New Content Package specifications LIFE fest Paris, June 2006 Wilbert Kraan (CETIS) and Jennifer Brooks (ADL)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Les verbes –ER Et Le partitif
Les pronoms compléments
Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
GERPISA Eleventh International Colloquium June 11-13, 2003 Paris The Origins and the Limits of the Productive Models Diversity Research questions and research.
DAFCO – RECTORAT Aix-Marseille plate-forme e-Greta
Département fédéral de lintérieur DFI Office fédéral de la statistique OFS Implementing the economic classification revision (NACE / ISIC) in the Business.
Grief de classification Classification Grievance.
Échanger connaissances et techniques sur les routes et le transport routier 1 The PIARC Website.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
OTB Analog module: Input configuration with TSX PREMIUM (TSXCPP110)
Questions II How do you Form Questions in French??
interaction in the .LRN platform
1 Initiatives involving the social partners in Europe on climate change and employment policies Denmark : The experience of the Lindoe Offshore Renewable.
Naturopea Circonscription de Schoelcher Ecole de Plateau Didier Vendredi 16 mars 2012.
TP2 ... MVC ? JList JLabel JSlider ImageLibrary Contrôleur Vue Modèle
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
BONJOUR Complex name, Simple aim! SEACSSEACS. What we wanted out of SEACS To promote sustainable energy usage within the school community To allow students.
Defence R&D Canada R et D pour la défense Canada Novel Concepts for the COP of the Future Denis Gouin Alexandre Bergeron-Guyard DRDC Valcartier.
Click Cliquez. Welcome to the presentation of the new " S.E.R.T. VE Calculator " Bienvenue à la présentation du nouveau " S.E.R.T. VE Calculator " (S.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
(Nom du fichier) - D1 - 01/03/2000 Le présent document contient des informations qui sont la propriété de France Télécom. L'acceptation de ce document.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Etienne and Beverly Wenger-Trayner Learning in a network Becoming a community of practice across countries Etienne Wenger-Trayner Lomé, Togo June/juin.
Une Amie Un Ami Français I.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
9e Année - Français Cadre
* Google Confidential and Proprietary Khaled KOUBAA Public Policy & Gov't Relations Manager - North Africa Google, Inc. Research, Innovation and Entrepreneurship.
The Benefits of Technology in the Classroom By: Jennifer Langer.
DELF Le 12 au 15 avril POURQUOI DELF? Official French language diplomas (DELF-DALF) - Why take the DELF and the DALF ? The Diplôme dEtudes en Langue.
Migration de SUPPREM vers SCORM, IMS Introduction
Core Module 9 Family and Community Engagement Association des conseils scolaires des écoles publiques de lOntario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
AFNOR NF Z – "Online Consumer Reviews
SEG 3601 Élaboration de cas d'utilisation avec UCEd
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Bienvenue à la classe de français!

IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
PURCHASING PHASE REVIEW Cornerstones of Purchase baseline
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
L’ensemble microcanonique
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
SUPPREM : Parcours pédagogique et édition de paquet SCORM Alain Dubois, Nicole Efrancey Dao Cours formation.
Term 5 Home Learning Une semaine à Paris Vocab and activities to be completed at home.
14 mai 2003TSTG Barcelona Meeting - Gilbert1 TSTG General Meeting: Configure and Makefile issues Gilbert Grosdidier LAL-Orsay/IN2P3/CNRS & LCG.
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
Le Baromètre Zone Cours : un environnement pour la micro-évaluation de ressources pédagogiques* Jacques Raynauld Olivier Gerbé HEC Montréal, MATI Montréal.
Les objets directs We use direct object in daily speech, it is just a matter of recognizing them.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
La prononciation française
Title of topic © 2011 wheresjenny.com Each and Every when to use ?
INDICATOR DEFINITION An indicator describes the manifestation of a process of change resulting from the pursuit of an action. Un indicateur décrit la manifestation.
16-Oct-00SL-BI and QAP Presented to QAWG on 23/10/2000Slide 1 Quality Assurance in SL/BI Jean-Jacques GRAS (SL-BI)
À l’attaque! Lesson 1: From birth to death Objective: to be able to understand the basic footsteps of a soldier attacking the castle TALK: “la violence,
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
ANSWERS. What is Verb Conjugation? For one thing, conjugating a verb is simply putting a verb in an orderly arrangement. We will use a chart. To create.
Scouting’s Profile - strengthening communications, partnerships and resources Profil du Scoutisme renforcer les communications, les partenariats et les.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Update on Edge BI pricing January ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Confidential What you told us about the new Edge BI pricing Full Web Intelligence.
Plus que parfait du Subjonctif
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Transcription de la présentation:

New Content Package specifications LIFE fest Paris, June 2006 Wilbert Kraan (CETIS) and Jennifer Brooks (ADL)

Nouvelles spécifications des paquets dagrégat de contenus LIFE fest Paris, Juin 2006 Wilbert Kraan (CETIS) et Jennifer Brooks (ADL)

Overview IMS Content Packaging 1.2 and its revision: cruft & old requirements new use models Main changes metadata element fix new ipointer element variant resources discussion resource and organization vocabularies IEEE LTSC developments Content packaging standardisation Packaging interoperability: RAMLET

Présentation Lagrégat de contenus IMS 1.2 et sa révision : Anciennes conditions Nouveaux modèles en usage Changements principaux Elément de métadonnées Nouvel élément de pointeur IMS Échange sur les ressources Vocabulaire de ressources et organisation Développement IEEE LTSC Normalisation du paquet dagrégat de contenus Interopérabilité des paquets : RAMLET

What prompted the 1.2 revision Left over requirements and fixes from previous revisions: clarifying submanifest use pointing to external packages / externalising submanifests identifiers and syntax for them multilingual titles supporting other IMS specifications: LD, SS, ePortfolio, QTI, etc. clarify what a manifest needs to declare about a package

Ce qui a incité à la révision du SCORM 1.2 Conditions et difficultés restantes des précédentes révisions : Eclaircir lusage des fichiers de sous-manifest Pointer sur des paquets de contenus externes / Externaliser les fichiers de sous-manifests Identifiants et syntaxe associés Titres multilingue Prendre en compte dautres spécifications IMS : LD, SS, ePortfolio, QTI, etc. Préciser le fichier de Manifest concernant la déclaration du paquet dagrégat de contenus

Conventional package scenario: What prompted the 1.2 revision Repository LMS

Scénario conventionnel concernant les paquets de contenus : Répertoire LMS Plate-forme LMS Ce qui a incité à la révision du SCORM 1.2

Emerging bare manifest scenario: What prompted the 1.2 revision LMS Repository

Scénario émergent et épuré concernant le fichier Manifest : Plate-forme LMS Répertoire Ce qui a incité à la révision du SCORM 1.2

What prompted the CP 1.2 revision? The bare manifest scenario allows: the exact same assets to be re-used many times assets to be updated at any time assets to be tracked easily by the publisher or repository owner access to assets be controlled easily and precisely by the publisher or repository owner What has not been possible so far: re-use of whole packages (rather than just assets) re-use of parts of packages

Le scénario épuré pour le Manifest permet : À de mêmes ressources assets dêtre réutilisées plusieurs fois À des ressources assets dêtre mises à jour à tout moment À des ressources assets dêtre suivies facilement par léditeur ou lutilisateur du répertoire Daccéder à des assets contrôlées facilement et avec précision par léditeur ou lutilisateur du répertoire Ce qui na pas été possible jusquici : Réutilisation des paquet de contenus complets (au lieu des assets uniquement) Réutilisation de parties des paquets de contenus Ce qui a incité à la révision du SCORM 1.2

CP 2Repository After the 1.2 revision, a Content Package becomes a reusable resource. What prompted the CP 1.2 revision? Manifest Resources

Paquet de contenus CP 2 Répertoire Après la révision 1.2, un paquet de contenus devient une ressource réutilisable. Fichier Manifest Ressources Ce qui a incité à la révision du SCORM 1.2

Why is This Important? Update Once, Populate Everywhere Changes in Authoritative Source are Automatically Propagated

Limportant ? Mis à jour une fois, répendu partout Les changements de source autorisée sont propagés automatiquement

CP 2Repository If the Authoritative Source for a lesson is changed, our new course will automatically reflect that change. Now, With IMS CP 1.2… Manifest Resources An editorial change in this package is automatically reflected in CP 2. No manual updates to CP 2 are needed.

Paquet de contenus CP 2 Répertoire Si la source identifiée dune leçon est modifiée, notre nouveau cours reflètera automatiquement ce changement. Et maintenant, avec IMS CP 1.2… Fichier Manifest Ressources Un changement éditorial dans ce paquet est automatiquement reflété dans le CP 2. Aucune mise à jour manuelle dans le CP 2 nest nécessaire.

Metadata fix Main changes

Métadonnée Changements principaux

New ipointer element Xlink, Xpointer with Xpath Makes it possible to pinpoint exactly what you want:

Nouvel élément de pointeur IMS Xlink (lien), Xpointer (pointeur) avec Xpath (chemin) Possibilité de pointer exactement ce que vous souhaitez :

Providing alternative resources with different accessibility characteristics Variant resource Azalea page.html azalea.jpg pretty.css pe-ji.html satsuki.jpg kire.css Resource Variant

Proposer des ressources alternatives avec des caractéristiques daccessibilité différentes Ressources variantes Azalea page.html azalea.jpg pretty.css pe-ji.html satsuki.jpg kire.css Ressource Variante

Resource & Organization vocabularies Resource used to be just webcontent and scattered IMS specific types (QTI items etc.) now is an extensible vocabulary in a VDEX file can be extended by anyone Organization used to be just hierarchical now has five IMS values: hierarchical, rooted- hierarchy, ordered-list, unordered-list, network extensible (e.g. use TopicMaps)

Vocabulaires de Ressource & Organisation Ressource Utilisée comme contenu web uniquement et comme types spécifiques dIMS dispersés (QTI items etc.) A présent, cest un vocabulaire extensible dans un fichier VDEX Peut être étendue par tous Organisation Utilisée pour être hiérarchique uniquement A présent, possède 5 valeurs IMS : hiérarchique, hiérarchie-racine, liste-ordonnée, liste-non-ordonnée, réseau extensible (e.g. utilise les catographies de sujets TopicMaps)

IEEE LTSC developments Content Packaging 1.2 LTSC members and editor involved in IMS process Final release to go to LTSC for standardisation No further IMS releases planned or expected

Développements LTSC de lIEEE Learning Technology Standards Committee Paquet de contenus 1.2 Les membres dLTSC et les éditeurs impliqués dans le processus IMS Dernière mise à jour présentée au LTSC pour normalisation Pas de nouvelle mise à jour dIMS prévue ou attendue prochainement

IEEE LTSC developments Resource Aggregation Model for Learning, Education and Training (RAMLET) Sectors adjacent to education have their own content aggregation formats: multimedia: MPEG 21 DID libraries: METS web: RSS, IETF Atom office applications: OASIS ODF, MS Office XML etc.

Modèle dagrégation de ressources pour lenseignement, léducation et la formation (RAMLET) Les secteurs proches de léducation ont leurs propres formats dagrégation de contenus : Multimédia : MPEG 21 DID Bibliothèques : METS Web : RSS, IETF Atom Applications bureautique : OASIS ODF, MS Office XML etc. Développements LTSC de lIEEE

IEEE LTSC developments RAMLET: defining the commonalities Defined in an ontology made available in multiple representations to inform transforms, APIs and more

RAMLET : vulgarisation Définie dans une ontologie Est accessible dans de nombreuses représentations to renseigner les transformations, APIs et plus encore Développements LTSC de lIEEE

Thank you / Merci Any questions? / Des questions ?