Le genre musical François Pachet. Sur Amazon ? Pop General Adult Contemporary Britpop Dance Pop Disco Easy Listening Emerging Artists Latin Pop Motown.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Poser des questions Asking questions.
Gérard CHOLLET Fusion Gérard CHOLLET GET-ENST/CNRS-LTCI 46 rue Barrault PARIS cedex 13
Simulations du VMike et évaluations comparatives.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
MFL QCA Unit 14 Je suis le musicien Jo Rhys-Jones Kingswear Primary School June 2008.
Talking about yourself
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Pour un réglage optimum de vos fixations de ski! en 1 minute touchez lécran ici pour commencer en 1 minute.
Passé composé avec avoir
Bienvenue à la classe de français!
Laboratoire de Bioinformatique des Génomes et des Réseaux Université Libre de Bruxelles, Belgique Introduction Statistics.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Vers un nouvel empirisme: l’ancien et le nouvel empirisme John Goldsmith Université de Chicago CNRS MoDyCo.
Comment poser et répondre aux questions
© Copyright Showeet.com S OCIAL M EDIA T HINKING.
Energy optimization in a manufacturing plant Journée GOThA Ordonnancement avec contraintes d’énergie et/ou de ressources périssables LAAS-CNRS Toulouse.
Laboratoire des outils informatiques pour la conception et la production en mécanique (LICP) ÉCOLE POLYTECHNIQUE FÉDÉRALE DE LAUSANNE 1 Petri nets for.
I can tell time in French!
C’est combien ? Les euros
11 Les mots négatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions: What are 5 French negations? Where are they placed in a sentence?
Le Comparatif et le Superlatif
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Reconnaissance de visage par vidéo
A Expressions de quantité p. 188 In the sentences on the right, the expression of quantity beaucoup (much, many, a lot) is used to introduce nouns. Tu.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
MUSIC IN ROCHESTER. Emma plays the cello. Alex plays the French Horn.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Répondez aux questions en français. A: How do you say? 1.I must travel.3. I would like to dance. 2.I want to sing.4. I don’t want to work. B: Finish with.
Leçon 4B, la date – de la page 60 jusqu’à la page 63
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
La mémoire(1): Comment bien travailler
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Maximisation of building solar potential determined using Radiance Previous work / Motivation Methodology Results Conclusion Solar Energy and Buildings.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
A Les articles pp. R4-R5 In French, articles and adjectives agree with the nouns they introduce. They are MASCULINE or FEMININE, SINGULAR or PLURAL. Definite.
8 Le superlatif Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: How is the superlative of an adjective made? What is the difference.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
8 Les pronoms interrogatifs et relatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the 2 ways to ask the question.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
R&B.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le net.Art GENET Afthakia Exposé de SI28 19/12/2006.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
New learning methods in cardiology education : state of the art Aymeric MENET Lille January 2016.
La VBM, aspects pratiques. Soft :FSL/ Free/ FSL –Free : segmente, notion de mesure? –FSL : pas de substance blanche disponible –SPM 2 / 5.
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
02/06/2016 MF Liard1 ACO Academic Charts Online : International Popular Music.
Do Now 2/3:  Conjugate the verb: 1.Comment tu ___________ (prendre) ton steak? 2.Qu’est-ce qu’on __________ (apprendre) à l’école? 3.Je ne ___________.
Aujourd'hui Objectives
G. Peter Zhang Neurocomputing 50 (2003) 159–175 link Time series forecasting using a hybrid ARIMA and neural network model Presented by Trent Goughnour.
Author : Moustapha ALADJI PhD student in economics-University of Guyana Co-author : Paul ROSELE Chim HDR Paris 1-Pantheon Sorbonne Economics / Management.
Les formes et les couleurs
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Les formes et les couleurs
Lequel The Last Part.
Dematerialization and use of social networks in public administrations: Emergence of Citizen Relationship Management (CiRM) in Morocco EL YACHIOUI Maryam.
Transcription de la présentation:

Le genre musical François Pachet

Sur Amazon ? Pop General Adult Contemporary Britpop Dance Pop Disco Easy Listening Emerging Artists Latin Pop Motown Oldies Pop Rock Singer-Songwriters Soft Rock Vocal Pop danceability listening context artist based chronology based instrument / orchestration

Genres de genres Éditorial prescriptif: AllMusicGuide un expert dit : Beatles = Brit-Pop… Éditorial collaboratif: MoodLogic M personnes disent explicitement Beatles = Rock Culturel:Google + analyse 20,000 pages avec Beatles ET British Invasion Acoustique:Ismir Calcul Acoustico-éditorial:… on y vient Calcul

Calculer le genre Training sur des genres prédéfinis a l’aide d’exemples Modélisation des classes a partir de 1) features acoustiques 2) modèles d’apprentissage Calcul pour de nouveaux titres de la distance a chaque modèle

Calculer le genre (2) Problèmes: Quelles sont les bonnes features ? Quels sont les bons modèles (GMM, SVM, etc.) et leurs paramètres ? Calculer vite sur de grosses bases (100,000 titres) Expérimentations avec gmm(mfcc) Demonstration

Gmm (mfcc) Modèle de base Innombrables variations Résultat : 1)Cet algorithme gagne le concours Ismir 04 2)Glass ceiling de 70%

ALGORITHM A « classic » pattern recognition architecture FEATURESAgT

ALGORITHM Exhaustive experiments to improve the precision of our algorithm: First presented at ISMIR 2002 Aucouturier, Jean-Julien and Pachet, Francois Music Similarity Measures: What's the Use?. In Ircam, editor, Proceedings of the 3rd ISMIR, October Evaluation results : JNRAS and IEEE TM Aucouturier, J.-J. and Pachet F. Improving Timbre Similarity: How high is the sky?. Journal of Negative Results in Speech and Audio Sciences, 1(1), ONLINE : Aucouturier; J.-J., Pachet, F. and Sandler, M. The Way It Sounds : Timbre Models For Analysis and Retrieval of Polyphonic Music Signals. IEEE Transactions of Multimedia, 2004 Tools and methodology : ISMIR 2004 paper Aucouturier, J.-J. and Pachet, F. Tools and Architecture for the Evaluation of Similarity Measures: Case Study of Timbre Similarity. Proceedings of ISMIR, 2004.

(3) EXHAUSTIVE SEARCH Improvement of precision by 16% from the parameters of the original algorithm Best parameters : 44kHz, 2048 pts, 20 mfccs, 50 gaussians, sampled distance with 2000 pts. Best R-Precision : p=0.64 This may appear poor, but the criteria underestimates it, as it doesn’t consider matches over different clusters (e.g. Jazz piano and classical piano)

Du timbre au genre acoustique Le timbre global d’un morceau ainsi modélisé peut servir pour inférer le genre Ici, chaque morceau est son propre modèle. On peut construire des modèles avec plusieurs morceaux => classification en genre Démonstration avec le MB

Bonnes features? Le problème est général: pour un problème perceptif donné, quelles sont les bonnes features ? Nous proposons une solution définitive: EDS. Invente des features analytiques par combinaison d’opérateurs dans l’espace infini des expressions de DSP analytiques. Exemples

Renverser le point de vue Calculer un genre universel est un faux problème: les genres ne sont jamais universels. Les approches existantes obligent les utilisateurs a apprendre les taxonomies sous-jacentes. On renverse le pt de vue: le système apprend la classification de l’utilisateur Exemple avec le MB.

Conclusion Editorial prescriptif: Beatles = Brit-Pop Editorial collaboratif Beatles = Pop-Rock Culturel:Beatles = Rock Acoustique:Beatles = ça dépend des titres pour le training Acoustico-editorial:Beatles = ça dépend de la base Le problème en soi est dépassé (la musicologie a tendance a s’effondrer avec le calcul) Problème de base: faire partager avec la machine les classifications des usagers…