C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français I Mme Larson-Horne
Advertisements

Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
masculine (at least 1 boy)
Chapitre Préliminaire
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 16 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 16 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
C’est vendredi, le 17 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
1 Une amie et un ami.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
échauffement mercredi le 28 août
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Essential Questions  How to the French express possession?  How does it compare with English?
Une amie et un ami. Une amie et un ami amusante Comment est la fille? brune petite grande.
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
Français I Madame RAMIREZ
Les Questions d’Information (Information questions)
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
2 L’impératif  Telling people to do things  Les normes:  Communication 1.2 Understanding the written and spoken language  Comparisons 4.1 Understanding.
Une amie et un ami Chapitre 1.
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les articles indéfinis et définis au singulier Talking about one person or thing.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
Chapitre Préliminaire Bienvenue au monde Francophone !
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 6 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français III & IV - Lesson Plan: Leçon 2 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage.
Le Français II - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
Le Français I - Lesson Plan: Leçon 3 ACTFL Standards: COMMUNICATION - Communicate in Languages Other Than English Standard 1.1: Students engage in conversations,
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
Unit 1 Review. Les âges Enchanté L’alphabet et les nombres Dans la salle de classe.
C’est une pièce de théâtre français.
1 Notes de Grammaire 1 Les nombres de 30 à 60 trente trente et un trente-deux trente-trois trente-quatre trente-cinq trente-six trente-sept trente-huit.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 12 novembre2013
C’est jeudi, le 5 décembre 2013
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
Transcription de la présentation:

C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Corrigez l’intérrogation sur le temps Passez l’examen du chapitre préliminaire Révisez les 5 accents Commencez le vocabulaire de Ch. 1 “Un ami et une amie” Devoirs – (HW): Commencez (begin) la liste de vocabulaire Ch. 1

+ Les 5 Accents Français The 5 French Accent Marks

+ The 5 French Accents are: 1. Accent Aigu (é) 2. Accent Grave (è) 3. Accent Circonflexe (ê) 4. “C” cédille (ç) 5. Tréma (ë)

+ Accent Aigue (é) Most popular of the French accents Makes the “AY” sound (“play”) Only found on the letter “e” Slants from top right to bottom left (é) Examples – “bébé”, “décembre”, “février”

+ Accent Grave (à) Second most popular Used on the vowels “a, e and u” Defines the meaning between words that sound the same (“à” = at / “a” = has) or (“ou” = or/ “où” – where) Gives the letter “e” a short sound as in “let” Slants from top left to bottom right Examples – “mère”, “problème”, “crème”, “à”, “où”

+ Accent Circonflexe (ê) Found over the vowels “a, e, i, o, u”. Lengthens the vowel sound Looks like a teepee tent Examples – “tête”, “hôtel”, “dîner”

+ “C” cédille –ça va? Found only under the letter “c” before the vowels “a, o, u” Gives “c”an “s” sound Changes a hard “c” to a soft “c” sound Written as the bottom/hook half of the number “5” Examples – “français”, “ça va?”, “leçon”

+ Le Tréma - Haïti Makes sure that each vowel has its own pronunciation Found over the letter “e, i, and u” Two parallel dots Least popular accent Examples – “Noël”, “Hawaï”

Une amie et un ami Chapitre 1

Les Verbes Être – to be (1 st ½ of verb) Je suis … On est …Elle est … Il est … Tu es …

Les Noms Masculins Un garçon Un ami Un élève Un collège Un frère

Les Noms Feminins Une amie Une fille Une écoleUne élève Une soeur

Les Adjectifs petit(e) grand(e) brun(e) blond(e)amusant(e) patient(e)

Les Adjectifs intelligent(e)intéressant(e) américain(e) sympa(thique) égoiste français(e)

Les Adjectifs dynamique secondaireEnthousiaste Populaire sociable timide Énergique

Les Intérrogatifs Question Words De quelle nationalité?Comment est ….? D’où? Qui? C’est qui?

Les Adverbes Aussi voilà vraimentTrèsAssez