Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes -re.
Advertisements

1 La norme: Comparisons 4.1: Understanding the nature of language through making comparisons.

4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
« La gare et le train ».
Verbs in the Present Tense -DRE What verbs on –dre do you know? Write as many verbs on –re on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
‘Les Verbes au Présent’
Français 1 Les verbes en -re. You have learned that in the French language, there are verbs that end in –er, -ir. There is a third group with verbs that.
Les verbes en -RE au présent. RE Verbs Attendre - to wait Descendre - to go down, to get off Entendre - to hear Perdre - to lose Répondre - to answer.
Chapitre 9 La Gare et Le Train.
Chapitre 9 La Gare et Le Train. partir une voyageuse.
5 Contractions Les normes: Communication 1.1 – Understanding the spoken and written language Comparisons 4.1 – Understanding the nature of language through.
Cest vendredi, le 13 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Le Temps présent Les verbes reguliers By Mme Tatala.
Cest jeudi, le 3 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
-re verbs -s - -ons -ez -ent endings:. Pronoun Ending: descendredescendre > descend- perdreperdre > perd- vendrevendre > vend- je -s descendsperdsvends.
La gare et le train. La gare et le train À la gare On vend des journaux et des magazines au kiosque. la salle d’attente le kiosque On vend des journaux.
La gare et le train Le vocabulaire.
La Révision du chapitre 9
Les verbes en -re Je descends au prochain arrêt. Tu vends ta voiture.
Cest lundi, le 13 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 4 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 14 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 29 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 11 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 11 novembre 2013
Cest lundi, le 2 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 17 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest jeudi, le 24 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 3 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mardi, le 18 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 11 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 25 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest vendredi, le 18 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2 La question essentielle: What is the formula for conjugating -RE verbs and what are some of these verbs?
Cest vendredi, le 25 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 23 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Cest mercredi, le 6 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Les verbes “re” The time is “hear” to learn a new type of verb conjugation… verbs that end with “re”
Success Series French -re verbs.
C’est lundi, le 25 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 22 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est jeudi, le 7 janvier 2014 Les Objectifs: • NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
6 Le verbe Faire Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
“La gare et le train” Le Vocabulaire de Ch. 9.
Les Verbes Régulier “RE”
C’est lundi, le 10 février 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mardi, le 3 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C enter for A cademic E xcellence C entre d’ E xcellence A cadémique.
LES VERBES DU PREMIER GROUP: -ER VERBS. Home Les activités 3 3 RAPPEL A Les verbes réguliers en -er: formes affirmatives. INFINITIVE STEM ( La racine)
C’est mardi, le 28 janvier 2014 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
C’est lundi, le 16 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
À la gare il y a … les trains..
C’est mercredi, le 13 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 9 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
9 Les verbes – RE another “family” of verbs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions essentielles: 1.What is the conjugation formula.
C’est jeudi, le 5 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 22 novembre2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 2 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est lundi, le 9 septembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 4 décembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
C’est mercredi, le 20 novembre2013
C’est mardi, le 12 novembre2013
Les Verbes en –re au Présent
Les verbes – RE another “family” of verbs
C’est jeudi, le 10 octobre 2013 Les Objectifs: Les Activités:
C’est mardi, le 4 février 2014 Les Objectifs: Les Activités:
Transcription de la présentation:

Cest lundi, le 21 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange opinions. NS 1.2 Students understand & interpret written & spoken language on variety of topics NS 2.1 Students demonstrate an understanding of the relationship between the practices and perspectives of the culture studied. NS 4.1 Students demonstrate understanding of the nature of language through comparison of the language studied and their own. Les Activités: Vérifiez le vocabulaire du Ch. 9 Corrigez lexamen du Ch. 8 Pratiquez le Speaking CPA (la conversation comme groupe) Devoirs (HW): Ecrivez le Speaking CPA et concentrez sur les paroles de Vous Recherchez s-g Activities- Ile_de_France.html pour les informations de Paris s-g Activities- Ile_de_France.html

Les Directions Aller tout droit Tourner à gauche Tourner à droit TRIP ADVISOR LINK

9 Les verbes en -re au présent 1.Another group of regular verbs in French has infinitives that end in -re. Some verbs that belong to this group are: vendre, attendre, descendre, répondre, entendre, perdre. VENDRE j tu ATTENDRE attends attend nous ils /elles attendons attendent attendez vous je tu il/elle/on vends vend nous vendons vendent vendez vous ils/elles je tu il/elle/on vend nous vend vous ils/elles il/elle/on vend -s -ons -ez -ent

9 Les verbes en -re au présent 2. Descendre can have several meanings. When used alone, it means to go down or to get off. When used with a direct object, it means to take down. Ils descendent du train. Ils descendent les bagages sur le quai.

9 1.Les profs ________ aux questions des élèves. (répondre) Answer: répondent Les verbes en -re au présent Complete with the correct form of the indicated verb. 2. Tu ________ le train sur le quai ou dans la salle dattente? (attendre) Answer: attends

9 3. Vous ________ lhoraire de notre train? (perdre) Answer: perdez Les verbes en -re au présent Complete with the correct form of the indicated verb. 4. Nous ________ du train et nous ________ la correspondance. (descendre, attendre) Answer: descendons, attendons

9 5. J________ les CD que la vendeuse ________. (entendre, vendre) Answer: entends, vend Les verbes en -re au présent Complete with the correct form of the indicated verb.

Le Vocabulaire de Ch. 9 La gare et le train

Les Verbes – RE Réguliers Vendre Attendre Perdre Entendre Descendre Répondre

Les Verbes – RE réguliers Lire Dire Écrire

Les Verbes Faire la queueMonter (en voiture) Changer (de)ComposterRater

Les Noms Masculins Un train Un quai Un guichet Un horaire Un billet

Les Noms Masculins Un aller simple Un chariot Un kiosque Un aller (et) retour Un journal Un magazine Un buffet

Les Noms Masculins Un wagon Un voyageur Un contrôleur Un snack-barUn arrêt

Les Noms Feminins Une voie La correspondance Une carte (postale) Une salle dattente Une voitureUne voyageuse

Les Adjectifs En seconde En première Assis(e) debout

Les Expression Utiles Être en avance Être en retard Arriver à + infinitif Au prochain arrêt

Les Expression Utiles Perdre patience DepuisQuelques La plupart des Contrôler les billets