Nos Approches Pédagogiques

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
PowerPoint. A guide to the use of ICT in the MFL classroom by Dean Horne Prudhoe Community High School.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
KS2 Yr6 French – Lesson 80 Places in town.
…Introduisant… !!!MADAGASCAR!!!
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
le petit déjeuner Tout savoir sur... Sciences et Avenir
Oops j’aime pas l’anglais
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
Ministère de l’Éducation, du Loisir et du Sport Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs: Diane Alain et Michael.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
WEST GREENE FRENCHIES! Français I lundi, le 03 novembre 2014 Le projet pour s’amuser et apprendre 1.Self directed learning with instructor support and.
Ministère de l’Éducation, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche (MEESR) Responsables des programmes FLS et ELA: Diane Alain et Michele Luchs Animateurs:
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
La Famille McNamara Par Mme. McNamara.
WALT: To talk about the internet in French.
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Cultural Comparison 1 minute for directions (in English and French, spoken consecutively): You will make an oral presentation to your class on a specific.
Les adjectifs possessifs
French Level 1 La magie!.
Greetings, formal and informal
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Jeunes, qui êtes-vous? Using reading strategies for comprehension, comparisons, and preparation for Café français.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Bienvenue dans ma classe Madame Bancroft Salle 117 courriel: Blog: myriverside.sd43.bc.ca/ebancroft.
INTERVIEW SUR LA MARTINIQUE suggested Level : Intermediate/ Advanced Compréhension orale 1.
Tout le monde, il est beau!.
Le 4-7 novembre. Qui est présent? Quelle heure est-il? La feuille pour étudier L’examen La Jéopardie!
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Adjective agreement the wizard way
Let’s enjoy making Session 4. Let’s enjoy making: Session 4 Le matériel.
Let’s enjoy songs Session 5.
What do these pictures have in common?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
Lundi 6 avril – Ms. Gruensfelder Français I Citation: "Les orateurs élèvent la voix quand ils manquent d'arguments." Cicéron, homme politique et orateur.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Prendre Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles  What does the verb « prendre » mean?  Is it a regular or irregular.
On conjugue! [Avoir et Etre] It is very important to learn and practise using the conjugations of verbs in French.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le rechauffement de la terre Mythe ou realite?. Quelles sont les causes: Trop de dioxyde de carbone: A cause da la pollution.
LE PROGRAMME FRANÇAIS. Écouter (Aural) (Listen) Parler Oral (Speak) Lire = (Read) Écrire = Write Les Méthodes Communicatives.
LEÇON 14.  Écrivez vos devoirs: #14, 15, et 16 (please remember to read instructions, follow them closely, and ask clarifying questions BEFORE the work.
LEÇON 17.  Écrivez vos devoirs: Préparez- vous bien pour l’examen d’Unité 1!!!  Sortez vos devoirs: #21 et 22.  Tout de suite: #19, 20, 21, et 22 (It’s.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
Warm up Lesson 8. You are shopping for some school supplies. A salesperson comes to help you find things. ● Bonjour. ● Je cherche une trousse, s’il vous.
LES ARTICLES le français 1. Discussion Read the statements below and then discuss the questions. J’ai une amie française. Elle s’appelle Anne. J’ai un.
We all ready know two French verbs. What are they?
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Le verbe Venir Les normes: – Communications 1.2: Understanding the written and spoken language – Comparisons 4.1: Understanding language through comparisons.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
Negative sentences Questions
French leve 1 - Homework due on May 2, 2016 – vocabulary  You are given at the beginning of the year the global list of the vocabulary list of BON VOYAGE,
PRONUNCIATION EN FRANÇAIS. BASIC TIPS  It makes sense to try to get the pronunciation as good as you can but you are not expected to sound completely.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
Direct object pronouns le la l’ les. A direct object is the “what” of a sentence. Example: I am reading the book. What am I reading? the book The book.
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
Le Passif...getting to know the Passive Voice in French!
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Transcription de la présentation:

Nos Approches Pédagogiques

Ordre de Présentation des Approches Pédagogiques L’Arabe Le Français L’Anglais

Programme et Approches Pédagogiques de l’Arabe

مقدمة البرامج باللغة العربية للتعليم الابتدائي

المــقــاربــة الإدماجـيـــة المقاربة العلاجية المقاربة بالمشروع المقاربة بالمحتوى المقاربة بالأهْداف المقاربة بالقدرات

إنْــــمـاء الـكفــايـــات منطق المحتويات منطق الأهداف منطق القدرات إنْــــمـاء الـكفــايـــات الإنتــاجية المنهجية العرْفانية التّواصلية

أنْشِطة الإيقاظ بالقسْم التّحْضيري *الإيقاظ إلى عالم القراءة والكتابة الإيقاظ الرّياضي* *الإيقاظ العلْمي الإيقاظ الفنّي*

التّصرّف في النّصّ والإنتاج وضعية التّواصل النّصّ السّردي إنْتاج النّصّ السّردي التّصرّف في النّصّ والإنتاج اكتشاف الصّوت والرّمز وضع النّصّ وقراءته بناء أحْداث القصّة

إنْمــاء الكـفايــات العـرفانية الإيقاظ التّكنولوجي التّحسّس العلْمي الإيقاظ الرّياضي

1تعلّمات قاعدية 2 إدْمــاج أيّ مسار للتّعلّم بمدرسة الأفق؟ 1تعلّمات قاعدية 2 إدْمــاج 3 تقّييـــــم 4 مرافقة وعلاج ودعْـم

تقديم برنامج العربية بالتعليم الإعدادي

مادّة العربيّة يهدف تدريس العربية. تجذير الهويّة العربيّة. اتقان اللّغة العربيّة تحصيلا و إنتاجا. امتلاك مهارة النقد والتقييم و توخي منهجيات ناجعة لبناء موقف أو بلورة رأي للوصول إلى تحديد موقف موضوعي و إقامة برهان حتّى يستقيم تفكيرهم و يتجنبوا إرسال الأحكام من دون رويّة. إتاحة الفرص للمتعلمين كي يتمكنوا من تنمية أذواقهم الأدبيّة بدراسة نصوص رفيعة و من حذق القواعد المنهجيّة التي تسمح لهم اقتحام أكوان هذه النصوص و إدراك أسرارها الفنّية والجماليّة و اكتشاف خطط أصحابها في حياكتها و تدبيرها. مساعدة الناشئة على أن تتبنّى ما به تعتزّ بلغتها لتدرك أنّ اللغة العربيّة هي لغة إبداع فكري و إنتاج علمي وإنجاز حضاري تواكب العصر في تطوّره الحضاري والعلمي.

Programme et Approches Pédagogiques du Français

Apprendre à lire avec la méthode Alpha Dans un contexte FLS

En quoi consiste la méthode Alpha ? Méthode ni globale ni syllabique. Méthode phonologique . (cf. Huguenin) L’enfant apprend les sons des lettres et non pas leurs noms. ( ‘f’ → « fff » ) Public : 4/7ans et plus (7/13ans) pour les enfants en difficulté.

La Planète Alpha La planète Alpha accueille un jeune garçon qui s’ennuie et qui ne sait pas lire (Olibrius). Un jeune homme vient à son aide (Cosmopoluks) et lui présente des petits amis avec qui il va pouvoir apprendre en s’amusant. La planète Alpha est le foyer de 2 familles « les voyelles » et les « consonnes » La planète Béta (Furiosa et ses petits compagnons) complète l’apprentissage en introduisant d’autres personnages

La Planète Alpha Les voyelles Madame ‘a’ qui tient sa canne à l’envers et qui fait des blagues « ah!ah!ah! » Madame ‘i’ qui ressemble à une frite et qui rigole tout le temps « hi!hi!hi! ». Les consonnes Monsieur Robinet qui râle tout le temps car il ne peut pas cracher son eau. Monsieur Zébulus est une drôle d’abeille qui fait « zzzzz ».

Pourquoi cette Méthode? Car les Anciennes méthodes sont peu fructueuses . Elle permet l’intégration rapide de la forme et du son de la lettre. L’enfant ne devine pas mais « déchiffre » réellement les lettres. Elle se base sur une histoire ludique qui : développe la motivation chez l’enfant. développe une relation affective extrêmement forte en mettant en scène des compagnons de jeu.

Les Différents Supports de la Méthode

Education Plans for the Elementary level English Program

English Teaching Plan 1. Skills 2. Methods 3. Tools

Skills Skills are the goal of our teaching method. They will primarily focus on listening in order to prepare the student to read and speak in English Then writing comes next and once writing skills are mastered, basic Grammar lessons will begin to be taught

Skills Grammar Reading Speaking Writing Listening

Methods It is common knowledge that people learn differently. For this reason, different teaching methods will be used. Visual method: by using visual tools and orally explaining what is on display, the visual method aims at reinforcing recognition of common items and improving vocabulary. The instructive way: mainly a student centered approach, it focuses on cooperative learning by allowing students to be part of the learning scheme.

Methods Body language, active participation in class as well as guided conversation are also an important part of the general method. Their use will promote self confidence and will help students feel at ease with English language

Methods Visual Body Langage Conversetional Participatory Instructive

Tools Apart from mainstream common teaching tools – books, whiteboards etc. – room to audio, video and technology will be provided In order to enhance listening skills, conversations will be played in class as well as selected videos, while the internet will be used to do research on given topics

Tools Books Audio Tech Video Board

Your Children’s Education is at the Center of our Teaching Efforts Skills Methods Tools Goal