Les Composantes d’une Chaîne Alimentaire

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Click this button to play Click this button for directions.
The Partitive French 1 Ch 8. What is the partitive? When discussing food, you need to be able to indicate whether you are talking about a whole item or.
Fonctionnement d’un écosystème
Les pronoms disjoints. Forms Jemoi Tu toi Il lui Elle elle On soi Nous nous Vous vous Ils eux Elles elles.
To use this resource, make sure you view the slideshow, not just open the file. You can learn a slide off by heart, then test yourself on the next slide.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Introduction aux Ecosystèmes
Questions II How do you Form Questions in French??
Le passé composé. What is it?? *Le passé composé est un temps du passé. = past tense X
Les chaînes alimentaires
Bienvenue au Défi.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Look at the following sentences and tell me if they are in the past or the present tense 1. I go to the swimming pool every Thursday. 1. I go to the swimming.
Écologie.
Le rôle des organismes dans les chaînes alimentaires
Parties biotiques d’un écosystèmes
L’Energie dans les Chaînes Alimentaires
Chaînes alimentaires et réseaux alimentaires
Sciences 7 Unité 1 Chapitre 2 : Les facteurs biotiques et abiotiques interagissent dans les écosystèmes.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
Jeopardy $100 RulesAvoirEtreIrregular Full sentence Translation $200 $300 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100 $400 $300 $200 $100.
Steps to Success: Be creative Be part of an experiment into spaced learning Pay close attention during the input sections -Do your best to learn from and.
Conjugation for –er verbs
Saying “some” in different ways
Les verbes qui se terminent en -ER (-ER verbs). French has both regular and irregular verbs. (English does too, for that matter.)
C’est combien ? Les euros
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
La galette des rois. The festival of the Three Kings is so exciting! It’s on the 6th of January.Epiphany!
Lterrilllincolnshire.wikispaces.com. I can Yes With some help Not yet identify where rainforests are found in the world identify common features found.
SCI 10F Transfert énergétique
THE ADJECTIVES: BEAU, NOUVEAU AND VIEUX 1.
The Passé Composé Tense Look at the following 3 sentences. Ali played football. Ali did play football. Ali has played football. What do they have in.
Can you find the 8 food love matches ? Write out the pairs in your Class Work section! tomate salade fromage crackers pizza pepperoni lait céréales.
Ca fait combien? How much is that?.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
Le rôle des organismes dans un écosystème
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
1. Préférez-vous les fruits ou les légumes? 2. Préférez-vous la viande ou les fruits de mer? 3. Préférez-vous les fraises ou les petits pois? 4. Qu’est-ce.
À la maison Chapitre 5 Lesson 1 Essential Question:
Composantes d'un écosystème
Je m’appelle ____________________ Ma chambre à l’uni.
La Diversité de la Vie.
Le Passé Composé How to make the past tense in French…
La Durabilité des Écosystèmes
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
$1 Million $500,000 $250,000 $125,000 $64,000 $32,000 $16,000 $8,000 $4,000 $2,000 $1,000 $500 $300 $200 $100 Bienvenue!!
Le rôle des organismes dans un écosystème
Le rôle des organismes dans un écosystème
Les rôles des organismes dans les écosystèmes
Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Making Purchases Combien en voulez-vous? Je voudrais une livre de tomates. C’est combien, s’il vous plaît? C’est 4 euros.
Le Chatelier's Principle Lesson 2. Le Chatelier’s Principle If a system in equilibrium is subjected to a change processes occur that oppose the imposed.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
You can use this sheet but nothing else in your assessment. Hand it in with your assessment. Name: La nourriture – Written Assessment Autumn Term Write.
Components of a Food Chain 2.PRODUCERS 3. CONSUMERS 4. DECOMPOSER 1.SUN.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Passé Composé with Etre Il est allé au parc. Elle est revenue au chateau. Ils sont allés à la campagne. Elle est partie.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Past Tense (Past Perfect)
Les chaines alimentaires
Transcription de la présentation:

Les Composantes d’une Chaîne Alimentaire

ÉCOSYSTÈMES Consommateurs

Consommateurs: Les consommateurs ne peuvent pas produire leurs propre nourriture. Les Consommateurs sont des organismes qui doivent manger autres organismes (plantes ou animaux) pour se nourrirent.

Types de Consommateurs Les consommateurs sont de diverses tailles et mangent des choses très différentes.

Les Herbivores *Les Herbivores sont des consommateurs qui mangent les plantes.

Les Carnivores *Les Carnivores sont des consommateurs qui mangent de la viande.

Les Omnivores *Les Omnivores sont des consommateurs qui mangent les plantes et la viande.

Les Nécrophages Les Nécrophages sont des consommateurs qui mangent les plantes mortes ou les animaux morts.

* Les niveaux de consommateurs Consommateurs Primaire (1°) = “Premier mangeures” Consommateurs Secondaire (2°) = “Deuxième mangeures” Consommateurs Tertiaire (3°) = “Troisième mangeures”

Qui est le consommateur primaire? Qui est le consommateur secondaire? La souris est le 1er consommateur (il mange le maïs\ la plante) Le chat est le 2e consommateur (il mange la souris)

Consommateurs Producteurs Chaîne Alimentaire Terrestre Chaîne Alimentaire Marine

Invertébrés (insectes, crevette) Ma Chaîne Alimentaire: Pour souper j’ai mangée: (Hamburger au saumon, la salade, lait) Mlle Cormier Saumon Petit poisson Invertébrés (insectes, crevette) Algue et autres Plantes SOLEIL

Mad Cow Disease Mad Cow Disease or bovine spongiform encephalopathy (BSE), is a fatal brain disorder that occurs in cattle. It actually causes holes to appear in the brain and eventually results in death.

Mad Cow Disease You can only get the disease from eating infected animals. If cows are herbivores that eat grass, how did Mad Cow Disease happen?

Industrial Farming Practices: Industrial style farming focuses on ways to make the most meat for the least amount of cost.

The Problem Farmers started feeding animal byproducts (brain, nerve tissue, bones) from slaughter houses to cows.

Mad Cow discovered 1986 Cows with BSE became ill and couldn’t walk or stand. Farmers wanted to get rid of them yet still make some money so they were sold for meat. This infected meat entered the food chain. The by-products were fed to other cows

Mad Cow Disease and Humans The Meatrix 1996: discovered that BSE can infect humans 1997 FDA (Food & Drug Administration) and CFDA (Canadian Food & Drug Administration) bans feeding mammalian by-products to cows (but feeding cows poultry and fish is still alive) The use of animal protein to feed pigs, chicken and other poultry is still allowed. The only way to know is by labeling or to know the farmer and ask!