Le Couvent ou les Voeux forcés

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Tu as faim? Talking about how we feel. What do we know?
Le gérondif Le participe présent.
Les pronoms compléments
Il jeu pour les deux… …Marseille et les bleus. Je suis le meilleure… Bien sur que oui, je suis le meilleure footballeur du monde. En fait, il est impossible.
5 Personne ne … Rien ne … Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Table des matières En famille Part 1 Ma famille Subject pronouns

L’accord des adjectifs
Im sick! Take a few minutes to write about a time when you were really sick.Take a few minutes to write about a time when you were really sick. What were.
Les expressions de quantité
WHAT WAS HE DOING? GUINEVERE AND LANCELOT FELL IN LOVE! BUT…
Collège du Léman Everyone has a right to a their own cultural identity and to engage in their own traditions, provided that they don’t compromise the culture.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Les pronoms de lobjet direct et Indirect AVEC PIERRE-auguste renoir Kathleen Pepin Edité par Ross Connelly.
Une famille nombreuse : Aminata 1.Famille 2.Choquant 3.Enfants 4.Marié 5.Crois 6.Soeurs 7. Ensemble 8. Repas 9. Monogamie 10. Capitale 11. Disputais 12.
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
By Russell Sheldrake, Linus Calvert and Matt Kerry.
Questions II How do you Form Questions in French??
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Tbilisi – November 27, 2007 FAO / EBRD COOPERATION PROGRAMME ______ PROTECTION OF GEORGIAN WINE APPELLATIONS.
Have you always wondered how to tell people what to do in French? Do you have a bossy streak? Would you like to know how to give instructions in French?
Le Superlatif des Adjectifs
5 Contractions Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through.
Reading an analog clock
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Mercredi, le 21 Janvier 2014 Agenda du jour Les Verbes Réfléchis
Provence part 1 Created by: Dimick Provence: Lavande et tournesols.
11C-Fr2 Homework – 29 th January Due: Tuesday 4 th February Write a paragraph about your past work experience using the checklist on slide 2 to make sure.
Unité 5: Leçon 15 Pages
Regard théorique sur la citoyenneté, et les liens avec les modèles de communauté de recherche About links between kinds of citizenship and models af community.
Le rôle des adultes pour lélève acteur Adult role for the student actor Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
____________________ Pourquoi? L/O: To be able to justify your opinion about school subjects STARTER: Trouve les paires Match the French to the English:
Tennessee Waltz Laissez vous bercer par la musique La parade des oiseaux.
Quels objectives pédagogiques pour lélève acteur Which educational objectives for the student actor? Eugenia Lodini Università di Bologna Italy.
Pour mieux écrire. Do not use on-line translators (except as a dictionary for a single word) Be very careful using a dictionary (be sure youre finding.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? Ans: He doesnt usually go on holidays.
Module D – Les Vacances. 1.3 Compréhension Auditive Juliette 1.How did Juliette feel about going on holidays with her family? Ans: She thought she would.
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Les verbes comme acheter
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
140 ans Dune entreprise familiale à… Une famille dentreprises.
IAFACTORY | conseil en architecture de linformation | | |
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Techniques de leau et calcul des réseaux séance 2a Michel Verbanck 2012.
Brigitte Bardot. Brigitte Bardot was born in Paris on 28 September She decided to concentrate on a ballet career, but became a model and in March.
Introduction to the theatre of the eighteenth century
Il est vs. cest. How would you translate these sentences? Cest Pierre. Il est gentil. Cest un ami. Cest un ami français. It is Pierre. He is nice. Its.
Fête Nationale de la France
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Français II H – Leçon 1B Structures
Chapitre 14 Une révision. Le pronom relatif « dont » La Révolution française commença en 1789 et finit en 1799, une période historique dont la réalité.
UPDATED EDITION MOLIÈRE MOLIÈRE BIOGRAPHY Jean Baptiste Poquelin Born to a well-off bourgeois family Studied law and then went into family.
Parlez!. Write 5 good information questions for the topics you are given: A. La routine quotidienne et des activités à la maison (révision F) B. les loisirs.
What did Debra do for her holidays ? Phase d'entrainement intensif à l'expression orale 1.Les élèves décrivent ce que Debra a fait pendant ses vacances.
French Past Tenses L’imparfait vs. Le Passé composé.
Leçon 12: L’imparfait FREN 120. A few quick notes about material from the chapter before getting started…
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Don't cry for me Argentina
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Les pronoms sujets je – tu – il/elle – nous – vous – ils/elles.
J’ai choisi– I have chosen D’écrire– to write about Je le trouve– I find him/her Il/elle est – he/she is Actor / actrice – actor Chanteur – singer joueur.
Transcription de la présentation:

Le Couvent ou les Voeux forcés Olympe de Gouges

Theatre perceived as a genre reserved for men, very few female playwrights Improper for a respectable woman to have anything to do with a theatre company Actors seen as having dubious morals

Olympe de Gouges 1748 – 1793 1786: starts her career as a playwright. She will write about 15 plays Slavery Forced marriage Divorce Political events 1791: Discours des droits de la femme et de la citoyenne 1793: the only woman tried and guillotined for her writing during the Terror

Projet d’un second théâtre et d’une maternité, 1789 ‘Dans tous [les théâtres], on trouve ce qui peut flatter et entretenir les vices. Ces horribles tréteaux ont fait la perte du peuple. On voit un ouvrier se priver de pain, abandonner son travail, sa femme et ses enfants, pour courir chez Nicolet, Audinot, aux Beaujolais, aux Délassements Comiques et tant d’autres qui obèrent le peuple, qui dépravent les moeurs et qui nuisent à l’Etat.’

Projet d’un second théâtre et d’une maternité, 1789 ‘… si une bonne religion a été toujours le fondement inébranlable du salut des Etats et des peuples, un théâtre moral, dont les actrices seraient irréprochables, conviendrait à la société des hommes policés, exciterait les vertus, corrigerait les libertins, et, à peine dix ans se seraient écoulés, que l’on reconnaitrait que la bonne comédie est véritablement l’école du monde.’

3 phases 1789-1791: revolutionary ideology appearing more and more on stage 1791-1793: decree of 13th January 1791  from 10 to 35 theatres, debate over repertoire and censorship After 9 Thermidor: less inflamed theatre, trying to refocus on literary quality rather than on political interpretations

Theatre for national regeneration Potential for propaganda ‘régénération civique’, ‘école primaire pour adultes’ From the Comédie Française to the Théâtre de la Nation Actors as citizens

The play Very successful with 80 performances Controversial and politically explicit theme: written while the Assembly was debating on religious maters 13 February 1790: abolition of religious orders Church as taboo subject for plays in Ancien Régime Church costumes and ceremonies banned from stage until 1790 Drame bourgeois upholds patriarchal model. What happens when a woman writes her own drama? De Gouges does not comply with the expected characterisation Heroine more active, female solidarity, patriarchal oppression as cause of unhappiness Intervention of the law in the play