Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires

Advertisements


4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.

5 Laccord du participe passé Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
1 Savoir et Connaître La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through comparisons La question essentielle: - Quels sont les deux.
Talking about yourself
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
French 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
Talking about yourself
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les expressions utiles pour la salle de classe
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Est-ce que je peux aller à l’infirmerie ?
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les normes: Communications 1.2: Understanding the written and spoken language Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
Les Expressions Utiles
Les Expressions Utiles
Mercredi, le 18 Septembre 2013 Agenda du Jour Expressions utiles
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mercredi, le 18 Septembre 2013  Agenda du Jour  Expressions utiles  Petite conversation.
Expressions Click on the green arrow How to Use 1.Say the word 2.Click on the speaker to hear the word 3.Say the word again 4.Click the green arrow for.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
C’est mercredi, le 20 novembre2013
C’est mardi, le 12 novembre2013
C’est jeudi, le 5 décembre 2013
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mercredi, le 15 janvier 2014
Transcription de la présentation:

Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Révisez Les Expressions Utiles Révisez Les Salutations Comment naviguer le site de Mme Duma (my webpage) Apprenez la chanson Salut Devoirs – (HW): Completez le guide pour étudier avec Les Expressions Utiles Intérrogation la classe prochaine Complete the study guide for Les Expressions Utiles/Quiz next class!

Les Expressions Utiles Pour la classe de français

Est-ce que je peux … Can I … aller aux toilettes? aller à mon casier? boire de leau? emprunter un crayon?

How do you say…? /What does …mean? Comment dit-on … ? How do you say …? (followed by English words) Que veut dire …? What does … mean? (used with French words)

Les Phrases Utiles Je sais (la réponse). Je ne sais pas. Je comprends. Je ne comprends pas

Les Phrases Utiles Jai une question. Jai une question … en anglais s.v.p.? Répétez s.v.p. !

Les Phrases Utiles Jai faim ! Jai soif !

Les Phrases Utiles Jai oublié ! Jai perdu mes devoirs!

Les Phrases Utiles Excusez-moi! À tes souhaits!