© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or training purposes. They can be reproduced for free provided that this material is acknowledged as Crown copyright, reproduced accurately and not used in a misleading context. Adaptation of these materials for other languages is permissible, providing the original source is acknowledged. Riches et pauvres LinkedUp Project: Humanities through French
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Objectif Comprendre le travail des enfants. All sketched pictures in this presentation were produced by KS5 students at St Paul’s Catholic School unless otherwise stated.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Les familles riches et pauvres Х 10 Dans le temps victorien, les familles ont dix ou plus d’enfants.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. C’est triste. Beaucoup de bébés sont morts à cause de maladies. Image:
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Compare les enfants riches et pauvres. Dans la ville victorienne, c’est facile de reconnaître les riches et les pauvres. A drawing or photograph of a poor Victorian family can be found on the internet and animated here. A drawing or photograph of a rich Victorian family can be found on the internet and animated here.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Pourquoi les enfants travaillent?
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Beaucoup d’enfants victoriens étaient pauvres. La famille victorienne n’a pas d’argent et a beaucoup d’enfants. Х 10
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Les enfants travaillent. C’est normal que les enfants travaillent?
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. La révolution industrielle a créé de nouveaux jobs. usine mine Les enfants travaillent plus. Les enfants ont un salaire pas cher.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Les enfants ont quel âge?Cinq ans ou plus. Les petits enfants nourrissent les poulets. Les grands enfants travaillent dans les usines.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Les enfants font quels jobs? Les enfants travaillent : à la ferme à l’usine à la mine Image:
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Les enfants poussent les chariots de charbon dans les tunnels. Les enfants nettoient les routes.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Je suis un enfant riche ou je suis un enfant pauvre? Je travaille dans une usine. J’ai de jolis vêtements. Je n’ai pas d’argent. Je reste à la maison. Je travaille sur la route.
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Exercice 1: Vrai ou faux 1. Dans les familles victoriennes, il y a 2 enfants. _______ 2. Beaucoup de bébés sont morts à cause de maladies. _______ 3. Les familles riches et pauvres sont faciles à reconnaître. ______ 4. Les enfants victoriens sont pauvres. ______ 5. Les enfants victoriens gagnent beaucoup d’argent. ______ 6. Les enfants ont dix ans ou plus. ______ 7. Les petits enfants nourrissent les moutons. ______ 8. Les enfants travaillent dans les fermes, les usines et à la maison. ______
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Comment c’est de travailler dans une mine? Dans les années 1820 les femmes et les enfants travaillaient dans les mines. Comment la vie des enfants s’est améliorée? Comment était la vie des enfants victoriens?
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Imagine que tu es un de ces enfants. Tes réactions? Pourquoi? La difficulté du travail? Regardez les chaînes. Regardez la position des enfants? Quels étaient les dangers pour les enfants?
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Une ceinture avec une chaîne pour pousser le charbon. La ceinture est portée par les femmes et les enfants. Les enfants et les femmes avaient très mal… …à la taille…et au pied
© Crown copyright 2011, Department for Education. This resource has been created through the LinkedUp Award Scheme. Pour finir En 1874, un acte sur les usines: aucun enfant de moins de dix ans peut être employé dans une usine. Nouvelle loi pour protéger les enfants. Les personnes comme Lord Shaftesbury ( ), ont argumenté avec le parlement pour stopper les enfants à travailler. Les inspecteurs ont interrogé les enfants sur les dangers. Des lois sont passés. En 1841, un acte sur les mines: aucun enfant âgé de moins de 10 ans ne peut travailler dans les mines. En 1847, un acte sur dix heures de travail: aucun enfant doit travailler plus de dix heures par jour.