Les Prépositions Semaine 15, 3-7 décembre Français 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Prépositions Semaine 15, 3-7 décembre Français 3-4.
Advertisements

Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

Unité 5 – Leçon C Adjectives.
MY. Which ones which? MON (masculine) p ère MA (feminine) m ère MES (all plurals) parents.
Interrogative Pronouns
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Saying ‘my, your, his her, our and your’ in French
Saying ‘my’ in French.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Les Adjectifs Possessifs
Les Adjectifs Possessifs
So what are Garfield and Odie saying?
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
French Possessive Adjectives
Les Adjectifs Possessifs
Les pronoms compléments: le/la/les; lui/leur. You already know how to use direct object pronouns: Je mange le sandwich = Je le mange Il aime les films.
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
La famille / Ma famille Les grand-parents / Mes grand-parents
Les Adjectifs Possesifs
MON MA MES MY.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
1. THE RELATIVE PRONOUN QUI. The relative pronoun ____ is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
STRESS PRONOUNS AND POSSESSIVES. WHAT IS A PRONOUN IN ENGLISH? A pronoun A subject pronoun Ex Replaces a noun Replaces a subject I I You He/She We Yall.
Stress pronouns and possessives
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Les Adjectifs Interrogatifs
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les verbes comme acheter
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Jeu de Révision pour lexamen final 2ème Semestre.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Mid-term exam review. Conjugate avoir – JaiNous avons Tu asVous avez Il/elle/on aIls ont To have.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Français II H – Leçon 1B Structures
A Note the words in heavy print:
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Possessive adjs My= mon, ma, mes (all mean my, but mon for masculine nouns, ma for feminine, and mes for plural) your= ton, ta, tes (for tu version, more.
Vocabulaire 7.1 Français I. 2 C’est.... This / That is.... C’est is a contraction of ce + est Use c’est with a modified singular noun: C’est mon père.
Chapitre 4 Structure. Avoir Study the following forms of the irregular verb avoir (to have). AVOIR ai as j’ tu il/elle/ona nous avons vous avez ils /elles.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Qui and que can both be translated as ‘that’ or ‘which’ or ‘who’. They are called relative pronouns because the relate back to a noun which has been mentioned.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Les adjectifs possessifs
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Adjectifs Possessifs
Transcription de la présentation:

Les Prépositions Semaine 15, 3-7 décembre Français 1

Emploi du temps (cette semaine seulement) LUNDI: Review vocabulary MARDI: 4 verbes / Grammaire MERCREDI: Grammaire, partie 2 JEUDI: Activités VENDREDI: Fête!

1. Qui ? ?

2. Quand ?

3. Où ?

4. Pourquoi ?

5. Quel / Quelle ?

6. Comment ?

7. Si ?

8. Ou ?

9. avec

10. sans

11. devant

12. entre

13. derrière

14. dessus

15. sous / dessous

16. sur

17. à coté de

18. contre

19. autour

20. par

21. dans / en

22. dedans

23. dehors

24. près

25. loin

26. pour

27. à

28. de

29. avant

30. après

31. droite

32. gauche

4 verbes de la semaine 1.Croire- to believe 2.Détester- to dislike 3.Espérer- to hope 4.Préferer- to prefer CroisCroyons CroisCroyez CroitCroient DétesteDétestons DétestesDétestez DétesteDétestent EspèreEspérons EspèresEspérez EspèreEspèrent PréfèrePréférons préfèresPréférez préfèrepréfèrent

Forms: Masculine noun Feminine noun Plural nouns- M and F Je- my monmames Tu- your tontates Il/Elle- his/her sonsases Nous- our notre nos Vous- your votre vos Ils/Elles- their leur leurs

Match! 1.Ma 2.Ton 3.Sa 4.Nos 5.Votre 6.Leurs 7.Mes 8.Ta 9.Ses 10.Notre 11.Vos 12.Leur 13.Mon 14.Tes 15.Son A.Our, singular M/F B.Your, masculine C.My, plural D.His/Her feminine E.Yalls, plural F.Their, singular, M/F G.My, masculine H.Your, plural I.Yalls, singular M/F J.His/Her plural K.My, feminine L.Your, feminine M.Their, plural N.His/Hers masculine O.Our, plural

Worksheet 1.PERIOD 2: Have your h.w. out to be stamped. 2.Write the definition of each vocabulary term next to the word on the left hand side of the page. 3.Listen as Mme. Burse reads each sentence. If you think you know the correct answer, raise your hand.

Activité Your friends in French 2, 3, and 4 made books for you guys to read! Your table is going to get 2 or 3 books each. Work with the person sitting to your right and read the book together as best as you can. Your task is to write down at least 2 sentences from each book that you read that you found amusing, confusing, or you think was written incorrectly. Share a paper with your reading buddy (this will be turned in!) When you are done with a book, switch with another group at your table group. Try and switch with your group and other tables as much as you can!

Chauffe-tête What would complete these English phrases? 1._____ invention is cooler than _________ invention. said Dexter. 2.______ family is bigger than _____ family. 3._____ school, A.H.S., is way better than ________ school, G.H.S.!!

Showing Possession Possessive Determiners These determiners refer to what a subject pronoun possesses, which in English would be my/ you/ his/ her/our/your/their. Since French gives a gender of either masculine or feminine to all nouns, these determiners come in various forms to accommodate gender as well as number.

Forms: Masculine noun Feminine noun Plural nouns- M and F Je- my monmames Tu- your tontates Il/Elle- his/her sonsases Nous- our notre nos Vous- your votre vos Ils/Elles- their leur leurs

never A possessive determiner that refers to a singular noun never ends in –s Jai vu mon frère Ils ne trouvent pas leur voiture

A possessive determiner that refers to a plural noun always ends in –s sJe ne trouve pas mes photo s sIl joue avec ses enfant s sNous sortons avec nos copine s

Feminine nouns or adjectives that begin with the vowel or silent h will use the masculine possessive determiner. Il embrasse son amie Elle a vu son ancienne voisine

TRÈS IMPORTANT: French does not differentiate between his mother and her mother; the choice of the possessive determiner depends solely on the following noun, the possession. The mother (which is la mère) is what belongs to someone in this example, so the gender of whose mother it is does not matter.

Exemple: If we look at Meg or Stewie (or Chris), the word for her dad and his dad would be the same. It is not the person who matters, but the object that belongs to the person

Pratiquons ensemble: Use the English (in parenthesis) to complete the phrase. 1.______ mère est blonde. (My) 2.________mari sappelle Jacob. (My) 3.________ chats sont blanc et orange. (My) 4.______ frère est roux. (Your) 5.______ tante aime quand il pleut. (Your) 6.______ devoirs sont complet. (Your) 7.______ parents sont gentils. (Her/his) 8.______ anniversaire est 28 novembre (Her/his) 9.______ maison est près de lécole. (Her/his)

Q uelle couleur préférez-vous? Exemple: Madame Burse Je préfère la couleur violette. MA couleur préférée est la couleur violette. Now, I ask all of you: Quelle couleur préférez-vous? Your written and spoken response will be: MA couleur préférée est la couleur (feminine name for color)

Activité 1: Using the Singular Subject Pronouns Using the possessive determiners for my/your/his/her in the masculine, feminine, and plural forms, do the following: 1.Look to your neighbor and tell them your favorite color, using the phrase « MA couleur préférée est la couleur __________ » 2.You will then repeat what your neighbor said to you, using the phrase, « TA couleur préférée est la couleur __________ » 3.Then on your paper you will write your neighbors name and then the phrase: « SA couleur préférée est la couleur __________ »

Q uel animal avez-vous? Exemple #1: Madame Grennan Jai un chat. / I have a cat MON animal MON animal est un chat. Exemple #2: Madame Burse s Jai deux chat s. / I have two cats MES animaux s MES animaux sont deux chat s.

Activité 2: Using the Singular Subject Pronouns Using the possessive determiners for my/your/his/her in the masculine, feminine, and plural forms, do the following: **NOTE: If you are saying any of these in the plural, use MES animaux, TES animaux, SES animaux, and « sont » instead of « est » 1.Look to your neighbor and tell them your pet, using the phrase « MON animal est un/une __________ » 2.You will then repeat what your neighbor said to you, using the phrase, « TON animal est un/une __________ » 3.Then on your paper you will write your neighbors name and then the phrase: SON animal est un/une __________ »

Noubliez pas! Masculine noun Feminine noun Plural nouns- M and F Je- my monmames Tu- your tontates Il/Elle- his/her sonsases Nous- our notre nos Vous- your votre vos Ils/Elles- their leur leurs

Pratiquons ensemble Use the English (in parenthesis) to complete the phrases below. 1._________ (our) classe est numéro _________ (our) devoirs sont finis. 3._________ (our) école est le meilleur du monde! 4._______ (your) chambres sont en désordre? 5.________(your) classe est très allumé pour le Noël. 6.________(your) directeur sappelle Monsieur Coke. 7.__________ (their) notes sont très bien! A+! 8._______ (their) famille est petite. 9._______ (their) chien sappelle Fido.

Activité 3: NOS couleurs 1) At your table groups, dicuss the popular favorite colors by using the phrase: « Nos couleurs préférées sont... » Fill this out in your notes, and send a representative to write it on the board. 2) Once the table in front of you or behind you has written their statement on the board, take turns with them, each person having a chance to address a member of the opposite table to say: « Vos couleurs préférées sont… » 3) When all groups have written their responses copy them down on your paper. Below them, write the phrase: « Leurs couleurs préférées sont… » and write the colors that they stated.

Activité 4: NOS animaux 1) At your table groups, dicuss the popular favorite colors by using the phrase: « Nos animaux sont... » Fill this out in your notes, and send a representative to write it on the board. 2) Once the table in front of you or behind you has written their statement on the board, take turns with them, each person having a chance to address a member of the opposite table to say: « Vos animaux sont… » 3) When all groups have written their responses copy them down on your paper. Below them, write the phrase: « Leurs animaux sont… » and write the colors that they stated.

Get it? Lets WRAP UP! Fill in the blanks of this story about Madame Bs pets with the correct possessive determiner. ______ (our) chats, Barnum et Bailey, sont _____(my) bébés. ______(my) maison est plein ( filled ) de ______ (their) jouets ( toys ). Barnum aime _____ (his) couverture sur _____ (my) fauteuil. Loreiller de Bailey est sur _____ (my) canapé. Et ____ (my) pauvre mari; les deux jouent avec _____ (his)ordinateur ( computer )!

Chauffe-tête Fill in the sentences with the correct possessive adjective. Translate in to English as well. 1.________(his) animal est un tigre. 2.________ (their) couleurs préférées sont bleue, blanche, et rouge. 3.________(my) maison est propre (clean). 4.________(our) vie est interessante. 5.________(yalls) devoirs sont écrivent sur le tableau. 6._______(your) sac à dos est à côté de _____ (my) sac à dos.