Le travail de cloche, le 7/8 décembre

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Advertisements

Le travail de cloche, niveau I, le 23/24 septembre (#1)
Le travail de cloche, le 27 mars, niveau III (#1) Faites les conjugaisons: 1.Est-ce qu’il____________________ (connaître) Céline Dione? 2.C’ _____________.
Le travail de cloche, niveau II, le 8 avril (#1) If you were to cast the film Bon Voyage in the U.S., who would you chose to play the roles of: Frédéric—
Le travail de cloche, niveau I, le 6/7 avril (#1)
Le travail de cloche, le 6 décembre, niveau III (#1) Conjugez au passé composé. 1.Je/ se lever 2.Je / faire mes devoirs 3.Mes copains et moi / ne pas aller.
Le travail de cloche, le 27 octobre, niveau II (#1) 1. Je dois ___________________ (aller) au supermarché. 2.Il ___________________ (prendre) un coca et.
Le travail de cloche, niveau II, le 29/30 octobre (#1) 1.Il y a une __________________ (beau) armoire dans la chambre. 2.Je vous présente mes _________________.
Do now: complete the missing word  Je lui ai donné un 1. ______ de 100 euros et elle m’a donné 20 2._______de 20 eurors. Elle m’a fait la 3.____________.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
Le travail de cloche, niveau II, le 23 août (#1)
Les Questions.
Le travail de cloche, le 31 octobre, niveau II (#1)
Un magasin de fournitures scolaires à Québec
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Les sports et les passe-temps
Le travail de cloche, niveau II, le 21 septembre(#1)
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Fall Final Exam Flip Chart
CONJUGAISON.
Indefinite articles & plural of nouns
Reflexive verbs and morning routine FR2
How to form questions in French
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Travail de cloche, niveau III/IV, le 7 décembre (#1)
Leçon 8: Un concert de musique africaine
Le travail de cloche, niveau I, le 21/22 septembre (#1)
Travail de cloche, niveau III/IV, le 21/22 septembre (#1)
-er verbs French I.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Reflective verbs or Pronominal verbs
Le verbe aller au présent
Les Couleurs.
Je pars Tu pars Il/Elle/On part Nous partons Vous partez
Français I – Leçon 6A Structures
Le travail de cloche, niveau II, le 21/22 septembre(#1)
Les Fruits :.
Direct and Indirect Object Pronouns
a casket a pumpkin a witch a spider a ghost a goblin a broom a costume
Le travail de cloche, niveau II, le 23/24 août (#1)
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
La famille ER conjugaison
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Couleurs.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
Jeudi 1 Novembre Français I
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Le matÉriel scolaire = School Supplies.
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Dans ma Salle de classe
Les négatifs et l’interrogation
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Transcription de la présentation:

Le travail de cloche, le 7/8 décembre No written bellwork today. Instead, make sure that your binder is ready for the notebook check: Bellwork: This section should be empty since we just turned in bellwork last class. Classwork: Any in-class work that we have done. This includes your video packet, listening, pronunciation and book work. This section can be recycled after each notebook check. Notes/Handouts: All song lyrics, Ch. 1-3 Que sais-je, and any notes that are not in your spiral. This section should never be recycled! Graded Papers: All returned papers that you have not checked in PowerSchools. You may recycle this section only after checking PowerSchools! Graded Quizzes and Tests: All quizzes and tests. So far that would be Ch. 1 & 2 Quizzes and Tests and Ch 3 quiz. This section should never be recycled!

Le travail de cloche, le 7/8 décembre (#1) Arrange the following words into sentences that use the correct conjugation of avoir, the indefinite article and the correct form of the color. This is #1. Start a new sheet! Example: Justine/avoir/crayon/rouge = Justine a un crayon rouge. Hélène/avoir/sac à dos/marron Nous/avoir/baskets/violet Ils/avoir/trousses/noir Je/avoir/cahier/blanc Tu/avoir/règle/vert

Le travail de cloche, le 9/12 décembre (#2) Conjugate the verb in parentheses. Je/J’ ______________________ (avoir) quinze ans. Céline ___________________ (adorer) chanter. Eric et moi, nous _______________________ (aimer) l’école. Vous ____________________ (parler) français? On _____________________ (porter) un sweat-shirt en hiver. Tu ________________________ (avoir) un stylo?

Le travail de cloche, le 13/14 décembre (#3) Fill in the blank with the correct demonstrative adjective. (ce, cet, cette, ces) Vous aimez______________ trousses? Elle adore ________________ montre. Il me faut ______________ ordinateur! Je préfère _______________ tenue-là. Tu as ________________ cahier en bleu? Nous aimons mieux __________________ sweat-shirt gris.

Le travail de cloche, le 15/16 décembre (#4) Fill in the blank with the correct form of the color in parentheses. J’aime ces baskets ________________________ (purple). Tu as un stylo _____________________ (black). Il mange une banane ___________________ (yellow). Vous portez un tee-shirt __________________ (white). Elle a une tortue ___________________ (pink)?!? Nous avons des feuilles de papier _________________ (orange).

Le travail de cloche, le 3/12 janvier (#5) Complete the dialogue with the appropriate activity according to the pictures below. -- Qu’est-ce que tu aimes faire après l’école? -- Moi, j’aime 1)__________________ avec mes copains. Et toi? -- Moi, j’aime 2)_____________________ et j’adore 3)___________________. -- Tu aimes 4)___________________? On va jouer demain à la plage. Tu viens? -- Non, merci. J’aime mieux 5)___________________ avec des copains. 1 2 3 4 5

Le travail de cloche, le 11/16 janvier (#6) Please pick up your text book! Fill in the blank… (with faire, jouer, du, de la, des, au, or aux) Elle adore _______________ au volley-ball. Est-ce que tu aimes faire _______________ randonnée? Nous détestons faire __________ jogging. Vous aimez ___________________ de la planche à neige. Ils adorent _____________________ à des jeux vidéo. Je n’aime pas ________________ de la gymnastique.

Le travail de cloche, le 13/17 janvier (#7) Which subject pronoun would replace the following? Marie et Chloë Louise et moi You (plural) Sophie et Marc Jean-Luc et toi Frédéric You (singular) Tu Il Nous Vous Ils Elles

Le travail de cloche, le 18/19 janvier (#8) Translate into French: Bellwork set #4 due! I rarely play cards. I make videos often. I like to play tennis. She never skis. I jog three times a week. Last chance to attach euros for the semester.

Le travail de cloche, le 20/23 janvier (Mid-term final) There is no bellwork today since the test will take most of the period. You will need a PENCIL for the test. Please clear all other items from your desk. Take care of borrowing/sharpening NOW! Remember that today is the last chance to turn in unused hall passes for extra credit. Place them in the basket.

When you finish with Part I (listening and vocab.): Bring test booklet and answer sheet to my desk and pick up Part II (scantron/booklet). When you finish part II (scantron): Bring scantron and test booklet to my desk. Please remain respectfully quiet while others finish their tests. You may listen to music with headphones. Study for your next final! Don’t forget to put unused hall passes in the basket!

Le travail de cloche, le 13/17 janvier (#9) Bellwork set #4 due. Complete the conjugation for faire. Est-ce que tu ___________________ du jogging? Je ___________________ de la gymnastique. On ___________________ un pique nique quand il fait beau. Il aime __________________ de la voile. Nous ______________________ de la randonnée pendant les vacances. Vous ______________________ les devoirs? Ils _______________________ du ski le week-end. *Last chance to attach euros for the semester.

Le travail de cloche, le 14/15 janvier No written bellwork today. Instead, make sure that your binder is ready for the notebook check: Bellwork: This section should be empty as we just turned in bellwork last class. Classwork: Any in-class work that we have done. This includes your video packet, listening, pronunciation and book work. This section can be recycled after each notebook check. Notes/Handouts: All song lyrics, Ch. 1 - 3 Que sais-je, Geography notes, and any other notes that are not in your spiral. This section should never be recycled! Graded Papers: All returned papers that you have not checked in PowerSchools. You may recycle this section only after checking PowerSchools! Graded Quizzes and Tests: All quizzes and tests. So far that would be Ch. 1 -4 Quizzes and Ch. 1-3 Tests. This section should never be recycled!