The 4th Power Places and Forms of power How reliable are our sources of information today ? The media
Final Task Be a reliable journalist Compare and select reliable information and write your own article. Browse through the websites : the Guardian, The Telegraph, The New York Times, The Independent, USA today, CNN, NPR or the Huffington Post Read the articles about the subject you chose. Compare and contrast the information you find. Make a list of the similarities and differences ( general message, facts, opinion, etc … )
Final Task Be a reliable journalist Compare and select reliable information and write your own article. Research the subject on other neutral or more serious sources and decide what information you find interesting and reliable. Prepare to write your own article about the subject : organize the pieces of information you want to write about. Begin your article by summing the story in a few sentences. Try to get your readers engaged. Make your article unique by reaching your readers with humour, elements of surprise, a convincing tone, a good headline and a catchy photo. Your article must contain at least 300 words.
Useful Expressions Structuring your article and your arguments The point of this article is to …. – firstly – secondly – in addition – furthermore – to sum up – to conclude – on further consideration – finally Presenting opinions and ideas It is said that …. – It is believed that …. – Rumour has it that … - I strongly believe that ….- It is important to point out that – It is a fact that … As far as …. is concerned – to get things straight – not only … but also
Qualité de la présentation Richesse et Authenticité de la langue Grille d’évaluation A2 B1 B1+ Qualité de la présentation Le titre, la date, le nom du journaliste et une photo sont présentés 4 Seulement quelques uns de ces détails ont été présentés 2/3 On ne trouve ni date, ni titre, ni photo sur la copie 1 Qualité du contenu Article structuré et organisé 5/6 Produit un texte simple et bref 3/4 Produit des phrases très courtes, stéréotypées et parfois incompréhensibles 1/2 Originalité Texte proche de l'authenticité, avec de l'humour ou de l'engagement et un vrai style d'écriture 3 Texte s'approchant de l'authenticité 2 texte court et simple, plutôt stéréotypé Qualité de la langue Reinvestissement des éléments vus tout au long de la séquence présence d'éléments et du vocabulaire vus au long de la séquence Abscence de réinvestissement des éléments vus au long de la séquence Richesse et Authenticité de la langue Production personnelle Présence de copier/coller