Invitation: Débat électronique! Le premier qui invoque une croyance religieuse, perd! www.inquisition.ca/joute PENSÉE CRITIQUE L'Islam est-il un mensonge?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Advertisements

Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
Welcome to this weeks Eiffel Thour! 7.06 Futur Proche.
____________________________
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Le subjonctif.
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Bien Dit 1 Vocabulaire 5.2.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Le Comparatif et le Superlatif
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Invitation: Débat électronique!
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Pourquoi apprendre le FRANÇAIS?
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Français 2, 20 Mai 2013 Ouvrez vos livres à la page 208. Faites # 7. What kind of nut sounds like a sneeze? Être rangeé(e) – to be tidy; to be neat. La.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Révision du vocabulaire au sujet de la musique...
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
LEÇON 10.  Écrivez vos devoirs: 1.Devoirs packet #7 2.Practice les chiffres # Complete présentations, if necessary.  Sortez vos devoirs: #8-10.
Les expressions de quantité : When using expressions of quantity in French, the _____________ is omitted. Tu as _______ argent ? Oui, j’ai _______________’argent.
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
How many young people? Young people take drugs
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Tomber en Panne Transcription.
Classroom Expressions
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le verbe « être » au pluriel
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Les Mots Intérrogatifs
Imperfect Subjunctive
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Invitation: Débat électronique! Le premier qui invoque une croyance religieuse, perd! PENSÉE CRITIQUE L'Islam est-il un mensonge? L'avortement est-il un meurtre? La sodomie est-elle contre Nature? L'athéisme empoisonne-t-il tout?

Invitation: Electronic Debate! The first one to invoke a religious belief, loses! CRITICAL THINKING Is Islam a lie? Is abortion murder? Is sodomy against Nature? Does Atheism poison everything?

Le gant du philosophe 1) Doute (l'auriculaire). «Ah oui? Vraiment?» Un des meilleurs mécanismes de défense contre les fausses croyances est le doute méthodique. 2) Faits (l'annulaire). «De quoi parle-t-on, exactement?» Il faut creuser jusqu'à atteindre l'évidence, trouver les sources originales, définir les termes utilisés dans la discussion, quantifier les observations, mettre ça par écrit, etc. 3) Causes (le majeur). «Mais pourquoi?» La Science est une connaissance profonde et certaine, la connaissance par les causes. 4) Morale (l'index). «Rien de trop!» Comment devenir sage, si vous êtes trop paresseux pour étudier, trop orgueilleux pour admettre vos erreurs, trop saoûl ou drogué pour réfléchir? 5) Livres (le pouce). «Y a-t-il de bons livres à ce sujet?» Il faut étudier les bonnes sources d'information qui existent

Glove 1) Doubt (the pinkie). "Ah yes, really?" One of the best defense mechanisms against false beliefs is methodical doubt. 2) Facts (the annular). "What exactly are we talking about?" You have to dig down until you reach the evidence, find the original sources, define the terms used in the discussion, quantify the observations, get it in writing, etc. 3) Causes (the middle finger). "But why?" Science is deep, certain knowledge, i.e. knowledge through causes. 4) Morality (the index). "Nothing overmuch!" How can you become wise, if you're too lazy to study, too proud to admit your mistakes, too drunk or drugged to think? 5) Books (the thumb). "Any good books about this?" Existing good sources of information must be studied The Philosopher's