Aims and function of a BRITISH SECTION: Responsible for 6 hours of « Enseignement national » Provide challenging, stimulating courses in English language/Literature.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Talking about yourself
Copyright 2011 – Les Mois et Les Jours Copyright 2011 –
Choisis la bonne réponse.
Which of the little paragraphs on your sheet say:
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Le Futur Français 1442 ch. 9.1.
Cheminement des élèves dans le cycle. PROPOSITION DU CONSEIL DES MAÎTRES.
Classroom language, routines and basic grammar
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Leçon 25.
Unité 2 La grammaire d’Unité 2. L’accord o One must make agreement from the noun(s) to the verb: - Il coûte… - Elle coûte… - Ils coûtent… - Elles coûtent…
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
10/10/2014 FRENCH 1: MOI 4. VENDREDI Le mot du jour: mes profs L’objectif: Falcons will be able to describe themselves using complete sentences.
STARTER - Fill in the blanks using the words in the box below (N.B. Your sentences have to make sense! If you finish this quickly you need to translate.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Bonjour! C’est mercredi déjà!
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
French Level 1 La magie!.
The question word: Quel (which, what). Quel Quel means “which” or “what” and is used to ask questions Quel comes before the noun it describes Quel is.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Les Questions ?. Les Objetifs Recognise question words in French Think about suitable questions to ask IICS French speakers.
Français Today’s Learning Objective: AT1: To listen to and understand the months in French.
Discutez les membres de votre famille
lundi 17 novembre Tu es comment? What do you look like? Starter: Dictionary challenge: Look up the words in the dictionary. You need the masculine and.
Dates.
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Let’s enjoy making Session 6. Let’s enjoy making: Session 6 The Great British Make Off Le jour du jugement.
Le week-end dernier! Last weekend!. Objectifs: To understand how to form the past tense To learn some past tense phrases To use the past tense to describe.
Read the following text. Answer the questions in English.
What do these pictures have in common?
Comic Life: La Tour d’École
Mdp 1: Il est grand temps de… – It’s time to… Les vacances sont finies, il est grand temps de retourner à l’école!
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
Français 1 Aller and Venir Chapter 5, Etape 2. Aller – To go Je vais Tu vas Il/elle/on va Nous allons Vous allez Ils/elles vont.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Aim To recap depuis + to say how long you have been doing something. J’ apprends le français depuis quatre ans. What does this sentence mean? Think of.
Cheminement des élèves dans le cycle. PROPOSITION DU CONSEIL DES MAÎTRES Après délibération en date du 7 mai 2012, le conseil des maîtres propose pour.
Opinions sur les professeurs
Warm up: Write about the day you thought that you were very sick; later on, it turned out to be only an illusion on your part. What happened that day?
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Chapter 5 Comment est ta famille?. Essential Questions ● How can you describe yourself and others? ● What is the vocabulary that can be used to describe.
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Outcomes What will I achieve in this lesson: Can use familiar and new vocabulary to describe your school ( C-A*) Can you apply structures “on peut” (C)
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
A l’école C’est une photo de jeunes personnes à l’école.?
Mercredi vingt-trois septembre Quelle est ta matière préférée? la première activité: écrivez les numéros WALT: je vais parler de mes matières 1.twenty-eight.
Journal Grade only – Introductory Journal Entry Mon week-end  Students were asked to write a paragraph detailing a minimum of 5 things they DID.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Dossier de candidature A cadémie S colaire de F utsal Futsal Elèves de 6 e  Année scolaire
Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Mme Pushie Francais de Base 7
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Transcription de la présentation:

Aims and function of a BRITISH SECTION: Responsible for 6 hours of « Enseignement national » Provide challenging, stimulating courses in English language/Literature and History for students who already speak, read and write English fluently Promote and make bilingual/bicultural education available to students in the community who willl profit from it.

Levels of entry in 6ème

1. « CM2 » English : numbers, colours, some songs, very limited vocabulary.

2. can read and understand Level 1 Simplified Readers; can understand, ask and answer some basic questions; can describe a friend(physical characteristics and personality)

3. Can read and understand Level 2 Simplified Readers Can understand, ask and answer “W” questions ie hold a simple conversation; can write a simple story using present tenses

4. Has acquired enough vocabulary to hold an (almost) normal conversation. Can read and understand Level 3-4 Simplified Readers. Is familiar with past and future tenses. Can write a story using past tenses.

5. Is a fluent speaker, reader and writer of English

1. « CM2 » English : numbers, colours, some songs, very limited vocabulary. 2. can read and understand Level 1 Simplified Readers; can understand, ask and answer some basic questions; can describe a friend 3. can read and understand Level 2 Simplified Readers can understand, ask and answer “W” questions ie hold a simple conversation; can write a simple story using present tenses 4. Has acquired enough vocabulary to hold an (almost) normal conversation. can read and understand Level 3-4 Simplified Readers. Is familiar with past and future tenses. Can write a story using past tenses. 5. Is a fluent speaker, reader and writer of English Levels of entry

Lively, alert, focused, motivated, energetic, dynamic, curious, thoughtful, good listener, enjoys participating in class

Pour les candidat(e)s à la 6 ème Les familles intéressées sont invitées - à partir du 1 février et au plus tard le 14 mars à adresser un dossier comportant : Une lettre de motivation des parents (qui doit inclure impérativement votre adresse courriel et votre numéro de téléphone), donnant des détails sur la scolarité précédente de l’enfant, les langues parlées à la maison, le soutien que vous - en tant que parents - pouvez lui donner, et la nature des cours en anglais qu’il/elle a éventuellement déjà suivis. Des photocopies des livrets d’évaluation de CM1 et CM2 et toute information pertinente concernant le niveau d’anglais de l’enfant. Des exemples photocopiés de devoirs récents en anglais (si possible) Une photo d’identité du/de la candidat(e) A Monsieur le Principal, Collège J-C Chabanne, 10 Impasse J-C Chabanne, Pontoise

Les Dates à retenir pour les candidat(e)s à la section britannique en 6 ème : Mardi 10/12/2013 à 18h30: Réunion d’information pour les parents sur la création de la section britannique et sur le programme de la 6 ème. Du 01/02/14 jusqu’au 14/03/2014: Dépôt du dossiers de candidature Du 15 mars au 8 avril 2014: Les tests d’entrée auront lieu pendant cette période, au Collège Chabanne. Vendredi 11 avril 2014 Commission départementale : décisions d’affectation. Lundi 02 juin 2014: Les parents seront informés des résultats par la commission départementale de la Direction académique. Dérogation AFFELNET 6 ème.