Avant de commencer ... Le sondage

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Interrogatifs + Relatifs
Advertisements

LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
DIFFERENTIATION NO ONE CAN COMPEL A STUDENT TO LEARN. (MEIRIEU)
KQ: Comment dire qu’est-ce que j’ai dans mon sac? (how do I say what I have in my bag?)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Look at these two pictures.  Do you recognize these two places?  Would you be able to tell me where each picture was taken?  Why?
Globalization
Essay titles & guidance
Français 2, 30 Janvier 2017 Faites Ecoute suplémentaire 3-1,3-2.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Theme Three Speaking Questions
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
How to form questions in French
Si vous avez les $3, donnez-les à Mme Reed.
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
Speaking Exam Preparation
Mardi 12 septembre Français II
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
Les matières scolaires
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
Year 4 French Revision Pack
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Vendredi le 13 octobre.
Why is it important to plan ahead for the future?
By the end of today’s lesson you will be able to:
Pour commencer ... Les boules de neige
Objectifs: To revise telling the time in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Introduction to Computational Journalism: Thinking Computationally JOUR479V/779V – Computational Journalism University of Maryland, College Park Nick Diakopoulos,
Buddy Program AEGEE-Alicante
Le Subjonctif Q: What is it? A: It is a MOOD of a verb that has various tenses (similar to verbs being in a parallel “universe”) It usually has something.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Couleurs.
Le Passé Composé.
Vendredi 31 août Français I
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Questions Synthesis.
Français 2, 22 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 18. Faites le 21. What do you get if you cross an alley cat with a Chinese cat? effrayant/-e –
USE OF PASSIVE PASSIVE VOICE IS USED WHEN THE FOCUS IS ON THE ACTION. IT IS NOT IMPORTANT OR NOT KNOWN, HOWEVER, WHO OR WHAT IS PERFORMING THE ACTION.
Les Couleurs mardi, le 2 octobre 2018
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Dans ma Salle de classe
Français 2, 27 mars 2017 Use the passé compose to tell me about five things you did over the weekend. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire.
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Comment t’appelles-tu? Comment ça s’écrit?
Lequel The Last Part.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Who…? What…? Where..? When..? Have you…? Do you…? Is there..? Are there..? A visit to Emerald Isle.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Avant de commencer ... Le sondage Tout d’abord on va discuter le sondage que vous avez fait au début de la semaine pour voir comment on peut faire du progrès

Pour commencer ... Les titres Je vous ai donné quelques titres des rédactions pour la littérature. Il faut les trier par catégorie.

Aujourd’hui ... Objective – To be able to understand the importance of actions and motivation in L’étranger. Outcome – To have thought about the issues pertaining to as well as writing and essay plan for the following title: « Analysez les facteurs qui motivent les actions des personnages principaux dans le livre que vous avez étudié. Dans quelle mesure est-ce que ces personnages sont poussés par les mêmes motivations ? »

Quel bonheur! Des post-its! Vous vous souvenez des personnages et les actions du livre? Essayez d’écrire autant d’exemples que possible pour: Les personnages principaux Les actions Les facteurs qui motivent les personnages principaux Est-ce qu’il y a des personnages qui sont poussés par les mêmes motivations?

Les chapeaux de De Bono The White Hat Information and Data The Red Hat Emotions and Feelings The Yellow Hat Benefits and Positives The Black Hat Gravity and Caution The Green Hat Possibilities and Alternatives The Blue Hat Overview and Process

White Hat Thinking 60 seconds Related to introductions What do you know What do you want to know/discuss What is unknown to you

Yellow Hat Thinking 60 seconds Paragraph 1 Characters who are positively motivated What works about characters who are motivated in a similar way Why does this work Positive events in the book

Red Hat Thinking 30 seconds Paragraph 1 Your emotional response and interpretation of the positives

Black Hat Thinking 60 seconds Paragraph 2 Logical reasons why something about motivation doesn’t work Who is negatively motivated Why might this not be successful

Red Hat Thinking 30 seconds Paragraph 2 Your emotional response to the negatives and problems

Green Hat Thinking 90 seconds Paragraph 3 Possibilities Alternatives Hypothesis Synthesis of information and what you would do To what extent are characters motivated by similar things

Blue Hat Thinking 60 seconds Conclusion Provide your overarching judgement Evaluation of your earlier thoughts (higher order thinking) – did something not work out as you had planned ???

Pour terminer ... « Analysez les facteurs qui motivent les actions des personnages principaux dans le livre que vous avez étudié. Dans quelle mesure est-ce que ces personnages sont poussés par les mêmes motivations ? »