Comportements des consommateurs Cours 3: L’apprentissage et les attitudes Jacques Nantel Ph.D. winter 1995.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Why? Extended language Sentence level work Cultural Find out new language Stimulus for creativity Reinforce everything children do in English Fun for.
Advertisements

7 Mettre Les normes: –Communication 1.2 –Comparisons 4.2 Les quesitons essentielles: What does « mettre » mean? What type of verb is it? What are some.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Talking about yourself
Français 2 Chapitre 4 Grammaire 2 Irregular verbs and time expressions.
Anomalies cognitives Contexte Point de référence Disponibilité Superstition Processus Projection.
Kei Brousmiche Directeurs de thèse: J.-D. Kant & N. Sabouret
Pour un réglage optimum de vos fixations de ski! en 1 minute touchez lécran ici pour commencer en 1 minute.
L’apprentissage et le phénomène d’attention en publicité
La modification des attitudes et du comportement
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Les Adjectifs Interrogatifs
Comportements des consommateurs
POLI-D-439 Participation politique comparée en Europe 5 ects (Théorie: 2, Travaux personnels: 3) Titulaire: Emilie van Haute Séance 3.
POLI-D-439 Participation politique comparée en Europe 5 ects (Théorie: 2, Travaux personnels: 3) Titulaire: Emilie van Haute Séance 2.
Le verbe FAIRE au présent
Marketing électronique Cours 5 La personnalisation.
L’apprentissage © Carole Duhaime.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Asking Yes/No Questions
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
Warm-up: Répondez en anglais. 1.Name the three ways of asking a question in French. 2.Which are formal and which are informal? 3.How do you form the first.
ADJECTIVES and how to figure out C’est vs. Il est and Elle est C’est le 16 octobre 2e niveau.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Les adjectifs possessifs
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons!
Marketing Électronique Séance 10 La gestion et l ’utilisation de l ’information sur internet Jacques Nantel Novembre 2002.
La formation et l’usage
Les Adverbes. What are they? Adverbs describe verbs, adjectives, and other adverbs. They tell how, how much, where, why, or when. Exemple: beaucoup, bien,
ALLERALLER “to go”. Aller – to go Je vais Tu vas Il/Elle/On va Nous allons Vous allez Ils/Elles vont.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Les Questions!! Oui? Non?. Take a look at the boxes. Stéphanie est ici. Tu es français. Paul et Marc sont au café. Tu veux jouer au foot. Est-ce que Stéphanie.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Dans la classe de français
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 25 août 2014 Para. 1: Write about 3 things you learned in French or about French last Thursday and Friday.
Comportements des consommateurs Cours 3: L’approche psychographique
Cliquez et modifiez le titre Cliquez pour modifier le style des sous-titres du masque How does it feel to work with the purpose of saving lives everyday.
Cette semaine…. Les buts du jour I can express how I am feeling I can form a question.
How is it conjugated in the present tense?
Ça va? FR Leçon 3, Unite Exercice 1 Try using comment vas-tu and practicing formal as well 1.Pourquoi? J’ai mal à la tête. 2.Pourquoi?
Comportements des consommateurs Cours 1 Jacques Nantel Ph.D. décembre 1999.
Expressions with “Faire” ( Partie 1) Use the verb “faire” to talk about a variety of activities you do or don’t do.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Marketing Électronique La gestion et l ’utilisation de l ’information sur Internet Jacques Nantel Mars 2004.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
Dossier 2 depuis, il y a, pendant, pour. If you are asking a question about the duration of an action that began in the past and still continues in the.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Cours 3 – Comment réduire l’anxiété? PSYS-5260 – Nicia Langlois-Pelletier.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Être en relation avec les clients
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
- I - Comportement du consommateur : concepts de base
Les Adjectifs Irréguliers
Le Chatelier's Principle Lesson 2. Le Chatelier’s Principle If a system in equilibrium is subjected to a change processes occur that oppose the imposed.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Indefinite articles & plural of nouns
Où? d’Unité 3, leçon 6.
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
Introducing the words for the numbers
Combien coûte? Ça fait combien?
Questions Synthesis.
Global Challenge Flashing Wheels Lesson 1.
Lequel The Last Part.
Everywhere, we are working with bots … Some data on Chatbots...
Transcription de la présentation:

Comportements des consommateurs Cours 3: L’apprentissage et les attitudes Jacques Nantel Ph.D. winter 1995

Attitudes are learned predispositions to respond to an object or class of objects in a consistently favorable or unfavorable way Gordon Allport 1935

L’attitude Pourquoi, les attitudes sont-elles si centrales en marketing? Comment sont-elles formées? –Modèles d’apprentissage –L’approche cognitive (Fishbein’s model) –Le modèle étendu (extended model) Comment les attitudes affectent-elles les comportements?

Comment se mesurent les attitudes? –L’approche directe –Le modèle linéaire compensatoire –Le temps de réaction Comment peut-on changer une attitude?

Comment se forment les attitudes 1- Théories de l’apprentissage Conditionnement classique Conditionnement opérant Mere exposure

2- L’approche cognitive (Fishbein’s model) Aijk =  ( Bijk X Iik ) où : i= AttributA= attitude j= marque B= croyance k=consommateur I= Importance

EXEMPLE:Achat d’une maison

3- Fishbein’s extended model Comportement= w 1 Aijk + w 2 SN Où SN= Social norm= NB X MC NB= Beliefs about other’s norms for the behavior. MC= Motivation to comply

How do they influence behaviors? Perception sélective Redefinition de la situation comportement Comportements antérieurs confiance SOCIAL NORMS Fazio 1985

La mesure des attitudes L’approche directe par item simple Le modèle linéaire compensatoire (Modèle multiattributs) Rapidité de réaction

Comment peut-on changer une atttitude? According to the Multiattributes model (Fishbein’s): –Change the importance (weight) of an attribute –Change various beliefs about brand j –Add a new attribute Increase the level of risk and decrease the level of confidance Force a redifinition of the situation