MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!. Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
un hamburger une limonade un sandwich au jambon des frites un café
Advertisements

BDI- CH6.1 La Nourriture bon appétit !.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Expressions Quotidiennes
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Tablettes Station Unité 7 Bon Appétit! - traduisez.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Bien Dit 1 Vocabulaire 5.2.
Journal – mardi, le 2 décembre Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y a……
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
JOUR 4 LE MOT DE PASSE: QUI EST-CE? (WHO IS IT?) C’EST… (IT IS…) UN GARÇON – A BOY UNE FILLE – A GIRL.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Leçon 3: Bon appétit!.
C’est combien ? Les euros
Est-ce que tu préfères la pomme ou la poire? La pomme La poire.
Qu’est-ce que ça veut dire?
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Unité 3-C. 61 soixante et un 71 soixante et onze.
Forming questions in French
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Salut! Bonjour! La Conversation!.
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Allez viens Leçon 1. Deuxième Étape Qu’est-ce que vous allez prendre?
Warm up Lesson 7. Fill in the blanks with the correct form of vouloir. -Qu’est-ce que vous ___ faire aujourd’hui? -Moi, je ___ jouer au tennis avec Théo,
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
JOUR 1 LUNDI, 12 AOÛT MOT DE PASSE: C’EST LA RENTRÉE! (IT’S THE FIRST DAY OF SCHOOL!)
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Term 3 PowerPoint 1 Yannier Alvarez March 7, 2013.
Warm up Make a list of food you consider to be French food and do you like eating them?
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Jour 5 le mot de passe:. Il s’appelle comment. What’s his name
Epreuve 1 revisions Watch the following Powerpoint and write a roleplay about buying food and a roleplay about buying clothes in your exercise-book or.
SAYING HELLO SAYING HELLO.
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
success criteria Remember how to make an international phone call
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Jour 2 MOT DE PASSE: avoir bonne mine - to look good avoir mauvaise mine – to look bad Tu as mal dormi? Pourquoi? Tu as mauvaise mine!
Jour 5 MOT DE PASSE: bon gré mal gré - whether you like it or not, - willy-nilly Tu vas assister à la réunion, bon gré mal gré ! Je me suis mariée bon.
Dans un café. Revue des leçons 3A à 3C.. 1. How would you tell a French friend that A. you are really hungry B. you are really thirsty.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Le commerce équitable. J’ai…… Je n’ai pas de / d’…. J’ai un frère. J’ai une soeur. J’ai un animal. Je n’ai pas de frère Je n’ai pas de soeur Je n’ai pas.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
Jour 4 MOT DE PASSE: veuillez - a polite way to tell orders "consider doing this". Veuillez corriger mes erreurs. Veuillez me le faire savoir.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Le café -The café is a favorite gathering place for French young people. They go there not only when they are hungry or thirsty but also to meet their.
LEÇON 13.  Écrivez vos devoirs: 1.Continuez de pratiquer le vocabulaire! 2.Devoirs packet #13  Sortez vos devoirs: #11 et #12.  Tout de Suite: #11.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Leçon 4C: Le temps Main topic: Talking about the weather.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
DO NOW: use your fold sheet to fill in the correct form of the adjectives Aujourd’hui, c’est lundi le 4 avril Objective: create a mini dialogue using Vocab.
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Lundi 11/Mardi 12 avril Français II P 204 Espace Les pronoms indirects Pratiques 1, 2, 3 4 et 5 Les pronoms Directs P 228 Pratiques 1, 2, 3 P et.
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Salut! Objectif: I will be able to greet someone in French I will be able to tell someone my name in French I will be able to say how I’m feeling in French.
Au petit-dejeuner Vocabulary French One Chapter 6.
Au café At a café. Le sandwich au saucisson Le sandwich au jambon.
L’objectif: apprendre à reserver une chambre à l’hôtel lundi, le 25 janvier 2016 Learning Objective: learn to reserve a hotel room Choisir un hôtel en.
Bien Dit! 1 Chapitre 6 Bon appétit!.
Les expressions du restaurant
Conversations Chapitre5
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
L’echauffement Warm-up:
How do you say I like and I don’t like in French???
Transcription de la présentation:

MDP JOUR 24 On va au café? Oui, allons-y!

Learning Intention: Students will learn how to identify foods and drinks and how to order them in a restaurant or cafe in French. Success Criteria: Students order foods and drinks in French. They will be able to carry out spontaneous conversations regarding every day topics as well.

Aujourd’hui est mardi, 29 octobre 2013 C’est l’été! C’est l’automne! Quel temps fait-il? Il fait chaudIl fait frais Il fait beau Il pleut Il fait du soleil Il neige

au café /au restaurant What would you like? Give me…/I would like… please Anything else? Thank you That’s … euros Is the tip included? Hello madame, sir, miss Nothing, thank you. How much does that come to? Thanks a lot. Could I have the check please? Le client/la cliente Here’s a … and a … Bon appétit. Le serveur/la serveuse Here’s the bill Thank you, good-bye Yes, the tip is included Thank you, good-bye

Une discussion au café entre « Fifi et « Jojo » I’m … how are you? I’m… Are you hungry?/thirsty? What do you prefer X or Y?Me too/not me (pas moi) I prefer X. Yes, I like it/them / Non, I don’t like it/them. Hello FifiHello Jojo. How are you? Yes, I’m hungry/thirsty and you? Why? Fifi Because it’s … Do you like…? Jojo Do you want A or B? I want A. Why? Because it’s…

Des commentaires négatifs : Il/elle est dégoutant(e) – disgusting ils/elles sont dégoutant(e)s il/elle est amer/amère – it’s bitter ils/elles sont amers/amères il/elle est malsain(e) – it’s bad for your health ils/elles sont malsain(e)s