Diamond ranking speaking activity - environment 1.First 3 slides printed on different colour card and cut into diamond shapes. Each student has a set of.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
L'Environnement L’Environnement.
Advertisements

LISTENING SKILLS Objectives for this lesson: Success criteria:
LES PROBLEMES DENVIRONNEMENT 1)Le trou dans la couche dozone a)=disposal of nuclear waste 2)Le déboisement b)=global warming 3)La pollution des mers c)=extinction.
Quels sont les problèmes de l’environnement?
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les problèmes de pollution et l’environnement
L'environnement et la pollution.
Lenvironnement. Il y a un problème Il faut / on doit trouver une solution.
L'Environnement L’Environnement.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Comment serait…? To be able to use conditional tense to talk about your ideal family and partner.
Les petits problèmes Pourriez-vous parler plus _ _ _ _ _ _ _ _ _
WALT: how to talk about your timetable
Comment choisir un métier…
EBI – Even better if… Draw a grid 3 x 3 on a clean page in your yellow book (cahier de classe) so you have 9 squares Person A draws pictures Person B writes.
Expressing views on fashion and using Perfect, Present and Imperfect
C’est quel problème? La désertification La déforestation
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
L’environnement Aim: to identify/understand key problems and explain the causes.
KS4 French En route! Part 2.
Pollutants smog CO and CO2 emissions solid waste chemicals radioactive waste acid rain plants wild life animal species endangered species natural habitats.
Transition Unit Personal Information Lesson 1
WALT: To talk about the internet in French.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
L’environnement En classe Mardi le 10 novembre
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
L’environnement WALT: To be able to produce an environmental campaign poster WILF: A range of complex phrases and tenses for grade C+ 13/04/2017.
Two versions– slide three is updated as of 2012 to simplify the activity for students...hopefully.
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
Classroom vocabulary Review for Quarterly Exam. Martin, tu as un crayon de papier?
Les vêtements Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
WALT: how to talk about your timetable
AS French Exam General Conversation. General advice In the conversation you will get unexpected questions on familiar topic areas (school, hobbies, future.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeudi vingt-six avril 2012 L’environnement va mal! Objectif: to be able to talk about the environment Starter: reliez les mots francais aux mots anglais.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La mémoire(1): Comment bien travailler
We are learning how to use expressions of quantity and how to say what we must do I am looking for everybody to know what happens after these 2 types of.
J'habite à Stourbridge dans le centre de l'Angleterre près de Birmingham. S'bridge est une petite ville commerciale et industrielle. J'habite dans une.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Learning Aim: To learn about some global environmental problems le déboisement le trou dans la couche d’ozone la destruction d’espèces l’érosion des sols.
To use justification and extend sentences in a speaking conversation/ presentation.
1.… du soleil 2.… des nuages 3.… du brouillard 4.… des orages 5. … du vent Il fait… 6.… beau / chaud 7.… froid Il … 8.… gèle 9.… neige 10.… pleut Weather.
LO: To be able to talk about global issues in French.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
1. Check how B would address A. If A says “I am thirsty”, what would B say in repeating the problem? B would change the subject pronoun to
L’environnement La Pollution.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
AIDE: C’est – It is Ce n’est pas – It is not Je pense que – I think that A mon avis, c’est – In my opinions it is Selon moi, c’est..- according to me Je.
Unité 2 Leçon 1 I can describe myself and others Day 3 I can describe an ideal friend.
Welcome! SIT IN GROUPS OF FOUR. WORK WITH THE PERSON NEXT TO YOU. NO WRITING! 1.Agree! You must agree on the order of the activities, from what you would.
C’est une pièce de théâtre français.
Negative sentences Questions
Le passé composé J’ai regardé la TV Tu as joué au foot Il est allé au cinema Elle a acheté des bonbon 1. what do those sentences have in common ? 2. What.
Expressions of Quantity. Combien de To ask “how many” or “how much,” use the expression combien de before a noun. Combien de croissants est-ce que tu.
To learn to talk about environmental problems To be able to give some solutions to these problems using “il faut”
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La Planète a besoin de vous. 1. List 3 environmental problems mentioned:  l’eau est pollué  les plantes disparaît  les mers sont sales  l’air est.
LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Transcription de la présentation:

Diamond ranking speaking activity - environment 1.First 3 slides printed on different colour card and cut into diamond shapes. Each student has a set of 3. 2.Activity 1 – find pairs: problem + definition(slides 1+2) 3.Activity 2 – find solution for each problem (slides 1, 2+3) 4.Using slide 1, rank the problems in your order of importance with most serious at top of diamond shape and least serious at bottom 5.Compare with a partner and justify answers using phrases from other slides and own ideas. 6. Slide 4 to be left uncut – help phrases. Should hopefully generate lots of discussion This activity is a shared resource from TES Connect

Le réchauffement de la planète Le trou dans la couche d’ozone La déforestation La disparition des espèces rares La pollution des mers La pollution de l’air Les déchets La suppression des déchets nucléaires Le bruit

La pollution de l’air a contribué aux changements climatiques causé par les gaz cfc donc on n’est pas protégé des rayons UV On a abattu trop d’arbres La dégradation de l’habitat des animaux Les petroliers naufragés causent des marées noires et des vacanciers jettent leurs déchets dans la mer Les gaz émis par les véhicules et l’industrie Les gens jettent des papiers et des cigarettes par terre La radiocactivité est très dangereuse La musique est trop forte et les moteurs sont trop bruyants

Il faut utiliser les transports en commun pour limiter l’émission des gaz Il ne faut pas utiliser de bombes qui contiennent des gaz cfc On devrait planter des arbres On ne devrait pas acheter de produits qui contribuent à la destruction des animaux en danger Il ne faut pas jeter d’ordures dans la mer On devrait limiter l’usage des voitures et encourager les gens à prendre le vélo On a besoin de plus de poubelles en centre-ville et ceux qui jettent des ordures devraient payer une amende Il faut trouver d’autres sources d’énergie non- nucléaire La musique forte après minuit devrait être interdite

2. Un autre problème qui m’inquiète beaucoup est Le problème qui m’inquiète le plus est... parce que.. 3. A mon avis,.... est moins important que... mais plus important que J’ai mis..... en sixième position. C’est un grand problème mais c’est très facile à résoudre 4. J’ai mis... en quatrième position. Je pense que c’est assez grave, mais moins grave que En cinquième position j’ai mis... parce que cela m’inquiète, mais c’est moins grave que Je pense que..... n’est pas un grand problème donc je l’ai mis en huitième position. 7. Mon septième choix est.... car Pour moi, le problème le moins grave est..... parce que.... Utilisez ces phrases pour expliquer et justifier vos réponses Don’t cut this sheet. Use the phrases to help you to explain the order you have put your diamonds in