Montréal 27 octobre Résultats du sondage Survey results.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Délit D’Amel Bent.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Making expressions negative To make a simple negative, use NE and PAS around the verb. If there is a subject pronoun in the sentence, the verb will be.
Oops j’aime pas l’anglais
Que manges-tu? To be able to talk about what you eat at different times of the day.
Lheure Partie II: Midi, Minuit, et quart, et demi(e) avec lhorloge de 12 heures avec lhorloge de 12 heures.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Warm up Vocabulary review. manger la pizza jouer au volley.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
FRENCH TECH TOUR ‘15 RUSSIA / Moscow 1st – 5th JUNE 2015.
Notes les avril Des situations hypothéthiques (Hypothetical Situations) Si j’étais toi, je ne ferais pas ça. If I were you, I wouldn’t do that. S’il.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Sujet Objet Les pronoms interrogatifs et relatifs
Français III projet cinématique (votre film). les critères Create a 3 minute film with a 1 minute introduction. The introduction must explain briefly.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Le Comparatif et le Superlatif
INDIVIDUAL ORAL AB INITIO.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
Question philosophique : quel est le sexe du père Noël ? Selon certaines théories le père Noël serait un ange, mais les anges n'ont pas de sexe. Menons.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
©2014 FrenchTeacherResources.com
Synthèse de structure d'entreprise SAP Best Practices.
J'habite à Stourbridge dans le centre de l'Angleterre près de Birmingham. S'bridge est une petite ville commerciale et industrielle. J'habite dans une.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
Halloween By p6b. Explain Halloween is on the 31 st of October and is on the streets. Kids like to go and say “trick or treat”. − Halloween se passe le.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
Gestion des déplacements professionnels SAP Best Practices.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Au Collège Starter Activities.
Qu’est-ce qu’on va faire à Paris? Play the presentation Note the new vocabulary & complete the activities.
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
Notes les avril Le conditionnel (The Conditional) À Paris, on parlerait français avec tout le monde. In Paris, we would speak French with everybody.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Qu’est-ce que vs. Quel Français 2. Mots de vocabulaire  Qu’est-ce que tu fais comme sport?  Qu’est-ce que tu aimes comme musique?  Quel est ton sport.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Speaking Exam Preparation
Theme One Speaking Questions
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Si clauses in French.
Mes Preferences Outcomes:
Everywhere, we are working with bots … Some data on Chatbots...
Transcription de la présentation:

Montréal 27 octobre Résultats du sondage Survey results

PTC\USER Montréal What kind of presentation?Quel genre de présentations? Pro/ENGINEER speciality modules 66 % Utilisation de Pro/ENGINEER pour un projet 63 % What would be the reasons stopping you from making a presentation? Quelles sont les raisons qui vous empêche de faire une présentation? Fear that subject is not interesting 73 % Peur que le sujet ne soit pas assez intéressant 47 %

PTC\USER Montréal Comments about presentations: Commentaires sur les présentations: Sometimes too long Could use more tips & tricks Presenters should have their Pro/E models ready, no regens! PowerPoint disponibles Pertinents et très informatifs Plus de trucs de tous les jours, plus en détails, plus simple Sujets trop complexes Sujets courts et dynamiques

PTC\USER Montréal Prefered types of exhibitors: Types d’exposants préférés: Companies using PTC products 73 % Revendeurs / partenaires PTC 53 % Important to see and touch exhibitor’s products: Importance de voir et toucher les produits de exposants: Important60 %

PTC\USER Montréal Comments about exhibitors: Commentaires sur les exposants: More please! Good to share ideas Plus de réalisations Apport très apprécié Plus pertinent à Pro/E Participate in activities:Participation à des activités: YES50 % NO50 %

PTC\USER Montréal How would you rate the idea of a contest? Que pensez-vous de l’idée d’un concours? I enjoy watching the contestants 47 % J’aime l’idée 49 %

PTC\USER Montréal If you could change something … Si vous pouviez changer quelque chose … More communication, more s More demos and tricks Le vendredi s.v.p. ? L’étendre à la province Plus court Prendre une demi-journée Une mascotte! Postes de travail disponibles Visite guidée des installation

Montréal 27 octobre Merci Thank you