Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise 1. 2. 3. 4. 5.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
LISTENING SKILLS Objectives for this lesson: Success criteria:
Advertisements

Les groupes des aliments
À quelle heure il se lève?
Il faut prendre de lexercice. Il faut bien dormir.
3 façons de poser des questions
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.
X X X Dix conseils Protégez-vous quand vous faites du sport
To identify a verb in its infinitive form
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
Objective: to prepare for a speaking exam
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
Français 1442 Chapître 10 leçon 1.2
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
I can tell time in French!
Starter: Where will you find these clocks?
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Reliez les questions et les réponses
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
WALT: how to talk about your timetable
Articles Objectives: to be able to tell the difference between “the” and “a”
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Les verbes réfléchis -au présent -à l’impérative (command) -avec l’infinitif Rouge, Unit 1, Part 1 Page 44.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Someone who is hungry would say… J’ai faim. Someone who is thirsty would say… J’ai soif.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Jeudi 19 Mars 2009 Quelle heure est-il?. By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using.
Quelle heure est-il? What time is it? Il est….
Ma ville Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Warm up List four good and two unfortunate things that happened to you during the past week.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
4C Telling Exact Time. 4C Telling Exact Time – TB 118 Quelle heure est-il? – What time is it?
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
À l’avenir – In the future Objectif: to be able to discuss what you will do in the future to keep healthy.
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
QUELLE HEURE EST-IL? (What time is it?) Pages Nicole Fecteau, Timothy Edwards Middle School, December 2015.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.
   (des fruits et des légumes)         
Les interrogatifs Partie E: l’inversion. DEVOIRS: page Ex. 5 (questions only) 1.À qui est-ce qu’il téléphone? 2.Avec qui est-ce qu’il étudie ?
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les compléments d’object direct Direct object pronouns le, la, l’, les.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Unité 9 : les repas Leçon 35 : Un Client Difficile Ordering food in a restaurant Partie B : les pronoms compléments à l’impératif.
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Objective: Say how you can be really unhealthy
Etre en train de.
What’s the weather like?
Dans ma Salle de classe
Si clauses in French.
Transcription de la présentation:

Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise

Objectives Recognise imperatives Form the imperative Write advice for someone else using the imperative

L’impératif What is it? Find some examples in the list on page 48. Are there any patterns? If so, what are they?

Listening Page quarante-huit, ex. 3 Réponses ABCDEABCDE

Reading Now try exercise 4... Réponses ABCDEABCDE

Des bons conseils..? Mangez moins gras. Ne mangez pas beaucoup de fruits. Ne buvez jamias d’eau. Faites moins d’exercise. Dormez trois heures par nuit. Évitez le stress. Fumez soixante cigarettes par jour.

Des bons conseils..! Mangez moins gras. Mangez beaucoup de fruits. Buvez beaucoup d’eau. Faites plus d’exercise. Dormez huit heures par nuit. Évitez le stress. Ne fumez pas.

Write three pieces of good advice... Use the table on page 49 to help you. Use the imperative Use a negative imperative or two “don’t...” Try using a time phrase... Example: “Faites d’exercise souvent.”