LLED 325 – 105 Lundi le 21 octobre 2013. Agenda du 16 octobre… Lire Principe 5: : L’apprentissage d’une langue implique l’activation de stratégies de.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
À quelle heure il se lève?
Advertisements

La prévention des difficultés d’écriture
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Lesson 07.04: Le verbe faire Lesson 07.05: Le négatif French 1 Segment 2.
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
Les Saisons et le Temps Grade 6/7 (Bleu Lecon 4).
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Bonjour! C’est vendredi!
Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche (MEESR) Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs:
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
I can tell time in French!
Starter: Where will you find these clocks?
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Facts about Martinique On p. 96- Mise en train; cd 4, Tr. 1-2: On p.98, Do # 2, 3 Un concours photographique ** On the same page, do some reading and collect.
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Warm up Make a list of food you consider to be French food and do you like eating them?
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
Les Questions ?. Les Objetifs Recognise question words in French Think about suitable questions to ask IICS French speakers.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Warm up Write about each chore you do and say how often you have to do them, using French expression such deux fois par semaine, chaque Lundi, souvent,
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
LLED 325 – 105 Mercredi le 16 octobre Agenda du 16 octobre… Lire Principe 5: : L’apprentissage d’une langue implique l’activation de stratégies.
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Bruxelles, La Belgique Berlin, L’Allemagne Londres, L’Angleterre
Français 2, 16 mars 2015 We will be doing an enrichment project during Business Week that reviews concepts we have learned. What format would you like.
Warm up Students list five TV shows and movies on the board, then give their opinions for each one, using expressions they already know.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
EDHEC OPEN INNOVATION 2016 #OpenInno 2016 [Bus. Case title – Company] Company LOGO.
« Je ne comprends pas » « Que veut-dire… » « Aidez-moi, s.v.p. »
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Le Voyage: Chapitre 1 Une Journée Idéale à la Plage Tips for reading in a foreign language: Try to understand the main idea of a passage, not every single.
Walking the Walk ALIGNING OUR PLANNING, TEACHING AND ASSESSMENT WITH THE COMPETENCIES.
Fiche méthodologique 1: How to understand a text? (Written comprehension) General remarks: 1.It is OK NOT to understand everything…….yes, it is!! 2. You.
How can Building Bridges Between ELA and FSL Deepen Student Engagement and Learning? Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche.
 LLED 325 – 105 Lundi le 23 septembre Quel temps fait-il? Aujourd’hui, quel temps fait-il? Quel temps fait-il? Aujourd’hui, quel temps fait-il?
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie La musique Les sciences J’adore le sport L’anglais Le français Les mathématiques Je déteste.
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
 Persuasive Essay Unité 1- Les valeurs sociales et les traditions Le Télétravail.
Section 1 Part A (Video in book)
The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media.
How can Building Bridges Between ELA and FSL Deepen Student Engagement and Learning? FLSELA.
Negative sentences Questions
© and ® 2011 Vista Higher Learning, Inc.5A.1-1 Point de départ In Leçon 4B, you learned how to form le futur simple, which is generally equivalent to the.
Les couleurs et les vêtements. Qu’est ce qu’on va faire aujourd’hui? D’abord on va faire des jeux. Ensuite, on va lire. Puis on va faire de la grammaire.
Quelle heure est-il?. 12 noon- midi 1- une heure 2- deux heures 3- trois heures 4- quatre heures 5- cinq heures 6- six heures 7- sept heures 8- huit heures.
Questions essentielles: Quel jour est-ce?/Quelle est la date? Objectif: Je peux utiliser le jour et la date. Devoir: Étudiez QUIZ prochain: Unité 3 totale.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
Les formes et les couleurs
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Transcription de la présentation:

LLED 325 – 105 Lundi le 21 octobre 2013

Agenda du 16 octobre… Lire Principe 5: : L’apprentissage d’une langue implique l’activation de stratégies de littératie. L’interaction entre la lecture et l’écriture Lit44 eBook (NVSD) Travail en groupes – planification de leçons sur les albums de jeunesse Informations – stage de 2 semaines

Les stratégies de la lecture et de l’écriture… Transférables de L1 à L2 Textes authentiques! Répertoire de stratégies Activités structurées avant, durant et après la lecture pour échafauder la compréhension du texte (vocabulaire, idées, etc.)

Reading 44/Écriture stratégies de lecture 8 habiletés d’écriture

12 reading strategies that form the basis of Reading 44 Students need to be explicitly taught the “Daily Dozen” and have opportunities to practice the strategies independently Reading Strategies

1.Access background knowledge. “I think about what I already know.” 2.Predict what will be learned or what will happen. “I predict what will happen.” 3.Figure out unknown words. "I figure out words I do not know." 4.Self-monitor and self-correct. "I think about my reading and I fix my mistakes.”

Reading Strategies 5.Make mental pictures. “I make a picture in my head.” 6.Connect what you read with what you already know. “I connect what I know with what I am reading.” 7.Determine the most important ideas and events and the relationship between them. “I figure out the important ideas.” 8.Extract information from text, charts, graphs, maps and illustrations. “I get the information from words and pictures.”

Reading Strategies 9.Identify and interpret literary elements in different genres. “I identify parts of the story.” 10.Summarize what has been read. “I summarize my reading.” 11.Make inferences and draw conclusions. “I figure out the messages.” 12.Reflect and respond. “I reflect and I respond.”

Avant la lecture Durant la lecture Après la lecture

Noëlle Sorin (Université du Québec à Trois-Rivières) …en fréquentant la littérature, l’élève s’inspire de ses lectures pour alimenter ses projets d’écriture. Il se construit tranquillement un « référentiel personnel » dans lequel il puise. Sorin (2004) «L’interaction entre la lecture et l’écriture littéraires au primaire: leur dimension interprétative »

L’écriture en immersion française… L’enseignant soutient le développement de l’écrit chez les élèves en fournissant des échafaudages littéraires—structures temporaires de soutien à l’écriture—qui se transforment au gré de l’évolution de l’écriture, tout en encourageant une autonomie grandissante des élèves. (Peregoy et Boyle, 2005).

L’instruction efficace des stratégies Most important in the teaching is the explicit linking of these to achieve a goal of understanding. Stratégie de lecture/écriture Activité pédagogique Text authentique et captivant!

Lit44 eBook

Frisson est connu pour ses listes…

L’histoire de Frisson

Travail en groupes 1.Choisir un album de jeunesse 2.Développer un plan de leçon qui comprend des activités pédagogiques pour souligner les stratégies de la lecture/de l’écriture AVANT/DURANT/APRÈS la lecture 3.Remplir le plan de leçon et remettre de façon électronique à Joanne (blog) 4.Planifier une présentation (survol) de votre album et plan pour mercredi (max. 15 min.)

Stage de deux semaines Lire les attentes d’UBC et en discuter avec votre SA Etablir des attentes spécifiques avec votre SA

Stage de deux semaines Lire les attentes d’UBC et en discuter avec votre SA 4 à 5 activités ou segments de leçons Plans écrits remis 24 heures à l’avance Discuter/planifier avec votre SA