Cest mercredi, le 6 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les Verbes – IR/iss et –RE Une revue. Les verbes –IR/iss La formule: Stem + Endings Stem = Infinitive – IR Endings = je - isnous –issons tu – isvous –
Advertisements

Les verbes -re.
1 La norme: Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through making comparisons.

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
« La gare et le train ».
Interrogative Pronouns
Verbs in the Present Tense -DRE What verbs on –dre do you know? Write as many verbs on –re on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
‘Les Verbes au Présent’
Les Verbes au Présent (The Present Tense) What is the Present Tense ? In English and in French the present tense is used to talk about things which are.
Francais 1 Les pronoms démonstratifs. Les personnes et les objets!!! We use these demonstrative pronouns to point out people or things. In English, we.
Français 1 Les verbes en -re. You have learned that in the French language, there are verbs that end in –er, -ir. There is a third group with verbs that.
Les verbes en -RE au présent. RE Verbs Attendre - to wait Descendre - to go down, to get off Entendre - to hear Perdre - to lose Répondre - to answer.
Chapitre 9 La Gare et Le Train.
Chapitre 9 La Gare et Le Train. partir une voyageuse.
WHAT/WHICH ONE? THIS ONE!. Review the forms of quel meaning what or which: MasculineFeminine Singular Plural.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
The Present Tense of Regular Verbs
Le Temps présent Les verbes reguliers By Mme Tatala.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
-re verbs -s - -ons -ez -ent endings:. Pronoun Ending: descendredescendre > descend- perdreperdre > perd- vendrevendre > vend- je -s descendsperdsvends.
La gare et le train. La gare et le train À la gare On vend des journaux et des magazines au kiosque. la salle d’attente le kiosque On vend des journaux.
La gare et le train Le vocabulaire.
regarder écouter dormir jouer sortir finir
Bonne route 9 9 UNITÉ Quit Une leçon de conduite 34 LEÇON B La construction: préposition + infinitif p. 500 A La construction: adjectif + de + infinitif.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les verbes “re” The time is “hear” to learn a new type of verb conjugation… verbs that end with “re”
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Lire, dire, et écrire Leçon 16. Les définitions Dire –to say, tell Lire –to read Écrire –to write They are ALL irregular!!!
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
“La gare et le train” Le Vocabulaire de Ch. 9.
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Lire, Dire, Ecrire Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1.Are these three verbs regular or irregular? 2.Is there any.
Three New Verbs dire, lire, écrire dire to say, to tell Je disnous disons Tu disvous dites Il/elle/on ditils/elles disent Past participle – dit J’ai.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
 Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: 1. How do demonstrative adjectives translate into Enlgish? 2. How many forms.
À la gare il y a … les trains..
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
9 Les verbes – RE another “family” of verbs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What is the conjugation formula.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Leçon 20: Alice a un job Les verbes réguliers en -RE s ons s ez - ent
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
Transcription de la présentation:

Cest mercredi, le 6 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Retournez le Speaking CPA Corrigez le vocabulaire du Ch. 9 Remplissez le packet de Ch. 9 / Finissez le Speaking CPA/make up work Jouez au Marathon Mental Devoirs (HW): Etudiez Ch. 9 Le train et la gare le vocabulaire les verbes –RE les adjectifs démonstratifs la lecture culturelle – p. 312 – 313 Examen la classe prochaine

9 a train station Vocabulaire Getting around a train station une gare un train un quai une voie a train a platform a track la correspondancea connection (French–English)

9 a schedule un horaire un guichet un billet un aller simple a ticket window a ticket a one-way ticket un aller (et) retour a round-trip ticket Getting around a train station Vocabulaire (French–English)

9 second class Getting around a train station en seconde en première un chariot un kiosque first class a baggage cart a newsstand un journala newspaper Vocabulaire (French–English)

9 a magazine Getting around a train station un magazine une carte (postale) une salle dattente un buffet a postcard a waiting room a train station restaurant Vocabulaire (French–English)

9 Describing activities at a train station faire la queue attendre descendre vendre to wait in line to wait to get off to sell monter (en voiture) to get in a car Vocabulaire (French–English)

9 Describing activities at a train station composter partir changer (de) rater to validate to leave to change to miss (the train) Vocabulaire (French–English)

9 On board the train a car une voiture assis(e) un wagon debout a railroad car seated standing un voyageur, une voyageuse a passenger Vocabulaire (French–English)

9 On board the train a conductor un contrôleur lire contrôler les billets dire to check tickets to read to say écrire to write Vocabulaire (French–English)

9 On board the train to answer répondre un arrêt un snack-bar au prochain arrêt a snack bar a stop at the next stop Vocabulaire (French–English)

9 Other useful words and expressions arriver à + infinitif être en avance perdre patience être en retard to be early to lose patience to manage to, to succeed in to be late Vocabulaire (French–English)

9 Other useful words and expressions la plupart des quelques depuis some the majority of since Vocabulaire (French–English)

9 a train station Getting around a train station une gare un train un quai une voie a train a platform a track la correspondance a connection Vocabulaire (English–French)

9 a schedule un horaire un guichet un billet un aller simple a ticket window a ticket a one-way ticket un aller (et) retour a round-trip ticket Getting around a train station Vocabulaire (English–French)

9 second class Vocabulaire Getting around a train station en seconde en première un chariot un kiosque first class a baggage cart a newsstand un journal a newspaper (English–French)

9 a magazine Getting around a train station un magazine une carte (postale) une salle dattente un buffet a postcard a waiting room a train station restaurant Vocabulaire (English–French)

9 Describing activities at a train station faire la queue attendre descendre vendre to wait in line to wait to get off to sell monter (en voiture) to get in a car Vocabulaire (English–French)

9 Describing activities at a train station composter partir changer (de) rater to validate to leave to change to miss (the train) Vocabulaire (English–French)

9 On board the train a car une voiture assis(e) un wagon debout a railroad car seated standing un voyageur, une voyageuse a passenger Vocabulaire (English–French)

9 On board the train a conductor un contrôleur lire contrôler les billets dire to check tickets to read to say écrire to write Vocabulaire (English–French)

9 On board the train to answer répondre un arrêt un snack-bar au prochain arrêt a snack bar a stop at the next stop Vocabulaire (English–French)

9 Other useful words and expressions arriver à + infinitif être en avance perdre patience être en retard to be early to lose patience to manage to, to succeed in to be late Vocabulaire (English–French)

9 Other useful words and expressions la plupart des quelques depuis some the majority of since Vocabulaire (English–French)

Les Directions Aller tout droit Tourner à gauche Tourner à droit TRIP ADVISOR LINK

9 Les verbes en -re au présent 1.Another group of regular verbs in French has infinitives that end in -re. Some verbs that belong to this group are: vendre, attendre, descendre, répondre, entendre, perdre. VENDRE j tu ATTENDRE attends attend nous ils /elles attendons attendent attendez vous je tu il/elle/on vends vend nous vendons vendent vendez vous ils/elles je tu il/elle/on vend nous vend vous ils/elles il/elle/on vend -s -ons -ez -ent

9 Les verbes dire, écrire et lire j tu écris écrit écrivons écrivent écrivez je tu il/elle/on dis dit nous disons disent dites vous ils/elles DIRE ÉCRIRE LIRE je tu lis lit nous ils/elles lisons lisent lisez vous il/elle/on Study the forms of the irregular verbs dire (to say), écrire (to write), and lire (to read). il/elle/on nous vous ils /elles

9 To return to the chapter presentation press Escape. Les adjectifs démonstratifs 1.You use the demonstrative adjectives to point out people or things. In English, the demonstrative adjectives are this, these, that, and those. However, in French there is only one set of demonstrative adjectives. Study the following forms. Féminin Masculin Consonne Voyelle Consonne Voyelle Singulier Pluriel ce train cette voiture ces trains cette annonce ces voituresces horaires cet horaire ces annonces

9 To return to the chapter presentation press Escape. Les adjectifs démonstratifs 2. The word -là is often attached to the noun following the demonstrative adjectives for emphasis. Cest un magazine super. Ce magazine-là! Tu rigoles! Il est horrible!

9 To return to the chapter presentation press Escape. Les adjectifs démonstratifs Answer: b. cette 1. Les voyageurs attendent dans ___ queue. a. ce b. cette c. cet d. ces Answer: a. ce 2. Nous prenons ___ chariot parce que nous avons beaucoup de valises. a. ce b. cette c. cet d. ces Choose.

9 To return to the chapter presentation press Escape. Les adjectifs démonstratifs Answer: c. cet 3. Mme Pinot lit ___ horaire quand elle arrive à la gare. a. ce b. cette c. cet d. ces Answer: d. Ces 4. ___ magazines sont très intéressants! a. Ce b. Cette c. Cet d. Ces Choose.

9 To return to the chapter presentation press Escape. Les adjectifs démonstratifs Answer: b. cette 5. Mon grand-père nentend pas ___ annonce importante. a. ce b. cette c. cet d. ces Choose.