Invitation: Débat électronique!

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
QUEL(LE) AND LEQUEL (LAQUELLE)
Advertisements

Verbs that change Yeah, there are ones that change.
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
____________________________
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Le subjonctif.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Block 2A: le 17 Septembre  SILENTLY complete the spelling worksheet.  When you’re finished, study for your make-up alphabet quiz!!
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
C’est combien ? Les euros
Le Comparatif et le Superlatif
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Français 2, 14 Mars 2011 Ouvrez vos livres à page 147. Faites #16 Ecoute. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to.
Invitation: Débat électronique! Le premier qui invoque une croyance religieuse, perd! PENSÉE CRITIQUE L'Islam est-il un mensonge?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Indirect Object Pronouns Presentation, Part 2 You should now know the direct object pronouns from the first presentation: Me-me Te-you Le-him, it La—her,
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Les Mots Interrogatifs
2 Le Pronom « EN » Referring to people, places and things already mentioned La norme: –Communication 1.2 –Comparisons 4.1 * Les questions essentielles:
MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Les Questions d’Information (Information questions)
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Révision du vocabulaire au sujet de la musique...
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
La prononciation française Ge gi make a soft jeee sound Ga /Go / G+ consonant harsh G sound généralement génial Manger église gomme goût Géographie gâteaux.
Chapitre 1 Le çon 2 Le vocabulaire. Un crayon A pencil.
Mettre. First, let’s review the irregular verbs we know. Think of as many as you can, while I hand out whiteboards.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
CAT 1 Nous allons faire les magasins. Où est-ce que nous allons acheter des vêtements? Nous allons au centre commercial.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
Flash-on-flash-off! You will see some French text in a minute but it will only be on the board for a minute then it will disappear.
We all ready know two French verbs. What are they?
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
Ma Famille Find the French for the following words: 1.Mother 2.Father 3.Brother 4.Sister 5.Uncle 6.Aunt 7.Grandmother 8.Grandfather.
Le français II Reprise. How to ask for information? Comment tu t’appelles? Comment il/elle s’appelle? Comment allez-vous?/Ca va? Tu as quel age? Il/Elle.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Theme One Speaking Questions
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Classroom Expressions
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Les Mots Intérrogatifs
Lequel The Last Part.
Transcription de la présentation:

Invitation: Débat électronique! L'Islam est-il un mensonge? L'avortement est-il un meurtre? PENSÉE CRITIQUE La sodomie est-elle contre Nature? L'athéisme empoisonne-t-il tout? Le premier qui invoque une croyance religieuse, perd! www.inquisition.ca/joute

Invitation: Electronic Debate! Is Islam a lie? Is abortion murder? CRITICAL THINKING Is sodomy against Nature? Does Atheism poison everything? The first one to invoke a religious belief, loses! www.inquisition.ca/joust

Le gant du philosophe www.jesus-eucharistie.org/sagesse 1) L'auriculaire (le doigt du doute). Un des meilleurs mécanismes de défense contre les fausses croyances est le doute méthodique. 2) L'annulaire (le doigt des faits). Il faut creuser jusqu'à atteindre l'évidence, trouver les sources originales, définir les termes utilisés dans la discussion, quantifier les observations, mettre ça par écrit, etc. 3) Le majeur (le doigt des causes). La Science est une connaissance profonde et certaine, la connaissance par les causes. 4) L'index (le doigt de la morale). Comment devenir sage, si vous êtes trop paresseux pour étudier, trop orgueilleux pour admettre vos erreurs, trop saoûl ou drogué pour réfléchir? 5) Le pouce (le doigt de l'étude). Pourquoi réinventer la roue? Il faut trouver les bons livres qui ont été écrits sur le sujet et les étudier. 5) «Y a-t-il de bons livres à ce sujet?» 4) «Rien de trop» 3) «Mais pourquoi?» 2) «De quoi parle-t-on, exactement?» 1) «Ah oui? Vraiment?» www.jesus-eucharistie.org/sagesse

The Philosopher's Glove 1) Pinkie (the doubt finger). One of the best defense mechanisms is methodical doubt. 2) Annular (the fact finger). You have to dig down until you reach the evidence, find the original sources, define the terms used in the discussion, quantify the observations, get it in writing, etc. 3) Middle finger (the cause finger). Science is deep, certain knowledge, i.e. knowledge through causes. 4) Index (the morality finger). How can you become wise, if you're too lazy to study, too proud to admit your mistakes, to drunk or drugged to think? 5) Thumb (the study finger). Why reinvent the wheel? You must seek out the best books that have been written on the topic, and study them. 5) "Any good books about this?" 4) "Nothing overmuch" 3) "But why?" 2) "What exactly are we talking about?" 1) "Ah yes, really?" www.jesus-eucharistie.org/wisdom