Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Chapitre 2:Les Micromondes Constructivisme Constructionisme Micromondes spécalisés Efficacité LOGO Lego-Logo.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Le comparatif des adjectifs Comparing people and things.
Describing and characterizing people
ÊTRE être ou ne pas être Cest la question! (That is the question!)
Simulations, Micromondes et « Jeux sérieux »
To be or not to be ? That is the question !!! PHYLOGENESE HUMAINE.
Lévaluation des établissements scolaires et des enseignants.
Aquarelles from Marcel REYNAERT Vieillir est le meilleur moyen de vivre longtemps. Getting old is the best to live a long life.
Et Carnaval. What does Mardi Gras mean? Mardi Tuesday GrasFat So the meaning is « Fat Tuesday » ! Mardi Gras is the French for « Shrove Tuesday » or «
Les micromondes TECFA Constructivisme et constructionisme
Bref historique des technologies éducatives Introduction MALTT TECFA Technologies pour la Formation et lApprentissage.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Strategy 1 Let them draw. Example from a French lesson Lesson objectives To show I can skim scan and close read a text Seal Objectives To listen carefully.
 Allows you to use verbs in the infinitive form rather than conjugating them.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Formation F3-MITIC Module 8 Elaboration de sites web pédagogiques Vendredi 8 février Lieu : CPTIC PROGRAMME Evaluation initiale.
Notes les novembre SAVOIR et CONNAÎTRE The verbs savoir and connaître both mean to know, but they are not interchangeable.
CHORES WITH FAIRE! Brainstorm: which expressions have we already learned with the verb “faire”??
Le Musée Rodin A Paris. Auguste Rodin lived from Considered the head of modern sculpture Compared to Michaelangelo Not educated at the Ecole.
Introduction MALTT M. Bétrancourt 1 Introduction aux technologies éducatives Master MALTT Promo Utopia TECFA Technologies.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
WALT: To talk about the internet in French.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Jolie belle. beau fort forte faible maigre mince.
Pourquoi apprendre le FRANÇAIS?
A. Le comparatif p.234 Comparative constructions are used to compare people or things. Cet hôtel est aussi moderne que l’autre. This hotel is as modern.
Les adjectifs possessifs
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Trouver l’Intrus Construire des Phrases
Edson Brito April, 10, 2011 French IP.  Legacy is anything handed down from the past, as from an ancestor or predecessor.
French 101 Important Verbs. The most important French verbs – avoir (to have), être (to be), and faire (to do/make) They are used in some of the ways.
Ma famille et moi WALT: Describing yourself, your family and friends and being able to use possessive adjectives WILF: Be able to give a basic description.
La mémoire(1): Comment bien travailler
Notes le octobre ÊTRE (to be) je suis (I am)nous sommes (we are) tu es(you are)vous êtes (you (plural) are) il/elle est (he/she is)ils/elles sont.
Le comparatif des adjectifs ( Comparisons) In order to compare people and things using adjectives, you use the following expressions: plus…que = more…
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Micromondes et simulations
M. Bétrancourt - Formation e-learning, Mars 2005 TECFA Technologies pour la Formation et l’Apprentissage Micromondes, simulations et hypertextes.
Cours Environnements Informatisés d’apprentissage – Mireille Bétrancourt Conception de l’apprentissage : Constructivisme et cognitivisme Quelles.
Les Écoles de France AMUSEZ-VOUS BIEN!!!
How is it conjugated in the present tense?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
The two categories of  Just like –er verbs, there is such a thing as a “regular” -ir verb. Sometimes it’s difficult to remember how to conjugate them.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
I can talk about my classes. I can understand the rules in a typical French school. Aujourd’hui nous allons Parler de nos cours Réviser quelques expressions.
Buts: Being able to say which school subjects you like/dislike and why
Cours Environnements Informatisés d’apprentissage – Mireille Bétrancourt Constructivisme et cognitivisme Micromondes : les concepts de base,
Le Voyage: Chapitre 1 Une Journée Idéale à la Plage Tips for reading in a foreign language: Try to understand the main idea of a passage, not every single.
Cours STAF – M. Bétrancourt & N. Descryver Constructivisme et constructionisme Micromondes spécialisés Efficacité : qu’est-ce qui est appris.
Superlatives Regular and Irregular. Overview Superlative adverbs express the idea that something is “the most __________” OR “the least ___________.”
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
The comparative and superlative b In this lesson you will learn how to use the comparative and superlative in a sentence. b 1. We will discuss the translation.
How do we make nouns plural in English? book – books table – tables school - schools.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Animal School: RaisingSmallSouls.com Carol Ann Tomlinson – Critical.
The passé composé with être
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
The passé composé with être
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Chapitre 2:Les Micromondes Constructivisme Constructionisme Micromondes spécalisés Efficacité LOGO Lego-Logo Cabri-Géomètre Le mythe du latin ?

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Seymour Papert “ Most of his [Piaget's] followers in education set out to hasten (or at least consolidate) the passage of the child beyond concrete operations. My strategy is to strengthen and perpetuate the typical concrete process even at my age. Rather than pushing children to think like adults, we might do better to remember that they are great learners and to try harder to be more like them.” (Papert, 1993, p. 155)

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Weston Middle School Weston, MA USA The Robotic Park Zoo Project Reporter: Ben Erwin, Weston Middle School Constructionisme

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 PANGEA (Bres & Maigre + Tecfa)

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Pourquoi Logo ? « Outils à penser » Aquisitions de structures cognitives indépendantes du contenu: –Apprendre à décomposer un problème complexe en problèmes élémentaires –Apprendre à apprendre à partir de ses erreurs Pédagogie de type ‘projet’ Environnement passionant (surtout lego-logo) Philosophie attirante Possibilité d’utilisation sur de longues périodes Découverte intelligente de l’informatique

Dillenbourg, Tecfa, Université de Genève. Nov.2001 Contre Logo Remise en cause de l’existence de capacités à résoudre un problème indépendamment de ce problème Sans un tutorat léger mais pertinent, les élèves progressent peu. Difficultés techniques de Lego-Logo La philosophie est devenue religion, le penseur est devenu gourou Gros investissement en ajout au curriculum classique