Le travail de cloche, le 27 octobre, niveau II (#1) 1. Je dois ___________________ (aller) au supermarché. 2.Il ___________________ (prendre) un coca et.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
En Ville.
Advertisements

Le verbe “ALLER” au present
Quelle est la question?.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Je ne vais pas voyager cet été.
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Making excuses Les Objectifs: Revise how to ask someone on a date
What are the stems fro these irregular verbs in the Future Tense?
Units 1-3 Formative Assessment French II. Je vais dormir. 1.la chambre 2.la cuisine 3.La salle de bains 4.Le salon.
Travail de cloche, niveau III, le 31 octobre (#1) Commencez une nouvelle feuille! 1.une araignée 2.un balai 3.une citrouille 4.un fantôme 5.une sorcière.
Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
Y and en Two little words with a lot of meaning. y.
Direct and Indirect Object Pronouns
ROLE PLAY The role play is about communication and exchange of information. It is not the time for a LONG conversation! You can get full marks for very.
1. THE RELATIVE PRONOUN “QUI”. The relative pronoun qui is a subject pronoun. It may refer to people or things, and corresponds to the English pronouns.
The one exception:  All verbs that end in –er are regular, with one exception.  That is aller which means “to go.”
French Hammer the Grammar Aim: to be confident using the present tense To formulate accurate sentences using the present tense of …ir / …re/ …er verbs.
Révision Test #4 – L’impératif et la culture. Question #1 What are the two forms of impératif that we learned in class? (Ex: Je, tu il, elle …etc)
2 Des autres emploies du subjonctif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Forming questions in French
Warm up About your dream vacation: Write five sentences about your dream vacation. Can you imagine things you would do once you arrive there. Make sure.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
Chapter 6 Lesson 1 Essential Questions: How can you talk about the city in French? How can you describe how you travel in the city?
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Warm up Can you unscramble the following words. Then, imagine that those items belongs to your friend; now, write a few sentences to compliment your friend.
Warm up What type of public and private buildings and type of roads you might expect to see while traveling around a big city in France? How those structures.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Le travail de cloche, le 27 mars, niveau III (#1) Faites les conjugaisons: 1.Est-ce qu’il____________________ (connaître) Céline Dione? 2.C’ _____________.
Le travail de cloche, le 26 février, niveau II (#1) Complete the sentence in passé composé: 1.Nous ________________________ (écouter) de la musique. 2.Est-ce.
Le travail de cloche, niveau II, le 8 avril (#1) If you were to cast the film Bon Voyage in the U.S., who would you chose to play the roles of: Frédéric—
CONTRACTIONS  How to use “À” to say where you are going  How to use “DE” to say where you are coming from.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panter’s Français Café Bellwork:. Hand in any packets you still have. Get out notes.
Les titres: la leçon 1: le pronom ‘Y’ la leçon 2: Demander le chemin et indiquer le chemin.
Ma ville.
Le travail de cloche, niveau I, le 6/7 avril (#1)
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Warm up Can you unscramble the following words: inache orésté/machber arimero/rauube/strope. Then, imagine that those items belongs to your friend; now,
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Le travail de cloche, le 6 décembre, niveau III (#1) Conjugez au passé composé. 1.Je/ se lever 2.Je / faire mes devoirs 3.Mes copains et moi / ne pas aller.
Tu vas où? = où est-ce que tu vas?
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Le français 2 Chapitre 3 Grammaire 1 The partitive article, the pronom y and question words.
Le travail de cloche, niveau II, le 29/30 octobre (#1) 1.Il y a une __________________ (beau) armoire dans la chambre. 2.Je vous présente mes _________________.
4.2 révision. Choose the correct form of the verb in parentheses. Il faut que tu (a. finis/b. finisses) les devoirs. Il veut (a. fasse/ b. faire) les.
Bienvenue (Welcome)! Please find your assigned seat, take out a sheet of paper, and respond to the following questions: 1.What is your name? 2.How old.
Dialogue #1 Greet a passer-by, ask where the place is
U NITE 7A: E CHAUFFEMENT 1 L E PREMIER OCTOBRE Le mot juste Fill in each blank with an appropriate vocabulary word. 1. M. Tremaine doit ( must ) avoir.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative (subordinate) clauses to main (independent) clauses. Main clause: The book is boring. The book that.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
Bellwork avril. Bellwork – AY 20 avril Listez au moins que cinq mots interrogatifs.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Echauffement: mardi, le vingt-quatre janvier, deux mille douze Translate the following sentences into French: 1. We go to the store.  Nous allons au magasin.
Les endroits I can talk about places.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Les Pronoms Objets Indirects: lui & leur Français II A/B M. Jackson GHS.
Le travail de cloche, le 31 octobre, niveau II (#1)
Le travail de cloche, niveau II, le 21 septembre(#1)
Le travail de cloche, le 7/8 décembre
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Le travail de cloche, niveau II, le 21/22 septembre(#1)
Transcription de la présentation:

Le travail de cloche, le 27 octobre, niveau II (#1) 1. Je dois ___________________ (aller) au supermarché. 2.Il ___________________ (prendre) un coca et un croque- monsieur. 3.Est-ce que vous __________________ (connaître) Céline? 4.Marc et moi _________________________ (être) bruns. 5.Tu __________________ (avoir) les yeux verts? 6.Ils _______________________ (savoir) qu’il y a 50 états. Conjugate: Start a new sheet!

Le travail de cloche, niveau II, le 29 octobre (#2) 1.Il y a une __________________ (beau) armoire dans la chambre. 2.Je vous présente mes _________________ (nouveau) amis, Cédric et Laurent. 3.J’ai un très _________________(vieux) ordinateur. 4.Il a une ____________________ (grand) famille. 5.Le fils de ma soeur est un ______________ (bon) garçon. 6.Tu vas acheter ces sandales _______________ (violet)? Fill in the blank with the correct form of the adjective in parentheses. You need a book today! Please pick up the book that matches your NEW desk number.

Le travail de cloche, le 31 octobre, niveau II (#3 ) Change the following phrases into sentences. 1.Le musée/ être/ à côté de / le café 2.La piscine / être / loin de / l’église 3.Le terrain de camping / être / près de / la plage 4.Le parc / être / devant / la cathédrale 5.La banque / être / à la droite de / le restaurant

Le travail de cloche, le 4 novembre, niveau II (#4 ) Où suis-je? Where am I? Use the preposition à in your answer.

Le travail de cloche, le 6 novembre, niveau II Bellwork: Your current bellwork sheet. We have 4 so far. Classwork: Any in-class work that we have done. This includes your video packet, listening, bookwork (Lisons), and scripts. This section can be recycled after each notebook check. Notes/Handouts: Hall passes, expectations, song lyrics, Ch. 1 Que sais-je, and any notes that are not in your spiral. This section should never be recycled! Graded Papers: All returned papers that you have not checked in PowerSchools. You may recycle this section only after checking PowerSchools! Graded Quizzes and Tests: All chapter quizzes and tests. So far that would be Ch. 1 & 2 Quizzes and Ch. 1 Test. This section should never be recycled! No written bellwork today. Instead, make sure that your binder is organized for the notebook check:

Le travail de cloche, le 10 novembre, niveau II (#5 ) Conjugate the verb in parentheses. 1.Je voudrais _______________ (acheter) des pommes de terre. 2.Est-ce que tu _____________ (mettre) un pull quand il ____________ (faire) froid? 3.Vous _________________ (connaître) Madonna?!? 4.On _______________ (vendre) des tomates au marché? 5.Ils _______________ (finir) leurs devoirs. 6.Elle _______________ (venir) à la boum?

Le travail de cloche, le 13 novembre, niveau II (#6 ) Fill in the blank with the correct preposition. Je vais (au/à la/à l’)______________ café. Tu veux venir? C’est à côté (de, du, de la, de l’)__________ auberge de jeunesse. C’est près (de, du, de la, de l’)__________ lycée (de/sur)___________ la rue Francine. Prends le Boulevard St. Vincent. Tourne (à la, à l’, au)_____________ gauche à la place St. Michel. Le café est (à la, à l’, au)_____________ droite en face (de, du, de la, de l’)_____________ cathédrale rue Francine.

Le travail de cloche, le 17 novembre, niveau II (#7) Fill in the blank with the correct present tense conjugation. 1.Est-ce que Philippe aime _________________ (lire)? 2.Nous ________________ (sortir) souvent avec nos amis. 3.Tu ______________ (lire) un roman? 4.Robert ______________ (sortir) la poubelle. 5.Vous ______________ (lire) le journal? 6.Elles ________________ (sortir) leurs devoirs.

Le travail de cloche, le 19 novembre, niveau II (#8 ) Name two items that could be purchased at each of the following shops: A la charcuterie, on achète… ____________________________ A la pâtisserie, on achète… ______________________________ A la poissonnerie, on achète… ______________________________ A la crémerie, on achète… ________________________________

Le travail de cloche, le 21 novembre (#9) Re-write the sentence and replace the underlined words with the pronoun en. 1.Vous prenez des pommes de terre? 2.Je voudrais cinq kilos de farine. 3.Tu aimes du chocolat? 4.Vous prenez des oeufs? 5.Tu peux passer du beurre s’il te plaît.

Le travail de cloche, le 2 décembre, niveau II (#10 ) Conjugate the verb in parentheses. 1.Cédric et Laurent ________________ (boire) du coca. 2.Tu ne ___________________(boire) pas de vin. 3.Nous __________________ (devoir) faire le ménage. 4.Je __________________ (devoir) sortir la poubelle. 5.Célestine ______________ (boire) du jus d’orange. 6.Vous _______________ (devoir) avoir faim.