Careers (Grade 10) GLC 2O – Ms. Douwes With a little bit of happenstance on your side... Avec un peu de "hasard" sur votre côté... Stand on the line (choice.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Promoting creativity in French lessons. Using storytelling with year 8. Alice Ayel.
Advertisements

Working with source based questions for World History Exams
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
L’accord des adjectifs

Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Les prépositions.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Quand, lorsque, aussitôt que, dès que, et après que
Revenir aux basiques !. 1 Revenir aux basiques Processus Nécessité daméliorer la Maîtrise les Offres et Projets: lanalyse des causes racines montre un.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
ContractionsContractions How the French get around.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
Catching up with the New Curriculum Steph Hopkins AST in MFL Regional Subject Adviser, London
Procédure dappel Appeal process 1(c) RISS / IJHS, 2012.
Starter: Use your vocab sheets and resources in your book to continue this word-chain using French words.
Thinking Skills. Why are thinking skills important in MFL? They: help you to think for yourself; help you to deconstruct language and to understand that.
un crayon un ordinateur un stylo un taille-crayon.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Course Design Task Activité de conception de cours de formation.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Les pluriels Sometimes you cant just take one!. Les articles… There are « DEUX » articles that can show that something is plural. Les = the Les ciseaux,
Electronic Portfolio/ Portfolio électronique QPAT
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
Chapitre 1 Structure.
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Talking about yourself
Indefinite articles, plural of nouns
EXT: can you translate them too?
TortoiseSVN N°. Subversion : pour quoi faire ? Avoir un espace de stockage commun – Tous les étudiants du SIGLIS ont un espace svn commun Partager vos.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Bienvenue à la classe de français!
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Youth Involvement - revitalising the Scout Method Participation des jeunes - revitaliser la méthode scoute.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
JE dois écrire une légende??? MAIS COMMENT??? QUOI???
La pratique factuelle Années 90 un concept médical visant à optimiser les décisions cliniques face aux soins des patients Aujourdhui un concept évolutif,
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi le 7 novembre. F 3 DUE: Virtual tour in LMS by 7:30 for the 70! DUE: Flashcards also for the 70 today (50 Friday) 1. Poem practice Le dormeur du.
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Les lycées. Sixth form is compulsory in France so it is really important to choose the right one. Look carefully at the information about colleges and.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
La prononciation française
Hey Mate! What is a simple tense? It is a tense that is formed just by adding the ending at the end of the verb stem. There are only 4 simple tenses that.
Ma famille What? To be able to describe your family as part of the speaking controlled assessment How? Learn key words and phrases Develop simple descriptions.
Fabio Bortolotti THE PERSPECTIVE OF AN ARBITRATOR LE POINT DE VUE D’UN ARBITRE Production of documents – Direct examination and cross examination Production.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Negative sentences Questions
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Why is it important to plan ahead for the future?
EDHEC OPEN INNOVATION - Season 8 - Company LOGO Business Case Title.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Careers (Grade 10) GLC 2O – Ms. Douwes With a little bit of happenstance on your side... Avec un peu de "hasard" sur votre côté... Stand on the line (choice vs. chance) Mettez-vous sur la ligne (choix vs hasard) The Happenstance Learning Theory La théorie de l'apprentissage dhasard Moving Toward Balanced Decision Making Vers des prise de décision équilibrée Make your own balanced decision Faites votre propre décision équilibrée Dropbox Blog reflection (réflexion de blogue)

The Happenstance Learning Theory Our skills, interests, knowledge, beliefs, preferences, sensitivities, emotions and future actions are the products of countless planned and unplanned learning experiences. Nos compétences, intérêts, connaissances, croyances, préférences, sensibilités, émotions et nos actions futures sont les produits d'innombrables expériences d'apprentissage planifiées et non planifiées. Unplanned events are a normal and necessary component of every career Les événements imprévus sont une partie normale et nécessaire de tout les carrières

The Happenstance Learning Theory Need to shape your abilities & skills so that you are able to benefit from unexpected events in your life Besoin de façonner vos capacités et compétences afin que vous êtes en mesure de profiter d'événements imprévus dans votre vie Anxiety about planning the future is normal and can be replaced by a sense of adventure L'angoisse de la planification de l'avenir est normal et peut être remplacé par un sens de l'aventure

Moving Toward Balanced Decision Making Shaping Logical DecisionsAllow for Happenstance GOALSBe focused: Choose your goals and aim for them Be flexible: Be prepared to change your goals if your needs and interests change, or if the world changes around you KNOWLEDGEBe aware: Acquire knowledge about yourself and the world Be wary: Its ok to be uncertain about goals/knowledge ANALYSISBe objective: Analyze a situation (pros/cons of each option) Be optimistic: Youll have many chances to make your dreams come true. PLANBe practical: organize a plan of action that makes sense to achieve goals Be magical: Use your imagination to visualize alternative futures REFLECTIONBe careful: Take regular stock of your progress. Be open: Know that each phase in the decision-making process affects every other phase

Vers des prise de décision équilibrée Former des décisions logiques Permettre lhasard ObjectifsÊtre focalisé: choissisez vos objectifs et essayer des atteindre Soyez flexible: Soyez prêt à changer vos objectifs si vos besoins et vos intérêts changent, ou si le monde change autour de vous ConnaissancesSoyez conscient: Acquérir des connaissances sur vous-même et le monde Être prudent: Il est correct d'être incertain sur les objectifs / connaissances AnalyseSoyez objectif: analysez une situation (avantages / inconvénients de chaque option) Soyez optimiste: Vous aurez beaucoup de chances pour atteindre vos rêves. PlanSoyez pratique: organisez un plan d'action qui fait du sens pour atteindre vos objectifs Soyez magique: Utilisez votre imagination pour visualiser d'autres avenirs RéflexionFaites attention: Faites l'inventaire régulier de vos progrès. Soyez ouvert: Sachez que chaque étape du processus de décision affecte chaque autre phase

Make your own balanced decision... Think of a big decision that you may have to make in the near future (ex. take drivers ed?, college/U/workplace, look for a part-time job etc.) Then copy the chart below in a Word document & fill it in with your Big Decision in mind. Upload your document to your assessments folder in Former des décisions logiques Permettre lhasard Objectifs Être focalisé:Soyez flexible: Connaissances Soyez conscient:Être prudent: Analyse Soyez objectif:Soyez optimiste: Plan Soyez pratique:Soyez magique: Réflexion Faites attention:Soyez ouvert:

Faites votre propre décision équilibrée Pensez à une grande décision que vous aurez à faire dans lavenir proche (ex. prendre un cours de conduite, Collège / U / lieu de travail, la recherche d'un emploi à temps partiel, etc.) Ensuite, copiez le tableau ci-dessous dans un document de Word et remplissez-le avec votre grande décision à l'esprit. Téléchargez votre table complète à votre dossier dévaluations sur dropbox. Shaping a Logical DecisionAllowing for Happenstance GoalsBe focused:Be flexible: KnowledgeBe aware:Be wary: AnalysisBe objective:Be optimistic: PlanBe practical:Be magical: ReflectionBe careful:Be open: