La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

< INSÉRER LA DATE >

Présentations similaires


Présentation au sujet: "< INSÉRER LA DATE >"— Transcription de la présentation:

1 < INSÉRER LA DATE >
Office 365 pour les PME < INSÉRER LA DATE >

2 ANIMATEURS : Diapo à supprimer avant de faire la présentation au client
Objectifs et contexte Audience cible PME (25 à 250 PC) Objectifs de la présentation Présenter Office 365 et générer un intérêt tout en maintenant la conversation avec le client centrée sur le service BPOS disponible aujourd’hui Introduire Office 365 comme la prochaine génération d’outils de productivité et une évolution significative du service BPOS disponible aujourd’hui Être transparent sur la transition et les prérequis pour passer de BPOS à Office 365 Conseils pour l’animateur Office 365 ne doit pas être présenté en dehors d’une conversation BPOS Cette courte présentation doit être utilisée comme diapos additionnelles auxiliaires si nécessaire lors d’une discussion BPOS Ces diapos sont conçues pour être utilisées entre l’annonce de la sortie d’Office 365 et la disponibilité générale d’Office 365, quand le cycle des ventes indiquera qu’Office 365 devrait être le service réellement déployé Lisez avec attention les commentaires sous chaque diapo pour comprendre le contexte et les points de discussion importants

3 Déroulement de la présentation
Diapo à supprimer avant de faire la présentation au client Déroulement de la présentation Présentation d’Office 365 pour les entreprises Nouveau nom, nouvelle image Valeur ajoutée et message fondamental d’Office 365 Fonctionnalités d’Office 365 Améliorations par rapport à BPOS Plateforme de service, charges de travail et fonctionnalités Transition et prérequis Prochaines étapes Mettez en place BPOS aujourd’hui et profitez de ses avantages dans votre entreprise Ce sera encore mieux lors du passage à Office 365

4 Annonce de Microsoft Office 365
ALLIE LES VERSIONS CLOUD DE NOS PRODUITS DE COLLABORATION ET DE COMMUNICATION À LA DERNIÈRE VERSION DE NOTRE SUITE DE PRODUCTIVITÉ POUR LES ENTREPRISES DE TOUTES TAILLES.  Microsoft® Office 365 delivers the power of cloud productivity to businesses of all sizes, helping to save time, money and free up valued resources. Office 365 combines the familiar Office desktop suite with cloud-based versions of Microsoft’s next-generation communications and collaboration services: Exchange Online, SharePoint Online and Lync Online. Office 365 is simple to use and easy to administer – all backed by the robust security and guaranteed reliability you expect from a world-class service provider. Microsoft Office 365 Includes: Microsoft® Office Professional Plus The world’s leading productivity tool now seamlessly connected and delivered with cloud services – for the best productivity experience across the PC, Phone and Browser. Exchange Online Cloud-based , calendar and contacts with always-up-to-date protection from viruses and spam. SharePoint Online Cloud-based service for creating sites to connect colleagues, partners and customers. Lync Online Cloud-based instant messaging, presence, and online meeting experiences with PC-audio, video conferencing and screen sharing. Key Microsoft Office 365 Benefits: Anywhere-access to , documents, contacts, and calendars on nearly any device Work seamlessly with Microsoft Office and the other programs your users already count on everyday Business-class features including IT-level phone support,  guaranteed 99.9% uptime, geo-redundancy, and disaster recovery Pay-as-you-go pricing options which give you predictability and flexibility for all or part of your organization Latest version of Business Productivity Online Suite (BPOS), which has millions of business users today Microsoft® Office 365 for small businesses offers an easy-to-use set of web-enabled tools for small businesses, independent consultants and professionals looking for business-class productivity services. Working with the tools people know and use today, Office 365 provides anywhere access to , important documents, contacts, and calendars on nearly any device. It’s free for the first 30 days and then just $6 per user per month. Microsoft® Office 365 for enterprises brings together cloud versions of our trusted communications and collaboration software with our familiar Office Professional Plus desktop suite. It is designed to help meet your IT needs for robust security, 24/7 reliability, and user productivity. We have a variety of packs to meet the needs of businesses of all sizes and varying IT needs. Priced from $2 - $28 per month per user, each pack has the same 99.9% uptime guarantee and includes the security and support you expect from Microsoft. Office 365 offers great flexibility by allowing businesses to provide users access to only the services they need and pay-as-you-go pricing options. Microsoft® Office 365 for education provides your institution with the same great communication and collaboration experiences used in enterprises around the world while saving time and money. Microsoft Office 365 for education delivers all of this and more while training students on familiar software which employers depend upon.

5 Valeur de Microsoft Office 365
MICROSOFT® OFFICE 365 APPORTE LA PUISSANCE ET L’EFFICACITÉ DU CLOUD AUX ENTREPRISES DE TOUTES TAILLES POUR LEUR FAIRE GAGNER DU TEMPS, RÉALISER DES ÉCONOMIES ET LIBÉRER DES RESSOURCES DE VALEUR UNE MEILLEURE EXPÉRIENCE DE TRAVAIL Travaillez ensemble, dans de meilleures conditions ACCÈS EN TOUT LIEU* Résolvez des problèmes de pratiquement n’importe où DES OUTILS FAMILIERS Travaillez avec ce que vous connaissez SÉCURITÉ ET FIABILITÉ 99,9% de temps de fonctionnement garanti CONTRÔLE INFORMATIQUE ET EFFICACITÉ Gardez le contrôle Inclut : * L’accès depuis un équipement mobile dépend du réseau (qualité et disponibilité) ** “connexion sécurisée” ne signifie pas “sécurité de la connexion à 100%”

6 La prochaine génération de BPOS
Accès Web simplifié avec interface utilisateur rationalisée Nouvel accès utilisateur basé sur des rôles Nouvel accès utilisateur sans client ouverture de session La fédération avec Active Directory sur site permet une ouverture de session unique Accès à PowerShell pour administrer Exchange Online Services à la ligne de commande Nouvelles options de facturation flexibles Office Professionnel Plus 2010 disponible en abonnement, incluant Office Web Apps Lync Online combine en un seul service communications instantanées et réunions en ligne Améliorations de SharePoint Online et de Exchange Online basés sur les nouvelles versions 2010 Expérience navigateur plus riche Improved management and control Administration et contrôle améliorés Nouvelles fonctionnalités de productivité* The release of Office 365 bring a wide range of improvements and enhancements over the current BPOS service A streamlined user experience across the entire service New flexible billing options enables monthly or annual billing options. For Monthly, you can add/remove users as needed and only pay for what you need. New role based access enables more control and management within an organization. End Users, IT managers, Service procurement, user administration, help desk, etc. With the role based access comes a much simpler web interface and a single access portal for all users, weather they are end users or IT managers. each role. Office 365 also brings true single sign on experience across all services. No more need for a Sign-in client to access the service, just run the Services Connector once on each PC for single sign on configuration. For more experienced users and more advanced IT control needs, a new Remote Power Shell access is available to manage the Exchange service with the goal of expanding this in the future to other services New Active Directory Federation enables IT managers to manage users from their existing local AD system. For the individual productivity services, there are several changes and improvements as well: Office 365 includes the Office Professional Plus suite as a new component to the service. This is the most up to date version of Office applications delivered as a subscription service, on a per person basis. It also comes with the Office Web Apps for viewing and light editing of documents via the web browser The new Lync Online service combines the previous Office Communications Online with the Live Meeting service for a single integrated service and application. Easily escalate 1:1 conversations into an online sharing session or schedule a multiparty online meeting with Outlook integration SharePoint Online and Exchange Online have been greatly improved with expanded features and new user interface. * Toutes les fonctionnalités ne sont pas disponibles dans tous les packs d’abonnement

7 Améliorations des fonctionnalités de productivité
Service flexible avec licence par utilisateur et paiement en fonction de l’utilisation Expérience Office intégrée aux services Office 365 Toujours la dernière version des applications Office et Office Web Apps Expérience utilisateur Office connue pour accéder aux services Paramétrage simplifié des utilisateurs pour services préconfigurés Expérience riche dans le navigateur avec nouveau Outlook Web App Gestion améliorée des boîtes de réception avec affichage par conversation Recherche sur boîtes de réception multiples et stratégies de conservation Nouvel archivage des s personnels et conformité Meilleur contrôle par les admin. avec nouvelle interface graphique et PowerShell à distance Nouveau: sites personnels (“My site”) pour stocker ses documents et partager son expertise Sites Projet et Équipe améliorés Nouveaux Sites extranet pour partager des infos en toute sécurité avec clients et partenaires Nouveaux Sites intranet pour rester à jour Création de sites Web publics simples Stockage étendu : 10 Go par admin Mo par utilisateur Combinaison des échanges texte/voix/vidéo de PC à PC (en tête à tête) avec réunions à plusieurs en ligne, dans une seule application Transformation possible d’une conversation en réunion en ligne impromptue avec audio, vidéo, chargement de PPT et partage de bureau Accès simplifié pour les participants externes Photos des contacts et suivi d’activité Fédération avec Windows Live Messenger Expérience utilisateur simplifiée All services have been improved across the board with new services, features, capabilities, and user experience. For specific detailed information about each major service, please see the specific service and technical information documentation and presentations. Office Professional Plus is the latest 2010 version of the applications and will always be up to date, along with Office Web Apps, companion applications to Office client apps. Exchange Online, SharePoint Online, and Lync Online are all based on the 2010 server technologies. Remarque : toutes les fonctionnalités ne sont pas disponibles dans tous les packs d’abonnement

8 Nouvelles options d’achat flexible
Facturation mensuelle ou annuelle Achetez que ce dont vous avez besoin et augmentez ou diminuez en fonction de vos besoins Packs Entreprise Packs Kiosk Pack E1 9€/mois Pack E2 14,25€/ mois Pack E3 22,75€/ , Calendrier, Contacts, AV/AS Sites SharePoint Conférence IM et Présence Office Web Apps Office Professionnel Plus (en abonnement) Formulaires et flux de travail Services Access/Visio/Excel Suppléments disponibles : Stockage supplémentaire Utilisateurs extranet supplémentaires Synchro Blackberry Pack K1 3,57€/ mois Pack K2 9€/ Exchange Online Kiosk SharePoint Online Kiosk Office Web Apps New flexible purchase options: Monthly or annual billing provides flexibility and control of IT costs. With monthly billing you can scale up or down as needed and only pay for what you need New feature packs help customers get the most out of the service at the best possible value. Combining an enterprise pack with a kiosk pack is easy so you can supply the capabilities needed for different user needs. Les packs E1 et K1 correspondent à l’offre BPOS actuelle. Certaines nouvelles fonctionnalités Office 365 peuvent nécessiter un pack de niveau supérieur.

9 Passer de BPOS à Office 365 Conçu pour la simplicité, le contrôle et la confiance À quoi s’attendre Début des migrations vers Office 365 quelque temps après sa sortie Contrôle de la part des clients de la planification de leur migration Messagerie ininterrompue Protection et sauvegarde des données Support téléphonique 24 x 7 pour administrateurs Conditions requises pour la plateforme Système d’exploitation : Service Connector avec .NET 2.0 ou version suivante (recommandée) XP SP3, Vista SP2, Windows 7, Mac OS X 10.5 (Leopard), 10.6 (Snow Leopard) Client Office : Office 2007 SP2 et suivant, Office 2008 for Mac & Entourage Web Services Edition, Office 2011 for Mac et Outlook 2011 for Mac, Lync 2010, Communicator for Mac Navigateur : Internet Explorer 7, Firefox 3.x, Safari 4.x, et versions ultérieures BPOS customers will all be moved to Office 365 over time, starting shortly after Office 365 is released. Transitioning to Office 365 is designed to be as easy as possible, with the customer deciding when to move. With all the improvements and enhancements with Office 365, there are new minimum requirements to prepare for. Most customers should not any trouble preparing in advance for these requirements and since Office 2010 is delivered as part of the service upgrading is simple.

10 Pour aller plus loin Souscrivez dès aujourd’hui à BPOS pour bénéficier de services de communication et de collaboration en ligne Prévoir de migrer vers Office 365 En savoir plus sur Microsoft Office 365 :

11 4/2/2017 2:39 PM © 2010 Microsoft Corporation. Tous droits réservés. Microsoft, Windows, Windows Vista et les autres noms de produits sont des marques commerciales et/ou des marques déposées aux États-Unis et/ou dans d’autres pays. Les informations présentées ici représentent la position actuelle de Microsoft Corporation à la date de cette présentation. Microsoft devant répondre aux changements du marché, cette présentation ne doit pas être interprétée comme un engagement de la part de Microsoft, et Microsoft ne peut pas garantir l’exactitude de ces informations après la date de cette présentation. MICROSOFT N’APPORTE AUCUNE GARANTIE, EXPRESSE, IMPLICITE OU STATUTAIRE, AUX INFORMATIONS DE CETTE PRÉSENTATION. © 2007 Microsoft Corporation. All rights reserved. Microsoft, Windows, Windows Vista and other product names are or may be registered trademarks and/or trademarks in the U.S. and/or other countries. The information herein is for informational purposes only and represents the current view of Microsoft Corporation as of the date of this presentation. Because Microsoft must respond to changing market conditions, it should not be interpreted to be a commitment on the part of Microsoft, and Microsoft cannot guarantee the accuracy of any information provided after the date of this presentation. MICROSOFT MAKES NO WARRANTIES, EXPRESS, IMPLIED OR STATUTORY, AS TO THE INFORMATION IN THIS PRESENTATION.

12 Flexibilité pour de nombreux scénarios
Organisations où la majorité des employés travaillent sur des PC à longueur de journée, comme des services juridiques, des établissements financiers, des consultants, des agences de design Équipes de projets et groupes travaillant à la fois en interne et à l’extérieur de l’entreprise Professionnels de l’information Entreprises dont les employés n’ont pas de PC assignés, n’accèdent pas facilement à la messagerie électronique et aux sites d’information ; par exemple, vendeurs en grande surface, professionnels de santé, commerce de détail Secteurs : production, santé, commerce de détail, transport, restauration Hybride : Professionnel/ Non professionnel Entreprises qui disposent d’agences ou de sites multiples comme des chaînes ou des réseaux de franchisés, des banques, des restaurants Façon simple de déployer et de gérer une solution de collaboration et de communication dans une entreprise à sites multiples Sites multiples

13 Administration et contrôle simplifiés
Contrôle spécifique de service Expérience directe sur des services spécifiques pour obtenir un contrôle similaire à la configuration de serveur. Contrôles d’accès basés sur les rôles Nouveaux rôles pour accès et administration incluant administrateur système, comptes utilisateurs, facturation, assistance, support et utilisateurs. Platforme de services Web Nouvelle couche de programmation permettant à des tiers d’interagir avec la plateforme sans passer par l’interface utilisateur. PowerShell à distance pour Exchange Online Permet d’administrer l’environnement Exchange Online à la ligne de commande et de construire des applications qui exploitent le service pour répondre à des besoins métiers existants. The way to manage your Exchange Online environment today is using the Microsoft Online Administration Center (MOAC). The web-based interface is easy to use but currently it is fairly limited in terms of administrative power. Exchange 2010 gives you a much richer set of tools to manage and customize your Exchange Online environment. Microsoft Online Admin Center Exchange 2010 includes a number of new native web-based management features, which are collectively referred to as the “Exchange Control Panel,” which enhance the capabilities of the Microsoft Online Admin Center. Exchange Management Console: For managing an on-premises Exchange Server installation, the tool of choice for administrators has long been the Exchange Management Console. In Exchange 2010, you can use the robust capabilities of this familiar tool to manage your cross-premises Exchange environment. Remote PowerShell: With Exchange 2010, the robust scripting capabilities of PowerShell now extend to the datacenter, allowing you to manage their hosted environment across the Internet. The introduction of these management capabilities means that you can move your environment to cloud without giving up control. You can offload task while retaining control over essential management features. You can let the Microsoft datacenter staff manage servers, hardware, and storage, but still retain control over settings and configuration, and rolling out features that are visible to your org. Let’s take a closer look at each of these management tools. Personnalisation des portails et sites de collaboration Outils Visual Studio 2010 et SharePoint Designer pour construire, tester et packager des solutions isolées.

14 Accès utilisateur simplifié
ADMINISTRATEUR UTILISATEURS ACQUISITION DIRECTE ADMINISTRATION DU SERVICE ACCÈS WEB OUVERTURE DE SESSION CLIENT BPOS For the Standard offering, we will be providing a new user experience. Today, we have four different portals depending on the usage needs. In H2 2010, we will be consolidating the subscription, administration and end user portal into one. We will have role based access capabilities that will only allow users to access and see the features that they have rights too. Another significant improvement tied to the previous slide is we will be removing the need to have a sign-in client for users of ADFS or non-ADFS. End users will be able to managed their Online password (non-ADFS users) directly with the portal. To ensure end users working with Office software to have best possible experience. We will be provide customer a service connector that automatically updates the PC with the correct patches to ensure Office works well with Online. This is only required when working with Office clients. Web scenarios do not require the Service Connector. Here are some of the other key UI design goals: Consolidate Separate Experiences One site, one navigation system across the entire lifecycle of learn/try/buy/manage Getting setup is done through one site, end-to-end One login, one identity across all experiences Shared look & feel for all workloads within the platform Getting Started with Online is Easy Users don’t require a Live ID to sign-up & setup, instead reserve a namespace & login ID for themselves Users set their own initial password for their trial Initial Sign-up process is simplified and very lightweight Your prescribed setup tasks are based on your answers to a “setup assessment” Updated Information Architecture Revised organization of top-level elements, MOCP/Marketing/MOAC are now all represented at the top level Flatter navigation scheme (2 levels instead of 3) Improved page types: Standardized, toolbar-style grids with filtering Full-page wizards & property sheets for simpler layouts & localization options Extensible, Consistent Workload Marketing & Management Experience Workloads can create consistent Service Cataloging pages in our catalog Consistent Deep-link pages for each service organized in a common way Consistent Header link within workloads to return to the central management console OFFICE 365 Portail Web unique Un seul emplacement pour gérer les abonnements, le service et les accès des utilisateurs. Accès basé sur les rôles pour tous les types d’utilisateurs. Ouverture de session client devenue inutile sur les PC.


Télécharger ppt "< INSÉRER LA DATE >"

Présentations similaires


Annonces Google