C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
4e chapitre: « La famille et la maison »
Advertisements

Places We Call Home. Lesson Objectives At the end of this lesson, you would be able to: Say and write (7) basic rooms/parts making up a home in French.
Révision.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Journal – mardi, le treize septembre
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Je vous présente ma famille
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 16 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Par Mme. Cook. La fils de ma tante est mon _________.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 2 Salut!
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
Chapitre 5 Lesson 6 Essential Question: How can you describe where you live in French?
La famille et la maison BV1 – Chapitre 4 Révision – famille, adjectifs possessifs, BAGS BV1 – Chapitre 4 Révision – famille, adjectifs possessifs, BAGS.

Les maisons et les immeubles Un ascenseur Un escalier.
La maison. le jardin bavarder la chambre à coucher.
La famille et la maison. La famille et la maison.
Qui est-ce? C’est …. Homer Simpson.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Tout le monde, il est beau!.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Chapitre 4 La famille et la maison. Objectifs: In this chapter you will learn: - How to talk about your family - How to describe your home and neighborhood.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français I- Lesson Plan: Leçon 9 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 12 novembre2013
C’est jeudi, le 5 décembre 2013
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mercredi, le 15 janvier 2014
Transcription de la présentation:

C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Expliquez l’examen mi- terme et “Vive le Français!” Apprenez “aimer + l’infinitif” Commencez le vocabulaire “La Famille et la maison” Devoirs – (HW): Etudiez pour le choix multiple d’examen mi-terme

French I Optionally Graded Midterm Exam – Jan Everyone will take the multiple choice part of the exam (Blocks 2 and 3 have already completed the listening portion and only need to complete the reading and grammar portions) in class on Thurs. Jan. 28th. 2. After this is graded, students may choose to keep their grade or choose to not keep their grade. The grade will count only as the multiple choice part of the exam. 3. We will not take the Speaking or Writing CPA at all. 4. There will be just enough time for me to grade and for students to choose to keep or not keep the grade before report cards go home. 5. The midterm exam grade, this particular time, is to help the student's average. If it hurts, the average, the student should not have it count.

La Famille et La Maison Chapitre 4 Bon Voyage

Les Verbes Avoir Il a 16 ans.Donner Donner sur Inviter Monter à pied Avoir means “to have” in French facing Monter en ascenseur ↑↑↑↑↑↑↑↑↑↑

Les Noms Masculins Un chien Un anniversaire Un cadeau Un gâteau Un appartement Un chat

Les Noms Masculins Un immeuble Un quatierUn jardin Un arbre Un garage Un balcon

Les Noms Masculins Le rez-de-chaussée Un étage Un escalier Un ascenseur Un code Un voisin

Les Noms Feminins Une bougie Une salle à manger Une chambre (à coucher) Une pièce Une fête Une cuisine Une salle de séjour

Les Noms Feminins Une salle de bains Des toilettes Une maison Une station de métro Une terrasse Une fleur

Les Nom Feminins Une voiture Une vue Une entrée Une cour Une voisine Une journée

Les Expressions Tout le monde Autour de (d’) Il y a … Tout près de Loin de C’est pas rigolo!

La Famille la famille la mère la fille la belle-fille l'enfant la soeur la grand-mère la petite-fille la tante la nièce la cousine les parents le père le mari le fils le beau-fils l'enfant le frère les grands-parents le grand-père les petits-enfants le petit-fils l'oncle