A Mentoring-based Approach to Writing for Publication / Accompagnement d’étudiants-chercheurs lors des étapes menant à la publication scientifique Casey.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Talking about yourself
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
La Vie Quotidienne CULTURE ASSIMILATOR 5 How do you get to school? What happens when you arrive late to school? Is it easy to leave school during the.
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Français 10/12/15 Ouvrez vos livres á la page 40. Faites #6. Two flies are on a porch: which one is the actor? Se dépêcher – to hurry. Dépêche – toi. Hurry.
Negative sentences Questions
Template Provided By Genigraphics – Replace This Text With Your Title John Smith, MD 1 ; Jane Doe, PhD 2 ; Frederick Smith, MD, PhD 1,2 1.
Français 2, 26 Septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 274. Faites le 16. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
Les devoirs - homework Instructions:
jeudi, le quatorze septembre
Theme Three Speaking Questions
Êtes-vous terrorisés par la pollution ?
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Les devoirs - homework Instructions:
Speaking Exam Preparation
Connecting with language pupils in the UK
Theme Two Speaking Questions
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Logiques de coopérations, d’initiative…, comment faire évoluer le leadership et le management ? Comment adapter le modèle de leadership et les comportements.
Why is it important to plan ahead for the future?
Français 3/7/16 Ecrivez six invitations avec trois “turn downs” et trois “accepts.” Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre.
1415frey9W26fitness.
Theme Two Speaking Questions
Qui est-ce?.
Theme One Speaking Questions
9 NOVEMBRE 2017, OTTAWA, ONTARIO
There are so many types of sports. For example-: Basketball,volleyball, cricket, badminton, table tennis, football, lawn tennis etc.
Bienvenue au Noël françaisBienvenue au Noël français.
1. Comment t’appelles-tu?
Mercredi 1 Novembre Français I
Leadership Styles Mrs. Keith Main Types of Leadership Styles 1.The Autocratic or Authoritarian Leader 2.The Democratic or Participative Leader.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Author : Moustapha ALADJI PhD student in economics-University of Guyana Co-author : Paul ROSELE Chim HDR Paris 1-Pantheon Sorbonne Economics / Management.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Bienvenue aux eleves de National 5
Quelle est la date aujourd’hui?
Buddy Program AEGEE-Alicante
Le Passé Composé.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Quebec Provincial Elections
Quelle est la date aujourd’hui?
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Questions Synthesis.
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Information Questions
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Lequel The Last Part.
Jour 7 MOT DE PASSE:Jouir de - to enjoy
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Presentation plan 1. Our journey in RPL 2. Our methodology
Français 2, 11 février 2019 Ecrivez cinq phrases… ofre-lui… tu pourrais lui offrir... Puis accepte ou refuse. How do crazy people find their way in the.
#PublierAutrement : Une nécessité / une opportunité
Double Vision the art of seeing more than one thing
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

A Mentoring-based Approach to Writing for Publication / Accompagnement d’étudiants-chercheurs lors des étapes menant à la publication scientifique Casey Burkholder Nancy Allen Joelle Nagle McGill University Université du Québec en Outaouais Western University

Why publish during your graduate work? What goes into writing for publication?

Pourquoi amorcer le processus de publication dès les études supérieures? Qu’est-ce qu’implique ce type d’écriture?

Our Mission: The Canadian Journal for New Scholars in Education/ Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation (CJNSE/RCJCÉ)’s mandate is to give graduate students studying in Canada opportunities for: learning essential steps for future publishing with peer-reviewed journals; receiving mentorship through the publishing process by the editorial team; gaining a valuable publication experience; disseminating their work in a multilingual online journal; and, connecting with other graduate students and their work.

Notre mission: La Revue canadienne des jeunes chercheures et chercheurs en éducation est une revue scientifique à accès libre, dirigée par des étudiant(e)s diplômé(e)s, avec comité de lecture par les pairs: réservée à la publication de travaux des étudiant(e)s diplômé(e)s en éducation du Canada; favorisant les échanges; à la disposition des étudiant(e)s diplômé(e)s en éducation un espace pour leur permettre de s’exprimer, de publier leurs travaux et, ainsi, offrir un lieu pour tisser des liens.

Casey: Managing Editor (Jan. 1, 2016 - Dec. 31, 2016). Our Roles: Casey: Managing Editor (Jan. 1, 2016 - Dec. 31, 2016). Joelle: Associate Editor (Jan. 1, 2016 - Dec. 31, 2016). The associate editor will become the managing editor on Jan. 1 of the following year. We can each speak a bit about what we do!

Nancy: directrice du volet francophone (mai 2014-sept. 2016) Nos rôles: Nancy: directrice du volet francophone (mai 2014-sept. 2016) •Ugo Collard-Fortin: directeur associé (directeur à partir de septembre 2016) •Andréanne Gagné (directrice associée, à partir de septembre 2016) We can each speak a bit about what we do!

Other Roles at the CJNSE: Reviewer Review Mentor Senior Review Mentor Copy Editor Senior Copy Editor Associate Editor (beginning Jan. 1st, 2017) We can each speak a bit about what we do!

Notre équipe et autres rôles: •Réviseures de copies : Charlène Bélanger et Émilie Tremblay-Wragg •Une équipe indispensable d’évaluateurs et de réviseurs linguistiques •Besoins: équipe de réviseurs séniors We can each speak a bit about what we do!

How does the publication process work at the CJNSE / RCJCE? Paper is submitted → read by the managing editor → sent to two additional reviewers First round of decision making: a) reject, b) resubmit, c) accepted with revisions, d) accepted

How does the publication process work at the CJNSE / RCJCE? 3) If accepted, the author is matched with a review mentor and senior reviewer; 4) Once changes are made, and revisions are accepted by the senior reviewer, the author is matched with a copy editor and senior copy editor; 5) Once changes are made and revisions are accepted by the senior copy editor, the piece is submitted to the editor for a final review; 6) Once the editor feels the publication is ready, it is sent for publication.

Étapes menant à la publication: 1.Inscription et dépôt de l’article sur le site (acceptation ou refus) 1.1 Envoi à 2 évaluateurs 2.Retour des évaluations à la directrice, qui collige les commentaires 3.Retour des commentaires à l’auteur et assignation d’un mentor

Étapes menant à la publication: 6.Réception de la copie bonifiée par l’auteur 6.1 Renvoi de l’article au mentor pour relecture, au besoin 7.Envoi de la copie à un réviseur linguistique 8.Envoi de la copie au réviseur junior (étape de mise en forme) 8.1. Derniers détails et publication!

How long does this process generally take? 6-9 months 8-12 semaines

Advice for authors: Read the journal’s focus / scope to see if your piece is a good fit. Identify the journal’s audience. Read previously published articles to get a sense of the style. Volunteer as a reviewer with the journal.

Pourquoi accompagner les auteurs? Visée de formation Constructivisme Échanges, partages de points de vue Rétention

How to get involved? Register as a reviewer: http://cjnse-rcjce.ca/ojs2/index.php/cjnse/user/register Volunteer with the journal Submit your articles!

Comment s’impliquer? •S’inscrire en tant qu’arbitre ou réviseur linguistique •Devenir bénévole •Soumettre un article!

Questions? Commentaires?