Annual Best Practices Sessions / Ateliers annuels sur les pratiques exemplaires PERFORMANCE MONITORING, REPORTING AND EVALUATION: WHAT’S THE POINT OF.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is your connection to the REAL network and why is the REAL Network important to your association? ?
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Poser des questions Asking questions.
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
Quelle est la question?.
14/03/2011 United Nations Environment Programme World Conservation Monitoring Centre CCPAWA Knowledge management: Data portal and mapping tool Gestion.
A1C B5D  Roger ____ suisse Il est suisse. Je m’…………………………………………………………… La date: C’…………………………………………………….. L12 Exer 6 page 177.
INDUCTEL V1.0 Zones de dialogue Dialog areas Etiquettes productiques: zones de dialogue Automated tags: dialog areas.
Drowning in Big Data days? 25/11/2014Open Scientific Data Day at Orsay.
B.A-I Year Unité-3. Les verbes Commencer* - to start Je commence Tu commences Il/Elle commence Nous commençons Vous commencez Ils/Elles commencent In.
I can tell time in French!
Transition Unit Personal Information Lesson 1
Reaching Policy Makers and Policy Processes in Kenya Impact Sur la Politque au Kenya ICRAF – KARI – Université de Nairobi.

Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Forming questions in French
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
Le superlatif Comparing people and things within a group.
Annual Best Practices Sessions / Ateliers annuels sur les pratiques exemplaires PERFORMANCE MONITORING, REPORTING AND EVALUATION: WHAT’S THE POINT OF.
Les Vêtements Nom Classe. Pour aller à une boum, je vais mettre… Catalogue/site web : ArticleCouleurTaillePrix Total Euros Total $
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Per. 1-5: n&NR=1 Per. 6 & 7
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
WALT: how to talk about your timetable
Les verbes réfléchis au passé composé
Gains from trade Principle # 5: Trades improve the well-being of all.
Mathematics In the mathematics classroom, there are some chairs with desks, there is a whiteboard with markers and chalk. There is a teacher desk, there.
EU Joint Programming: Belgium Expert meeting on EU Joint Programming April 26th 2013.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
Facts of Money en France
Modèles d’interaction et scénarios
Welcome everyone.
Someone who is hungry would say… J’ai faim. Someone who is thirsty would say… J’ai soif.
African Centre for Statistics United Nations Economic Commission for Africa Session : Etapes de mise en oeuvre du SCN 2008 Milestones for implementation.
Time Although o’clock may be left out in English, the expression heure(s) must be used in French when giving time. It’s ten (o’clock) il est dix heures.
12 Les verbes réfléchis Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What does a reflexive verb show? 2.How is a verb made.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Demonstrative Adjectives. 0 These are used to point out specific people or things. 0 They mean “this, that, these, or those” in English. 0 this book 0.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
RULES OF THE GAME There are 2 rounds. Round 1 - One person from each team comes to the front of the room. Team 1 will give a one-word clue to their “guesser”
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Métadonnées Travail du 13/12/07 BARRERE Thérèse COUVIDAT Simon.
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
La drogue: glossaire de base
Bon Voyage – Chapitre 1 Un ami, une amie.
Clique Percolation Method (CPM)
L’outil de suivi des incidents et des demandes
ROLE-PLAY OVERLAP You are at the tourist information bureau For help with the vocab, click herehere Listen to the question and reply J’aime visiter les.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
GENERAL ASSEMBLY OF STATES PARTIES TO THE WORLD HERITAGE CONVENTION 17 th e ASSEMBLEE GENERALE DES ETATS PARTIES A LA CONVENTION DU PATRIMOINE MONDIAL.
Technology Module.  Technology is the application of knowledge and skills to make goods or to provide services.  It includes the tools and machines.
Mercredi 18 septembre Planète facebook Objectif: To be able to say what you do on facebook To revise time phrases To revise the present tense for –er verbs.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Orientation session for Committee members: 21 June 2009 PERIODIC REPORTING RAPPORT PERIODIQUE Cours d’Orientation 21 June/juin 2009 Anne Lemaistre, Chief.
IP Multicast Text available on
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Indirect Object Pronouns
Theme One Speaking Questions
REVISED JUDGING CRITERION: UNDERSTANDING LIVELIHOODS.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
The interrogative adjective quel
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
What’s the weather like?
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Annual Best Practices Sessions / Ateliers annuels sur les pratiques exemplaires PERFORMANCE MONITORING, REPORTING AND EVALUATION: WHAT’S THE POINT OF GIVING THE NCE ALL THIS DATA ANYWAY? / SURVEILLANCE DU RENDEMENT, RAPPORTS ET ÉVALUATION : QUELLE EST L’UTILITÉ DE FOURNIR TOUS CES RENSEIGNEMENTS AUX RCE? Date: Tuesday, March 31, 2015 / Date: le mardi 31 mars 2015 Time: 8:00 AM to 9:45 AM / Heure: 8h à 9h45 Location: Fourth Floor Gallery / Lieu: Galerie du quatrième étage

EXERCISE: REFLECTION & KNOWLEDGE EXCHANGE EXERCICE: RÉFLEXION ET ÉCHANGE DE CONNAISSANCES

Structure of the Exercise / Structure de l’exercice 1)Re-organize (1 min) 2)Reflection and knowledge exchange (10 mins) 3)Report back (10 mins) 1)Réorganisation (1 min) 2)Réflexion et échange des connaisances (10 min) 3)Présentation (10 min)

Structure of the Exercise / Structure de l’exercice 1)Re-organize (1 min) – Representatives from new networks sit with representatives from established networks 1)Réorganisation (1 min) – Les représentants des nouveaux réseaux s’assoient à une table avec des représentants des réseaux établis

Structure of the Exercise / Structure de l’exercice 2)Reflection & Knowledge Exchange (10 mins) – Representatives from new networks share reflections on Q1 & 2 – Representatives from established networks share reflections on Q3, 4, 5, 6 & 7 2)Réflexion et échange des connaisances (10 min) – Les représentants des nouveaux réseaux présentent leur point de vue au sujet des questions 1 et 2. – Les représentants des réseaux établis présentent leur point de vue au sujet des questions 3, 4, 5, 6 et 7.

Structure of the Exercise / Structure de l’exercice 3)Report Back (10 mins) – Each table reports on one question. The representatives from new networks presents on behalf of the table 3)Présentation (10 min) – Chaque groupe se penche sur une question. Le représentant du nouveau réseau présente au nom du groupe

Questions for Reflection (10 mins) 1)What are the network tracking needs? (new network) 2)What is the network’s current approach to monitoring and reporting? (new network) 3)What resources are currently used for tracking and reporting? (established network) 4)Who is involved in tracking and reporting? (established network) 5)How often is the tracking system used and by whom? (established network) 6)What are the main strengths and weakness of the current system? (established network) 7)Is there an opportunity for improvement? (established network)

Questions pour stimuler la réflexion (10 min) 1)Quels sont les besoins du réseau en matière de suivi? (nouveaux réseaux) 2)Quel système de suivi ou de production de rapports le réseau utilise-t-il? (nouveaux réseaux) 3)Quelles ressources le réseau affecte-t-il aux activités de suivi et de production de rapports? (réseaux établis) 4)Qui participe aux activités de suivi et de production de rapports? (réseaux établis) 5)Quelle est la fréquence d’utilisation du système par catégorie d’activité? (réseaux établis) 6)Quels sont les principaux points forts et points faibles du système utilisé à l’heure actuelle? (réseaux établis) 7)Est-ce possible d’améliorer le système? (réseaux établis)