Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Twin-track approach = double approche
Les loisirs/Les passe-temps
Mission X Superfli Emily Roberts Cette présentation sera écrit en français avec sous-titres anglais violet de couleur. This presentation will be written.
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
EUROPEAN ASSOCIATION OF DEVELOPMENT RESEARCH AND TRAINING INSTITUTES ASSOCIATION EUROPÉENNE DES INSTITUTS DE RECHERCHE ET DE FORMATION EN MATIÈRE DE DÉVELOPPEMENT.
Girls and Boys, Women and Men - respecting differences, promoting equality and sharing responsibility Filles et garçons, femmes et hommes - respecter les.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
Comment choisir un métier…
Mes activités.
Vzdělávací systém pedagogů ve Švýcarsku. Education 1. What type of education in on each stage of development children have - Elementary, Secondary, High.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les.
Reaching Out - breaking down barriers and working with all segments of society Ouverture - abattre les barrières et s’ouvrir à tous les segments de la.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Core Module 1 Authentic Governance through Ethical Leadership Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association.
Serving the underprivileged French Senior Volunteers ctions de enévoles pour la oopération et le a b c d éveloppement NGO Listed by the French Government.
Faith and Light International Formation Session 2010 Energizing Meetings
Les adjectifs possessifs
Questions: -W-W-W-What are their main tasks? - What skills should laboratory technicians have? (quote at least 6) -W-W-W-Why is it important for a lab.
Par: Gregory Carroll And Ethan Hatchard Different dogs  Dogs come in different shapes, sizes and colors. Dogs can have floppy ears or up right ears.
Environmental sustainability and Libraries Viabilité environnementale et bibliothèques.
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Les avantages et les inconvénients de métiers différents.
Ile-de-France Presentation by: Victor Edgell. Ma région est Ile-de-France. La région est au nord de la France. La capital est Paris. Paris est aussi la.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Les pronoms objets Mme Zakus. Les pronoms objets When dealing with sentences, subjects are part of the action of the verb. In other words, they “ do ”
La mémoire(1): Comment bien travailler
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les recommendations.
J'habite à Stourbridge dans le centre de l'Angleterre près de Birmingham. S'bridge est une petite ville commerciale et industrielle. J'habite dans une.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Christina Arecy April 10 th  In the standard dictionary, the term legacy is define as a gift by will especially of money or other personal property.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Welcome everyone.
Let’s enjoy songs Session 5.
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
CERN La diversité au CERN Induction programme / programme d’induction December 2014 / Decembre 2014.
Chapitre 3 Leçon 1 et 2. Les pr é positions de lieu à droite de en face de dans pr è s de devant La biblioth è que est en face du garage. Nous allons.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
success criteria Learning objectives
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
123 West Main Street New York, NY | | P: F: CARING COUNSELING CENTER 123 West Main Street New York,
Stephen Gagné, DTM Laura Gagné, DTM.  Evaluation method  Test speaker  Break-out work groups  Evaluations  Evaluations of evaluations.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Lundi 14 septembre Parle-moi de toi! la première activité: Vérifiez les devoirs. dé e st e e g a r d e h b i t e oy ag e doro ns am e ap pe le c o l e.
Many verbs that are irregular in the present also have irregular past participles. Therefore, no rule for formation, you need to memorize them. Each time.
C’EST - IL EST Page in composition notebook.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Perfect tense with ÊTRE. When do you use the perfect tense with être?  The perfect tense with être is also used to describe an action in the past which.
O WHY IS IT IMPORTANT TO KNOW ABOUT THE CONTRIBUTIONS OF THE MEMBERS OF OUR COUNTRY?
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Resource allocation: what can we learn from HPC? 20 janvier 2011 Vincent Breton Crédit: Catherine Le Louarn.
Learning objective: To understand how to create the past tense in French “Le Passé Composé”
Theme Two Speaking Questions
Theme Two Speaking Questions
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte

Society needs to... - provide support to adolescents. - respond to their issues. - help them to acquire skills and take on responsibilities. La société doit… - apporter un soutien aux adolescents. - répondre à leurs questions. - les aider à acquérir des compétences et d’exercer des responsabilités.

The role of Scouting... - Scouting was founded to help adolescents. - this challenge remains at the core of our Mission. Le rôle du Scoutisme… - le Scoutisme a été fondé pour aider les adolescents. - ce défi reste au cœur de notre mission.

Ongoing challenges... - the difficulty in facing the needs of adolescents in rapidly changing societies. - increased consumerism, unemployment, conflict and inequality add to the difficulties. Défis actuels… - la difficulté de répondre aux besoins des adolescents au sein de sociétés en rapide changement. - consumérisme croissant, chômage, conflits et inégalités ajoutent aux difficultés.

Ongoing challenges contd... - failure to respond results in serious consequences for the young people and society. - young people have higher expectations than previous generations. - young people can also respond creatively to the challenges that they face. Défis actuels (suite)… - l’incapacité à apporter des réponses provoque des conséquences graves à la fois pour les jeunes et pour la société. - les jeunes ont des attentes plus élevées que les générations précédentes. - les jeunes peuvent aussi répondre de manière créative aux défis auxquels ils sont confrontés.

What works well with adolescents … - work with the peer group. - provide access to real responsibility. - involve young people in decision-making. - develop positive adult:young person relationships. Ce qui marche bien avec les adolescents… - travailler en groupe de pairs. - donner accès à de vraies responsabilités. - impliquer les jeunes dans la prise de décision. - développer des relations adultes-jeunes positives.

What works well with adolescents contd… - develop confidence and self-esteem. - provide real challenges. - allow young people to try adult roles. Ce qui marche bien avec les adolescents (suite)… - développer la confiance en soi et l’estime de soi. - proposer de vrais défis. - permettre aux jeunes de s’exercer à des rôles adultes.

Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte

Jeunes de plus de 15 ans en pourcentage du total des membres

Pourcentage le plus faible et pourcentage le plus élevé des membres de plus de 15 ans dans les Régions

Questions to consider... –There are large differences in all regions between the highest and lowest percentages of over 15s in associations. Why is this? –What can associations do to attract more members over the age of 15? Questions à prendre en compte... –Il y a de grandes différences dans toutes les régions entre les pourcentages les plus élevés et les pourcentages les plus faibles de jeunes de plus de 15 ans. Comment l’expliquer ? –Qu’est-ce que les associations peuvent faire pour attirer plus de membres de plus de 15 ans ?

Adolescents - supporting their transition to adulthood Adolescents - soutenir la transition vers l’âge adulte