Developing Oral Proficiency in the Literature Classroom Virginia Scott

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La décolonisation : La guerre d’Algérie, (15-22 mars)
Advertisements

KS2 Yr6 French – Lesson 80 Places in town.
Talking about yourself
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
58.
LA DECOLONISATION CONTESTATIONS ET AFFIRMATIONS ( )
La France sous l’Occupation
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
B- DECOLONISATION ET DEVELOPPEMENT DE L’ALGERIE
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: to talk about your brothers & sisters. P. 26 of Metro 1 Ex. 1a & 2a.
La décolonisation des relations internationales : De l’Indochine ( ) à l’Algérie « nationales » ( ) 21 novembre 2007.
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Albert Camus Par Brittany Shimek
Évaluation des programmes de premier cycle/Evaluation of undergraduate programs Université d’Ottawa/ University of Ottawa 1 Auto-evaluation Report Objectives.
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Les Questions d’Information (Information questions)
Warm up The disease sida (AIDS) kills more than two millions people around the world each year; Why we do not hear much about this deadly disease anymore?
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
J'habite à Stourbridge dans le centre de l'Angleterre près de Birmingham. S'bridge est une petite ville commerciale et industrielle. J'habite dans une.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Welcome everyone.
Policies on equality in Europe Lesson 1:Description of pictures Preparing the interview Lession 2:Analysis and comments on several statistics Lesson 3:Female.
Bonjour! C’est l’automne
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
L’étranger.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Warm up *Parties, celebrations are part of live; write about what might be the next big celebration in your life. ( write a minimum of 6 sentences).
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Orientation 2006 by Pierrette Guimond Asssistant Director Graduate Programs School of Nursing.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
I can answer questions to an interpretive reading. I can write a response to an . Aujourd’hui nous allons Lire et répondre aux questions Apprendre.
Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through comparisions.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
C’est jeudi, le 5 décembre 2013
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
Transcription de la présentation:

Developing Oral Proficiency in the Literature Classroom Virginia Scott CSLS Professional Development February 1, 2013 Copyright by Virginia M. Scott 2013 All Rights Reserved

3 Modes of Communication The literature class is an ideal setting for developing the 3 modes of communication: interpersonal students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions interpretive students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics presentational students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics

Issues of concern: students with limited reading skills summary of facts vs. critical response students with limited oral skills accuracy vs. comprehensibility functions required to discuss literary texts: expressing opinion, explaining, persuading students unwilling to talk in class teacher asks questions and is met with silence (NB: undergraduate literature courses should not be simplified versions of graduate courses)

Strategies for the literature classroom Warm-up: Get students primed to talk (see handout #1) Set a context for the discussion: historical, political, geographical, theoretical (use technologies whenever possible) Design a task: students work at home and/or with a classmate to solve a problem (see handouts #2 & #3) Ask one or two “big questions”: the warm-up, context, and task should elicit the facts about the literary text (who, what, where, when) and set the stage for a deeper discussion

SAMPLE POWER POINT LESSON FOR FRENCH 212

Albert Camus: Ecrivain engagé Français 212

L’empire colonial français (1534-1980) a eu son apogée de 1919 à 1939

La campagne d’Algérie 1830-1857: campagne militaire pour “pacifier” l’Algérie Résistance continue contre l’armée coloniale française Emir Abd-el-Kader (1808-1883)  homme politique  chef militaire écrivain, poète philosophe théologien

La campagne d’Algérie 1830: Prise d’Alger L’attaque d'Alger, toile de Léon Morel-Fatio (à Versailles) 1945-1954: Révolte algérienne 1954-1962: La Guerre d’Algérie

Le Front de libération nationale (FLN) En arabe: جبهة التحرير الوطني, (Jabhat at-Tahrīr al-Waţanī) Le FLN est un parti politique algérien qui a été créé en 1954 pour obtenir l'indépendance de l‘Algérie. Les accords d’Evian en 1962 mènent à l’indépendance de l’Algérie de la France.

Albert Camus 1913-1960 Camus est né en Algérie d’une famille pied noir (les Français qui vivaient en Algérie avant l’indépendance). Il voulait trouver une solution équitable du conflit. Pourtant, il était très mal compris par ses compatriotes pieds-noirs en Algérie. Il était aussi détesté par les défenseurs du colonialisme français et était forcé de partir d'Alger sous protection.

Un intellectuel engagé Il s’installe à Paris en 1940 où il commence à être reconnu pour son engagement politique et littéraire. Il est mort en France dans un accident de voiture.

Un écrivain Oeuvres connues: 1942: L’Etranger 1947: La Peste 1951: “L’Homme révolté” (essai) 1956: La Chute

Prix Nobel 1957 Agé de 44 ans, Camus reçoit le prix Nobel de littérature pour « l'ensemble d'une œuvre qui met en lumière les problèmes se posant de nos jours à la conscience des hommes. »

Le discours et la narration Discours direct: “J’aime Camus.” Discours indirect: Elle a dit qu’elle aimait Camus. Discours indirect libre: En classe l’autre jour elle a remarqué qu’elle aimait beaucoup Camus.

Questions à discuter 1) Quel est l’effet du discours indirect libre? 2) Comment Meursault est-il un “étranger”?