Early Release Sched. 7:45 a.m. - 8:33 a.m.1 ST PERIOD 8:38 a.m. - 9:26 a.m.2 ND PERIOD 9:31 a.m. - 10:19 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH A) 9:31 a.m. - 10:22 a.m.3.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Révision.
Le Partitif et larticle défini Français I, Ch. 6.

Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
Larticle Défini Révision. Larticle Défini Le La Les L.
Le paratif et l’article défini
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Au restaurant Plat principal Starter Boissons Main Course Entrées
Les Articles de la langue français.
Year 8 French WALT: To say what you eat for lunch WILF: To give opinions & justifications about food and drink To say what you ate yesterday (level 5)
Chapitre 6 La nourriture et les courses
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Les articles partitifs
Negatives. How do you make something negative? Ne... Pas around the verb. – (ne pas sandwich)
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
LE PARTITIF avec la nourriture! Partitive: Think..PART of something! PARTITIVE: SOME, SOME OF= du-(Masc. words- Le/Un)du-(Masc. words- Le/Un) de la-(Fem.
Saying “some” in different ways
Au Marché.
Lesson 3 Warm up. Lesson 3 Warm up Put the sentences in order from a to f. Tu reponds une tartine? ___ Oui, j’aimerais boire un jus d’orange. __ Non,
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 25 mai Objectifs: Identify more food items and where you buy them; tell a store keeper what you would like DO NOW Act.
C’est à toi 1 Unité 3 - B On fait les courses. L’article défini To talk about what we like in general we use LE – LA - L’ - LES lES ARTICLES DÉFINIS.
La nourriture française
C’est à toi 1 Unité 3 - B On fait les courses. L’article défini To talk about what e like in general we use LE – LA - L’ - LES lES ARTICLES DÉFINIS. EX.
X Souviens- toi! J’aime J e aime = ______________ J’aime + infinitive
Lesson 3B La nourriture et les boissons. Video 3B: Page 48.
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: how to talk about your timetable
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
Le partitif et l’article défini p You use the definite article ( le, la, l’, les ) to refer to a specific item or items. – Le poisson est au réfrigérateur.
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Les noms et les articles
Opinions J’aime Je n’aime pas J’adore Je déteste Je préfère
When we are expressing our likes, dislikes and preferences, we use the Definite Article.
C’est à toi 1 Unité 3 - B On fait les courses. L’article défini To talk about what e like in general we use LE – LA - L’ - LES lES ARTICLES DÉFINIS. EX.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
Allons au supermarché! Achetons de la nourriture!.
‘Oddballs !’ Some more irregular verb revision in the Present Tense.
Mercredi, le douze novembre. Journal Decrivez: Les devoirs – pg A 14.B 15.A 16.Je ne vais pas acheter de pain 17.Je ne voudrais pas de crème.
_______________________ ________________________
JOURNAL – lundi, le vingt-sept octobre 1. Qu’est-ce que tu aimes manger? (3) 2. Qu’est-ce que tu n’aimes pas manger? (2) Hand in your speaking slips!!!
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Stating your Opinion Article defini J’aime le fromage J’aime la baguette J’aime les croissants.
Les Articles Définis (the) le + masculine singular noun la + feminine singular noun l’ + singular nouns that start with vowels les + plural nouns *– some.
Journal le 2 novembre Qu’est-ce que tu as fait ce weekend? 1. J’ai dormi 2. J’ai travaillé 3. Je suis allé à une fête 4. J’ai mangé du porc 5.J’ai mangé.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
 To express the idea of some, or any, of a quantity, use the partitive article: du, de la, de l’, des Je voudrais du café. Tu veux de la tarte? Il mange.
LE CHOIX DES ARTICLES Français II Leçon 11. THE DEFINITE ARTICLE Definite articles = the – Le – masculinel’- before a vowel – La – feminineles – plural.
L’article Partitif Français II Chapter 3 Grammar 1.
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
«Titanium» David Guetta avec Sia. 65. jeudi le 18 février Le but: I can order food at a café. Donnez en français: I like to play video games, but I prefer.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Bienvenue le 25 avril (38) LES OBJECTIFSLE CRITERON DU SUCCÈS -La nourriture française --IR verbs -Je peux parler de la nourriture À FAIRE MAINTENANT Complete.
Le Partitif The partitive. du / de la / des = some, any, of the Often used with food –Je mange de la tarte –Nous prenons du Coca.
Do now: translate into English 1.Je voudrais une livre du bœuf. 2.Tu aimes le poisson? 3.Vous prenez du poulet avec (with) des pommes de terre? 4.Nous.
Examen Final-Partie orale Français 2-semestre 2 Mme Dutton HHS.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE C : L’article partitif.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Journal – 1/11/16 - FAIRE Quels temps ___________ - il aujourd’hui ?
Transcription de la présentation:

Early Release Sched. 7:45 a.m. - 8:33 a.m.1 ST PERIOD 8:38 a.m. - 9:26 a.m.2 ND PERIOD 9:31 a.m. - 10:19 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH A) 9:31 a.m. - 10:22 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH B) 9:31 a.m. - 10:25 a.m.3 rd PERIOD (LUNCH C) 11:00 a.m. - 11:48 a.m.4 th PERIOD 11:53 a.m. - 12:38 a.m.5 th PERIOD 12:38 DISMISSAL NOTICE: AM Tech Center Bus Times 8:00 a.m. depart AHS for Tech Center 9:19 a.m. depart Tech Center for AHS (arrive 9:26 a.m.) NO PM TECH CENTER BUS!

Journal mercredi, le 4 février list You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and not where you are going to buy each item. (at least 8 choses) (remember food day Friday!!!)

Petite vidéo

Le partitive (some) To talk about things in general, use: Le La Les l’ Use these when talking about liking or not liking things, in general To talk about ‘some’ of something, use a form of de: De la Du Des De l’ Remember: De + le = du De + les = des

Examples J’aime le café. Je déteste le chocolat. J’adore les singes. Je n’aime pas le coca. Je voudrais du fromage. J’achète des haricots verts. Tu veux de l’eau? Non, mais j’ai besoin de la limonade.

Exceptions: Expressions with “de” already in them J’ai beacoup de carrottes. J’ai mon cours de maths. NEGATIVE J’achète des tomates.  Je n’achète pas de tomates. Je veux du lait. Je ne veux pas de lait.

NEGATIVE After ‘ne…pas’ du/de la/des/de l’ stays – De (d’) “Je ne veux pas de pommes de terre ” This is just like English: “I want some potatoes, please.” “I don’t want any potatoes, thanks.”

Now try some: Traduisez: 1.I need some salt. 2.I don’t buy any cantaloupe. 3.I want to buy some water. 4.I don’t want to buy any water. 5.I like strawberries. 6.I don’t like strawberries.